news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1385/01/05

دیدار جمعی از مردم دشت آزادگان و سوسنگرد و بستان و حمیدیه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در جمع هزاران نفر از مردم و جمعی از عشایر عرب مناطق دشت آزادگان، سوسنگرد، بستان حمیدیه و هویزه و همچنین گروه‌های بسیاری از کاروان‌های راهیان نور در محل یادمان شهادت دکتر مصطفی چمران در دهلاویه با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای دفاع مقدس و به‌ویژه شهید چمران تأکید کردند: امروز و فردای این کشور و عزت ملت ایران مرهون ایثار ازخودگذشتگی و جا‌‌‌نفشانی این شهدا و انسان‌هایی است که در مقابل دشمن بعثی و حامیانش مقاومت کردند و توطئه‌ی آن‌ها را ناکام گذاشتند.
ایشان با تأکید بر این‌که ایستادگی رزمندگان اسلام و مردم منطقه‌ی خوزستان و از جمله برادران غیور عرب، در دوران دفاع مقدس موجب به نتیجه نرسیدن محاسبات دشمن شد، خاطرنشان کردند: استکبار جهانی بداند که زن و مرد این مرز و بوم در کوره‌های حوادث، همچون فولاد آبدیده شده‌اند و پاسداری از اسلام و پرچم برافراشته‌شده‌ی اسلام در این سرزمین را که عمق راهبردی ملت ایران در جهان اسلام است برای خود یک رسالت تاریخی می‌داند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با تأکید بر این‌که مسئولان کشور باید بیش‌ازپیش قدر این ملت را بدانند و با همه‌ی وجود برای این مردم کار کنند افزودند: امروز بحمدالله دولت، دولت کار و خدمت است و کمر همت خود را برای خدمت به مردم بسته و مسئولان باید با تلاشی مجدّانه، دلسوزانه و مدبّرانه در جهت حل مشکلات مردم گام ‌بردارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه طی سخنانی به زبان عربی که با ابراز احساسات شدید مردم منطقه مواجه شد، تأکید کردند: مردم این منطقه به دوستداری اهل بیت رسول‌الله صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله و وفاداری به میهن اسلامی شهرت دارند و مبارزه‌ی مردم متدیّن و شجاع این منطقه با استعمار انگلیس و جا‌‌‌نفشانی آنان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مؤید این مطلب است.
ایشان لازمه‌ی تحول در منطقه‌ی خوزستان را همت مسئولان و کمک مردم دانستند و خاطرنشان کردند: استان خوزستان با استعدادهای بی‌شمار انسانی و منابع سرشار طبیعی می‌تواند به یک نمونه‌ی پیشرفت برای کشور تبدیل شود.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: امیدوارم به حول و قوه‌ی الهی دولت جدید که دولت کار و خدمت است بتواند گام‌های بلندی در این راه بردارد و همه‌ی مردم دولت را در آبادسازی خوزستان و رساندن آن به وضع مطلوب یاری کنند.
ایشان هدف خصومت و خباثت دشمنان ملت ایران را ایجاد ناامنی و جلوگیری از آبادانی و شکوفایی کشور دانستند و افزودند: دولت و ملت ایران، خصوصاً مردم غیور خوزستان بر این توطئه‌ها پیروز خواهند شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین از مجتمع یادمانی شهید چمران و شهدای دشت آزادگان بازدید کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در محل مزار شهدای سوسنگرد نیز حضور یافتند و با قرائت فاتحه به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کردند. هنگام حضور رهبر انقلاب اسلامی، جمعی از مردم عرب‌زبان منطقه که متوجه حضور ایشان شده بودند، به ابراز احساسات پرداختند.

برچسب‌ها: مقاومت؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی