news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکسفيلمفيلمشعرشعر
نسخه قابل چاپ
1385/07/16

دیدار شعرای پیشکسوت و جوان کشور با رهبر انقلاب

همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از شعرای پیشکسوت و شعرای جوان کشور امشب در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اشعار خود در وصف پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله، اهل بیت علیهم‌السلام، شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین اشعاری با مضامین دینی و اجتماعی را قرائت کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم طی سخنانی، روند شعر و ادبیات فارسی را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رو به رشد خواندند و تأکید کردند: شعرای کشور به‌ویژه شعرای جوان باید با استفاده‌ی صحیح و مناسب از زبان فاخر شعر، روح امید، حرکت و پیشرفت را در جامعه و مخاطبان خود بدمند.
ایشان با اشاره به اشعار خوبی که در خصوص مسائل ارزشی به‌ویژه شهادت، جهاد و دفاع مقدس سروده شده، خاطرنشان کردند: باید فضای هنری و شعر در جامعه به سوی آرمان‌های انقلاب و ایجاد شوق و انگیزه برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و تلاش خستگی‌ناپذیر سوق داده بشود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این‌که ویژگی‌های شعر بعد از انقلاب، فضای شعر کشور را وارد مرحله‌ی جدیدی کرده است، افزودند: مسئولان فرهنگی و اصحاب شعر و ادب باید این فضا را مغتنم بشمارند و در جهت حفظ و هدایت این دستاورد تلاش کنند.
ایشان همچنین شاعران جوان را به تلاش برای رسیدن به مدارج بالاتر شعر و ادب فارسی و اکتفا نکردن به یک حد خاص توصیه کردند.
 
در ابتدای این مراسم، نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد و حاضران روزه‌ی خود را به همراه رهبر انقلاب اسلامی افطار کردند.
 

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی