news/content
نسخه قابل چاپ
1385/05/22

دیدار گروه تحقیقات ضایعات نخاعی و وزیر بهداشت و رئیس مرکز تحقیقات فناوری ریاست جمهوری با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار گروه تحقیقات ضایعات نخاعی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رئیس مرکز تحقیقات فناوری ریاست‌جمهوری، ضمن قدردانی از دستاورد بزرگ علمی و تحقیقاتی این مجموعه در درمان ضایعات نخاعی تأکید کردند: هر اقدامی که برای بیرون‌آمدن کشور از محیط سکون، رکود و عقب‌افتادگی تحمیلی سالیان متمادی انجام شود، تلاشی مجاهدت‌آمیز و جزو با‌ارزش‌ترین کارها در نزد خداوند است.
ایشان پشتوانه‌ی تحقیقاتی و نظریه‌پردازی این دستاورد علمی را بسیار با‌اهمیت خواندند و افزودند: کشور علاوه بر کارهای تحقیقاتی مترتب بر نظریه‌های علمی دنیا، نیازمند سرمایه‌گذاری بیش‌از‌پیش بر علوم پایه و نظریه‌پردازی است که از ویژگی‌های برجسته‌ی تحقیقات مربوط به درمان ضایعات نخاعی نیز نظریه‌پردازی دانشمندان ایرانی در این بخش است.
 
در آغاز این دیدار، آقای دکتر صابری -مجری طرح و مدیر گروه تحقیقاتی درمان ضایعات نخاعی- و خانم دکتر فیروزی -استاد بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران- و از اعضای گروه تحقیقاتی گزارشی از مراحل مختلف اجرای این طرح ارائه کردند.
در این طرح تحقیقاتی از سلول‌های شوان که بخشی از سلول‌های دستگاه عصبی است، پس از کشت و آماده‌سازی برای ترمیم ضایعات نخاعی استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها: درمان؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی