news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1384/08/23

دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی  در دیدار ائمه‌ی جمعه‌ی سراسر کشور با اشاره به حرکت مقتدرانه‌ی نظام جمهوری اسلامی ایران به سوی اهداف خود و تنظیم سند چشم‌انداز بیست‌ساله بر اساس خطوط اصلی انقلاب و مواضع امام رحمه‌الله، مهم‌ترین ضرورت‌های این برهه را حفظ وحدت و هوشیاری، حفظ روحیه و ارزش‌های انقلابی، با دمیدن روح امید، عزم و کار و تلاش در جامعه و استفاده‌ی مناسب و صحیح از موج اقبال مردم به‌ویژه جوانان به معنویت و ارزش‌های انقلاب دانستند و تصریح کردند: امروز بحمدالله رئیس‌جمهور محترم و دولت با شعارهای انقلاب اسلامی و برای انقلاب به طور جدی حرکت و تلاش می‌کنند و همه باید از دولت و رئیس‌جمهور حمایت و به آنان کمک نمایند.
ایشان با اشاره به تأثیرگذاری نظام اسلامی ایران در سراسر دنیای اسلام خاطرنشان کردند: پرچم اسلام امروز شجاعانه در ایران برافراشته شده و ایران اسلامی به خود می‌بالد که راه رشد علمی و پیشرفت کشور و حل مشکلات را از راه‌ها و آموزش‌های اسلامی پیگیری می‌کند و چنین واقعیتی موجب تشویق و الگوپذیری مسلمانان و احساس خطر جدی نظام سلطه‌ی جهانی شده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لازمه‌ی چنین شرایطی -به‌ویژه دوران پس از انتخابات ریاست‌جمهوری- را هوشیاری بیش‌ازپیش و حفظ وحدت ارزیابی کردند و افزودند: باید ضمن تأکید بر مشترکات و محکمات نظام اسلامی، از هرگونه اقدام و سخنی که باعث عمیق‌تر شدن کدورت‌های دوران انتخابات می‌شود، جداً پرهیز کرد.
ایشان از دیگر وظایف این دوران، حفظ روحیه و ارزش‌های انقلابی را برشمردند و خاطرنشان کردند: حفظ ارزش‌های انقلاب به معنای اهتمام برای ایجاد امید و روحیه‌ و عزم و کار در میان مردم به‌ویژه جوانان است و حفظ روحیه‌ی انقلابی هیچ‌گاه به معنای بازگشت به برخی بی‌انضباطی‌های طبیعی اول انقلاب نمی‌باشد.
رهبر انقلاب با اشاره به تبلیغات گسترده‌ی بیگانگان خاطرنشان کردند: ائمه‌ی جمعه باید با تبیین مکرر ارزش‌های واقعی انقلاب اسلامی، موجب تبدیل‌شدن این ارزش‌ها به یک طبیعت رایج در فضای زندگی مردم شوند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی عمق‌بخشی به ایمان دینی جوانان را یکی از نیازهای اصلی جامعه و از جمله وظایف ائمه‌ی جمعه دانستند و افزودند: موج اقبال جوانان به سوی دین و معنویت یک واقعیت است که دلیل آن نیز انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری می‌باشد، زیرا در این انتخابات، اکثر رأی‌دهندگان که جوانان بودند، به رغم وجود برخی شعارهای جذاب مادی و شعارهای آمیخته با مفاهیم سیاسی رایج غربی‌ها، به شعارهای عدالت‌خواهانه، اصول‌گرایانه و ارزش‌های انقلاب گرایش پیدا کردند که باید قدر این واقعیت دانسته شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  دولت آقای احمدی‌نژاد را برخاسته از گرایش مردم به شعارهای انقلابی و دولتی بابرکت و کاری دانستند و با تأکید بر این‌که موضع رهبری نسبت به رئیس‌جمهور و دولت فعلی همانند دولت‌های قبلی است، افزودند: باید برای هرگونه ارزیابی به رئیس‌جمهور و اعضای دولت امکان و فرصت کار داده شود، اما متأسفانه به رغم گذشت دو ماه و نیم از آغاز به‌کار دولت جدید، برخی توقعات و انتظاراتی مطرح می‌شود که ۶ ماه و یا یک سال بعد از آغاز به‌کار دولت‌های قبلی، آن‌ها مطرح نمی‌شد.
ایشان برخی اظهارات و انتقادها و مطالب برخی روزنامه‌ها نسبت به دولت جدید را غیر منصفانه ارزیابی کردند.
رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود، ائمه‌ی جمعه را به ارتباط بیش از پیش با مردم و حفظ روحیه‌ی مردمی و گشاده‌رویی در برخورد با مردم توصیه کردند و افزودند: امام جمعه باید از موضع یک پدر، رفیق و مشاور امین با مردم ارتباط برقرار کند.
 
در این دیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی -رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ی جمعه- گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات پانصدوهفده امام جمعه در سراسر کشور را بیان کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی