news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1385/08/20

مراسم مشترک نظامی نیروهای مسلح استان سمنان با حضور فرمانده کل قوا

رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا عصر روز شنبه در مراسم مشترک نظامی نیروهای مسلح استان سمنان در محل لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار در شاهرود، نیروهای مسلح را از مردم، با مردم و برای مردم دانستند و تأکید کردند: افتخار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این است که آموزش، رزم، رزمایش، آمادگی، انضباط، ساخت تجهیزات مورد نیاز و هر آن‌چه را به دفاع یک ملت مربوط می‌شود، با اتکا به خدا و بر اساس ایمان عمیق الهی انجام می‌دهند.
ایشان با اشاره به قربانی‌شدن انسان‌ها برای اهداف پلید خودکامگان عالَم افزودند: در چنین دنیایی، لازمه‌ی حفظ عزت و سرافرازی، اتکا به اراده‌ی جوانان و ایمان عمیق دینی است که در نتیجه‌ی آن، کشور از امنیت مستقر واقعی برخوردار می‌شود.
فرمانده کل قوا دوران کنونی را یکی از مقاطع مهم و سرنوشت‌ساز ملت ایران برشمردند و با تأکید بر وظیفه‌ی سنگین مسئولان و نیروهای مسلح، خاطرنشان کردند: نیروهای مسلح باید آموزش، کار، رفتار خوب، اراده‌ی راسخ، عزم و آگاهی، همبستگی و همدلی و استفاده از ابتکارها نوآوری‌ها را برنامه‌ی عمل خود قرار دهند و به مسئولیت‌ها و تعهدات خود عمیقاً پایبند باشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این‌که ملت ایران با ابهت و عزت خود در صحنه‌ی بین‌المللی توانسته کید و مکر دشمن را از خود دور کند، تصریح کردند: این ابهت و عزت و همچنین اقتدار مادی و معنوی باید هر روز بیش از گذشته ریشه‌دارتر و عمیق‌تر شود.
فرمانده کل قوا در ابتدای این مراسم، ضمن حضور در محل یادمان شهیدان و قرائت فاتحه از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.
 
در این مراسم امیر سرلشکر صالحی -فرمانده کل ارتش- به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خیر مقدم گفت و سپس سرتیپ دوم خلفی -فرمانده ارشد ارتش در استان سمنان- گزارشی از یگان‌های نظامی منطقه و آمادگی و توانایی‌های آن‌ها ارائه کرد.
همچنین عملیات رزم تن‌به‌تن و آمادگی جسمانی در حضور رهبر انقلاب اسلامی اجرا شد.
در پایان این مراسم، یگان‌های نمونه‌ی منطقه از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی