news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1384/09/22

دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی  امروز در دیدار آقای خالد مشعل -رئیس دفتر سیاسی حماس- و هیأت همراه، موفقیت‌های ملت فلسطین در سال‌های اخیر به‌ویژه اخراج رژیم صهیونیستی را از غزه، مرهون مقاومت و جهاد در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی دانستند و تأکید کردند: تنها راه تضمین‌کننده‌ی آزادی فلسطین و آینده‌ی مردم این کشور، ادامه‌ی مقاومت همراه با قدرت، حفظ وحدت و یکپارچگی و تمسک به اصول اساسی دین اسلام است.
ایشان با اشاره به شرایط سخت کنونی مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی افزودند: تجربه‌ی پنجاه سال گذشته نشان می‌دهد کوتاه‌آمدن در مقابل اشغالگران صهیونیست و مذاکره با آن‌ها وضع را بهتر نخواهد کرد و نتیجه‌ای جز تشدید فشارها ندارد. بنابراین پیروزی و موفقیت تنها در سایه‌ی مقاومت و ایستادگی به دست خواهد آمد.
مقام معظم رهبری  خاطرنشان کردند: دشمنان ملت فلسطین امروز گرفتار مشکلات فراوان سیاسی و اقتصادی خود شده‌اند. آن‌ها دیروز از لبنان عقب‌نشینی کردند، امروز مجبور به خروج از غزه شدند و إن‌شاءالله ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت، اشغالگران را فردا از بیت‌المقدس نیز بیرون خواهند کرد.
ایشان با تأکید بر این‌که انتفاضه نشان داد که قدرت ملت فلسطین برتر از توان رژیم صهیونیستی و آمریکاست، افزودند: امریکا نیز با وجود قدرت‌نمایی‌های ظاهری و دروغین در خاورمیانه با شکست مواجه شده و در حال عقب‌نشینی است و ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت باید با توجه به این شرایط و حفظ هوشمندی به مسیر جهادی خود ادامه دهند.
 
در این دیدار، آقای خالد مشعل -رئیس دفتر سیاسی حماس- ضمن قدردانی فراوان از مواضع رهبری نظام اسلامی و دولت ایران در حمایت از مردم فلسطین گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران در واقع بیان‌کننده‌ی احساسات درونی ملت‌های مسلمان و عرب است و همه‌ی مسلمانان به این مواضع شجاعانه افتخار می‌کنند، ولی متأسفانه دیگر دولت‌های اسلامی جرأت بیان این مواضع را ندارند.
وی ضمن ارائه‌ی گزارشی از اوضاع سرزمین‌های اشغالی و شرایط سخت مردم فلسطین تأکید کرد: با وجود همه‌ی فشارها، اعتقاد مردم فلسطین به جهاد و مقاومت راسخ‌تر شده و جنبش حماس نیز هرگز از راهبرد اصولی خود -یعنی مقاومت- عدول نخواهد کرد.
آقای خالد مشعل افزود: ما به چیزی کمتر از آزادی همه‌ی سرزمین‌های اشغالی، بازگشت همه‌ی آوارگان فلسطینی و خروج اشغال‌گران راضی نخواهیم شد و همان‌گونه که امام خمینی رحمة‌الله‌علیه فرمودند، اسرائیل غده‌ای سرطانی است و ما به هیچ‌وجه آن را نخواهیم پذیرفت.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی