news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1384/12/01

دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی  امروز در دیدار آقای خالد مشعل -رئیس دفتر سیاسی حماس- و هیأت همراه، پیروزی حماس را انتخابات اخیر فلسطین، یکی از غافلگیری‌های شیرین الهی و تحقق وعده‌ی خداوند برشمردند و با اشاره به شرایط سال‌های گذشته، مردم فلسطین و گروه‌های مبارز افزودند: مردم فلسطین و گروه‌های مبارز در شرایطی که ظاهراً همه‌ی درها به روی آنان بسته بود، دچار یأس و ناامیدی نشدند و به جهاد خود ادامه دادند و درنهایت شاهد تحقق وعده‌های الهی یکی پس از دیگری هستیم و بعد از آزادی غزه، پیروزی حماس روی داد که موجب غافلگیری همه شد.
ایشان این پیروزی‌ها را مرهون مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین دانستند و خاطرنشان کردند: ملت فلسطین نشان داد که ملتی هوشیار، سیاسی و داناست، زیرا فلسطینی‌ها در حالی به حماس رأی دادند که می‌دانستند این رأی به معنای انتخاب مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با اشاره به سخنان آقای خالد مشعل که از به‌رسمیت‌نشناختن رژیم صهیونیستی، مذاکره‌نکردن با این رژیم، بازگشت آوارگان فلسطینی و پایتختی بیت‌المقدس به عنوان اصول و خطوط قرمز حماس نام برد، افزودند: مواضع حماس بسیار اصولی و صحیح است و تنها راه موفقیت، ادامه‌ی این مسیر و رعایت این خطوط قرمز است.
رهبر انقلاب اسلامی وظیفه‌ی دولت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان را در خصوص مسأله‌ی فلسطین بسیار خطیر ارزیابی و تأکید کردند: باید با برنامه‌ریزی صحیح، زمینه‌ای فراهم شود تا همه‌ی مسلمانان بتوانند با کمک‌های خود در این مسأله‌ی مهم جهان اسلام شریک شوند.
ایشان طراحی کمک مالی سالیانه‌ی همه‌ی مسلمانان را به مسأله‌ی فلسطین،  از جمله راه‌های سهیم کردن امت اسلامی در این مسأله‌ دانستند و افزودند: این کمک داوطلبانه  ضمن ایجاد ارتباط روحی میان مسلمانان با مسأله‌ی فلسطین، تأثیر بزرگی در جهان خواهد گذاشت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  همچنین بر لزوم همکاری، همراهی و همدلی همه‌ی گروه‌های فلسطینی برای ادامه‌ی مسیر و حل مشکلات مردم فلسطین تأکید کردند.
 
آقای خالد مشعل -رئیس دفتر سیاسی حماس- در این دیدار، با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره‌ی مسأله‌ی فلسطین، پیروزی حماس را پیروزی همه امت اسلامی دانست و تأکید کرد: قطعاً جمهوری اسلامی ایران نیز در این پیروزی سهیم است و ما این پیروزی را به ملت ایران نیز تبریک می‌گوییم. وی پیروزی حماس را در انتخابات اخیر فلسطین، لطف الهی و تحقق وعده‌ی خداوند دانست و با تأکید بر نقش مقاومت و خون شهدا در این پیروزی افزود: انتخاب مردم فلسطین، انتخابی آگاهانه بود و آنان با درک شرایط و فشارها  درواقع به اسلام، مقاومت و اصلاح و تغییر رأی دادند.
آقای خالد مشعل با اشاره به فشارهای تبلیغاتی، سیاسی و اقتصادی غرب به‌ویژه آمریکا و همچنین صهیونیست‌ها بر ضد حماس و مردم فلسطین تصریح کرد: حماس بدون کوچک‌ترین عقب‌نشینی از مواضع اصولی و خطوط قرمز خود در شرایط جدید به پیش خواهد رفت و با کمک مردم فلسطین و امت اسلامی، دولتی متناسب با عزت و اقتدار ملت فلسطین تشکیل خواهد داد و تحقق شعارهایش را پیگیری خواهد کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی