news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1384/08/04

دیدار جمعی از جانبازان هفتاد درصد به بالا و خانواده‌های آنان با رهبر انقلاب

تعدادی از جانبازان هفتاد درصد به بالا و خانواده‌های آنان، عصر امروز در فضایی صمیمانه به مدت سه ساعت با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی  دیدار و گفت‌وگو کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  در این مراسم در سخنانی این مراسم را دیداری نمادین به منظور تکریم مجموعه‌ی جانبازان و خانواده‌های آنان بیان و تأکید کردند: این دیدار بدین معنا است که ارادت به قشر جانباز و تکریم آنان باید همواره به عنوان یک اصل ثابت در نظام جمهوری اسلامی ایران باقی بماند.
ایشان از جانبازان به عنوان شهدای زنده و برادران شهدا یاد کردند و افزودند: پرونده‌ی کار، تلاش و جهاد شهدا با شهادت آنان بسته شده است، اما این پرونده برای جانبازان همچنان باز است و چنانچه جانباز در این دوران حدود الهی را رعایت نماید، به واسطه‌ی صبر در برابر رنج، سختی و مشکلات جانبازی، پاداش عظیم الهی نصیب وی خواهد شد.
مقام معظم رهبری با یادآوری وظایف همه‌ی آحاد مردم -به‌ویژه مسئولان- در قبال جانبازان، اجر و ثواب همسران جانبازان را نیز بسیار بالا دانستند و افزودند: من لازم می‌دانم از همسران جانبازان که به صورت داوطلبانه‌ خود را شریک رنج و سختی‌های جانبازان کردند، تشکر نمایم.
ایشان همچنین خطاب به فرزندان جانبازان تأکید کردند: شما باید به این‌که فرزند فردی می‌باشید که سلامت و جوانی خود را برای آرمان‌های بلند الهی فدا کرد، افتخار کنید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: جانبازان، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و بخش عظیمی از ملت ایران، برخلاف دنیاطلبان پرمدعا در دوران سختی و جنگ به مصاف دشمن رفتند و نگذاشتند شرف و ناموس ملت ایران لگدمال شود. لذا باید قدر این قشر عظیم جامعه را دانست.
 
در پایان این دیدار، نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد و سپس حاضران روزه‌ی خود را به همراه رهبر معظم انقلاب اسلامی افطار کردند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی