news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1385/08/30

دیدار آقای رابرت موگابه رئیس جمهور زیمبابوه با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار آقای رابرت موگابه -رئیس‌جمهور زیمبابوه- با تجلیل از مقاومت و ایستادگی دولت و ملت این کشور در مقابل فشارهای مستکبران غربی تأکید کردند: راه درست مقابله با زورگویان جهانی همین است، چرا که اشتهای سیری‌ناپذیرِ سلطه‌گران با عقب‌نشینی و نرمش هرگز پایان نخواهد یافت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ضعیف‌شدن جبهه‌ی استکبار و تقویت جبهه‌ی کشورهای استقلال‌طلب افزودند: استکبار امروز هم سعی می‌کند با به‌راه‌انداختن جنگ، ایجاد اختلاف میان کشورها، تحریم اقتصادی، اقدامات امنیتی و فشارهای سیاسی، تبلیغاتی سرنوشت ملت‌ها و کشورها را در دست بگیرد، اما با پایداری ملت‌ها و دولت‌های مستقل شاهد شکست پی‌در‌پی استکبار و در رأس آن دولت امریکا در عراق، فلسطین، لبنان، افغانستان و دیگر مناطق جهان هستیم.
رهبر انقلاب اسلامی آقای رابرت موگابه را از شخصیت‌های برجسته و شجاع آفریقا خواندند و اقدامات قانونی رئیس‌جمهور زیمبابوه از جمله تقسیم زمین‌های اشغالگران میان کشاورزان سیاه‌پوست را گامی در جهت تحقق خواست‌های ملت این کشور دانستند.
ایشان با اشاره به پیشرفت‌های رو به گسترش ایران در عرصه‌های علمی، فناوری و دیگر زمینه‌ها ابراز امیدواری کردند: انتقال این تجربیات و عملی‌شدن توافق‌های دو‌جانبه، روابط خوب ایران-زیمبابوه را بیش از پیش گسترش دهد.
 
در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، رئیس‌جمهور زیمبابوه دیدار با رهبر انقلاب را فرصتی تاریخی خواند و با اشاره به اقدامات دولت این کشور برای اجرای قانون اساسی و تحقق حق حاکمیت ملی افزود: پس از بازپس‌گیری زمین‌های اشغال‌شده سیاه‌پوستان، انگلیس، آمریکا و متحدانشان برای بی‌ثبات‌کردن زیمبابوه، ما را به نقض حقوق بشر و استبداد متهم کردند، اما تنها جرم ما این است که برای حاکمیت مردم زیمبابوه بر سرنوشت کشورشان و گسترش صلح در افریقا تلاش می‌کنیم.
آقای موگابه افزود: با وجود تمام اتهامات و تلاش غربی‌ها، دولت زیمبابوه از حمایت مردم برخوردار است و ما مصمم هستیم با تکیه بر این حمایت مردمی، همچنان با امپریالیسم مبارزه کنیم.
رئیس‌جمهور زیمبابوه به تاریخ پر از ظلم استعمار آفریقا و جنایات اخیر آمریکا و انگلیس در عراق، افغانستان و نیز حمایت استکبار از جنایات اسرائیل اشاره کرد و گفت: کشورهایی که به ما و شما اتهامات دروغ می‌زنند، خود مرتکب جنایات گسترده می‌شوند و ما مطمئن هستیم دشمنان بشریت شکست خواهند خورد و ایران نیز همچون سال‌های اخیر باقدرت به راه خود ادامه خواهد داد.
موگابه با قدردانی از حمایت دولت ایران از کشورش گفت: زیمبابوه در پی تقویت و گسترش بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی ایران است و مطمئنیم در این سفر به افق‌های تازه‌ای در عرصه‌ی روابط دوجانبه دست خواهیم یافت.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی