news/content
نسخه قابل چاپ
1385/03/30

دیدار رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار آقای سیدعبدالعزیز حکیم -رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق- با اشاره به نقش خاندان حکیم در عراق و رنج و مشقت‌های فراوان آنان در دوران رژیم بعثی صدام، تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهید آیت‌الله حکیم را یادآور شدند و افزودند: نقش مجلس اعلای انقلاب اسلامی و آقای سیدعبدالعزیز حکیم در تحولات چند سال اخیر عراق بسیار هوشمندانه و همراه با تدبیر بوده است که ادامه‌ی این روند به نفع مردم عراق خواهد بود.
ایشان با ابراز خرسندی از تشکیل دولت مردمی در عراق و شکل‌گیری نهادهای قانونی خاطرنشان کردند: شکل‌گیری روند موجود در عراق از الطاف الهی و یکی از کارهای بزرگ در تاریخ این کشور بوده است.
رهبر انقلاب اسلامی با تجلیل از نقش مدبّرانه‌ی مرجعیت در عراق، لزوم حفظ یکپارچگی میان اقوام و مذاهب مختلف را یادآور شدند و افزودند: مشکلات امنیتی کنونی در عراق تنها با خروج اشغالگران و سپرده شدن کامل مسائل امنیتی به دولت و مردم عراق حل خواهد شد.
آقای حکیم -رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی- نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت ایران از مردم عراق، گزارشی از آخرین وضعیت این کشور ارائه کرد و گفت: مردم عراق با وجود همه‌ی مشکلات اقتصادی و امنیتی، مقاوم و پایدار در صحنه‌های مختلف حضور دارند و مشارکت گسترده‌ی مردم این کشور در انتخابات اخیر نشان از درک بالای سیاسی و خواست مردم برای به دست گرفتن سرنوشت سیاسی خود است.
وی ارتباط اقوام و مذاهب مختلف و یکپارچگی آنان در عراق را خوب ارزیابی کرد و افزود: به رغم همه‌ی مشکلات مراحل ده‌گانه‌ی سیاسی برای تشکیل نهادهای قانونی و استقرار دولت در عراق با موفقیت انجام شده و اکنون دولت و مجلس کار خود را به صورت جدی شروع کرده‌اند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی