news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1385/09/13

دیدار رئیس جمهور گامبیا و هیأت همراه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار آقای الحاجی یحیی جامه -رئیس‌جمهور گامبیا- و هیأت همراه، با اشاره به موقعیت حساس جغرافیایی و سرمایه‌های عظیم کشورهای اسلامی تصریح کردند: دولت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان باید با توجه به وجه قوّت خود، یعنی «هویت جمعی امت اسلامی» و با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه، مشکلات جهان اسلام را خود حل و فصل کنند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در جهان اسلام تصریح کردند: اگر به امت اسلامی و همه‌ی امکانات و توانایی‌های آن به صورت جمعی و در کنار هم نگاه شود، مسلمانان و دولت‌های اسلامی در همه‌جا احساس قدرت خواهند کرد و می‌توانند بر مشکلات فائق آیند.
ایشان بر اهمیت وحدت و کمک به یکدیگر و همکاری‌های بین‌المللی میان دولت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان تأکید کردند و افزودند: ایستادگی مسلمانان بر مبانی اسلام و استقلال کشورهای اسلامی مانع از جولان قدرت‌های استکباری خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن تمجید از تلاش دولت گامبیا برای اجرای احکام اسلامی تصریح کردند: نگاه ما به آفریقا، نگاه برادرانه است و امیدواریم سطح روابط جمهوری اسلامی ایران و گامبیا روز‌به‌روز گسترش یابد.
 
در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور کشورمان- نیز حضور داشت، رئیس‌جمهور گامبیا با تأکید بر نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در جهان افزود: نظام اسلامی ایران موجب تقویت قدرت اسلام و مسلمانان در جهان است.
وی با تشریح وضع کنونی آفریقا و دستاوردهای دولتش افزود: آماده‌ایم روابط خوب دو کشور را مستحکم‌تر کنیم.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی