news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1385/04/25

دیدار جمعی از مداحان با رهبر انقلاب

در خجسته سالروز میلاد دخت گرامی پیامبر اعظم (ص) حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و سالروز ولادت امام خمینی (ره) مراسم مولودی خوانی و ذکر مناقب آن بانوی بزرگوار امروز در حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم ضمن تبریک سالروز میلاد زهرای اطهر سلام الله علیها، به جنایتهای اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان و حمایتهای وقاحت آمیز امریکا و برخی کشورهای غربی از این جنایتها اشاره و تصریح کردند: قضاوت وجدانهای بیدار و انسانهای آزاده سراسر جهان، بر ضد این ظلم و جنایت بی سابقه رژیم صهیونیستی و حامیان آن است و قطعا این قضاوت بشری تأثیر خود را خواهد گذاشت.

ایشان با اشاره به حملات همه جانبه غاصبان صهیونیست به فلسطین و همچنین جنایت آفرینی آنان در لبنان و سکوت بعضی از دولتهای عربی و اسلامی افزودند: جنایتها و ظلم های هفته های اخیر و پایمال شدن ارزشهای انسانی در فلسطین و لبنان بار دیگر ثابت کرد که وجود صهیونیستها در منطقه وجودی شیطانی و سرطانی و این رژیم غده ای چرکین برای تمام جهان اسلام است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دولت کنونی آمریکا زشت ترین دولت این کشور در سالهای اخیر است که با وقاحت تمام از کشتار زنان ، مردان و کودکان بی دفاع در فلسطین و لبنان حمایت می کند خاطرنشان کردند : نقطه مقابل جنایتهای بی سابقه اخیر، حرکت اصیل اسلامی حق جویانه و عزت خواهانه در دنیای اسلام است که به هیچ وجه با گذشته قابل مقایسه نیست و اکنون پیشرفت، اقتدار و عزت آن مثال زدنی و مژده ای برای جهان اسلام است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به احساس غرور مسلمانان در کشورهای مختلف اسلامی از حرکت شجاعانه و عزتمندانه حزب الله در لبنان تأکید کردند: اینگونه احساسات در گذشته در کشورهای عربی و اسلامی وجود نداشت و در کشوری همانند لبنان که تلاش بسیاری برای تبدیل آن به پایگاه اصلی فرهنگ غربی انجام شد، اکنون فرهنگ جهاد، ایستادگی و عزت بر جوانها حاکم است و این نقطه مقابل خواست زورمداران و قدرت طلبان جهانی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور امریکا مبنی بر لزوم خلع سلاح حزب الله تأکید کردند: این اتفاق هیچ گاه نخواهد افتاد زیرا مردم لبنان قدرشناس حزب الله هستند و می دانند که بازوان توانمند و مقتدر مقاومت اسلامی است که در مقابل صهیونیستها ایستاده و موجب شده است خواب آشفته آنان برای تسلط بر لبنان، تعبیر نشود.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که جمعی از مداحان، ذاکران و شاعران اهل بیت علیهم السلام حضور داشتند، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را کوثر حقیقی خیر و رحمت برای امت اسلامی دانستند و افزودند: پیروان و محبان اهل بیت علیهم السلام باید ضمن تقویت ارتباط قلبی و روحی خود با این ستارگان درخشان، قدر آن را بدانند زیرا این ارتباط معنوی وسیله ای برای کسب فیض معرفت، محبت، کمال و رشد است.

ایشان این ارتباط روحی را ارتباطی تعلیمی و تربیتی خواندند و افزودند: کسانی که به واسطه این ارتباط با تعالیم و معرفت اهل بیت علیهم السلام و به ویژه حضرت زهرا سلام الله علیها آشنا باشند و در مسیر آنان حرکت کنند، فرزندان حقیقی حضرت فاطمه سلام الله علیها هستند.

رهبر انقلاب اسلامی وجود جمیع فضائل و تلاطم معنویت در حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را نشان دهنده دیدگاه اسلام به جایگاه تعیین کننده و مهم زن دانستند و تأکید کردند: برخلاف دیدگاه مکاتبی که زن و مرد را دو جنس و دو نوع تعبیر می کنند و زن را وسیله ای برای ارضای خواستهای شهوانی جنس مقابل می دانند، اسلام قائل به آزادی، کرامت و شرف واقعی برای زنان است و منزلت آنان را در جایگاه معلم بشر می داند.

ایشان، برخورد دنیای به اصطلاح متمدن امروز با زن و شعار دفاع از حقوق زن را فریبی دردناک و تحقیر زنان خواندند و افزودند: امروز جمهوری اسلامی ایران درخصوص مباحث و مسائل مربوط به زنان مدعی است و موضعی تهاجمی دارد زیرا دنیای غرب باید پاسخگوی ظلم کنونی به زنان و استفاده ابزاری از آنان برای شهوت‌رانی باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین خاطرنشان کردند: وظیفه دولت، مبلغان دینی و دستگاههای تبلیغاتی تبیین جایگاه واقعی زن در اسلام و تزریق آن به جامعه است.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، جامعه مداحان را از جمله گروههای تأثیرگذار دانستند و افزودند: گروههای تأثیرگذار بر افکار مردم همواره آماج تحرک ها و توطئه های دشمنان هستند بنابراین باید بسیار مراقب و هوشیار باشند.

ایشان، لزوم پرهیز از هرگونه اقدام وهن آلود و مخالف اهداف علوی و فاطمی را یادآور شدند و تأکید کردند: نباید رفتار و یا شعر مداح و ذاکر اهل بیت موجب فاصله گرفتن مخاطب از عمل به مسائل دینی و روی آوردن به مسائل ظاهری شود.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: عامل سعادت و پیشرفت مردم تعبد محض و عمل به سنت پیامبر (ص) است و محبت و ارادت به اهل بیت علیهم السلام باید زمینه ساز عمل به واجبات دینی و دستورهای اسلام باشد.

در این مراسم جمعی از مداحان، ذاکران و شاعران اهل بیت علیهم السلام ضمن مولودی خوانی، سروده های خود را نیز در وصف حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها قرائت کردند و همچنین سرود جمعی در وصف حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها اجرا شد.

در این رابطه بخوانید :
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی