news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1385/06/14

دیدار رئیس جمهور جیبوتی و هیأت همراه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای اسماعیل عمر جیله -رئیس‌جمهور جیبوتی- و هیأت همراه با اشاره به دیدگاه جمهوری اسلامی ایران درباره‌ی لزوم گسترش جدی همکاری میان کشورهای اسلامی خاطرنشان کردند: کشورهای اسلامی و مسلمانان دارای توانایی‌های فراوانی هستند که استفاده‌ی مناسب از این توانایی‌ها می‌تواند به پیشرفت امت اسلامی و سعادت بشر کمک شایانی کند.
ایشان با تأکید بر این‌که همواره استعمارگران و جنگ‌افروزان مانع از ایجاد فرصت برای استفاده امت اسلامی از توانایی‌های خود شده‌اند، افزودند: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بروز روحیه‌ی خودباوری در میان جوانان، پیشرفت‌های بسیاری در عرصه‌ی علم و فناوری به دست آمده که دست‌یابی به فناوری انرژی هسته‌ای نمونه‌ای از این پیشرفت‌هاست.
رهبر انقلاب اسلامی ایجاد جنگ و آتش‌افروزی در منطقه‌ی حساس خاور میانه را از جانب قدرت‌های استعمارگر، یکی از شگردهای آن‌ها برای فروش سلاح‌های خود برشمردند و خاطرنشان کردند: کشورهای غربی در مقابل پول نفت به کشورهای منطقه سلاح می‌دهند تا همواره زمینه‌ی جنگ و درگیری در منطقه وجود داشته باشد و این کشورها در صدوپنجاه سال گذشته برگ‌های سیاهی در پرونده‌ی خود در زمینه‌ی ایجاد جنگ و کشتار دارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران مخالف جنگ و کشتار است، تصریح کردند: ایران آمادگی دارد تجربیات و پیشرفت‌های خود را در خصوص علم و فناوری در اختیار امت اسلامی قرار دهد.
ایشان لزوم اعتماد کشورهای اسلامی به یکدیگر، مشخص کردن جایگاه خود در جبهه‌ی اسلامی و اشتباه نگرفتن جبهه‌ی اسلامی با جبهه‌ی دشمنان اسلام را یادآور شدند و ابراز امیدواری کردند که توافق‌های انجام‌گرفته در سفر رئیس‌جمهور جیبوتی به ایران با پیگیری‌های دو طرف عملی شود.
 
در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، آقای اسماعیل عمر جیله -رئیس‌جمهور جیبوتی- ضمن ابراز خرسندی از دومین سفر خود به ایران، دیدگاه‌های دو کشور را در زمینه‌ی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک دانست و تأکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار اسلام واقعی و تنها کشور مقاوم در برابر دشمنان اسلام است.
وی با اشاره به مذاکرات خود با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران افزود: در این مذاکرات، ضمن پیگیری توافق‌های قبلی، راهکارهایی برای گسترش بیش از پیش همکاری‌ها اتخاذ شد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی