news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکسفيلمفيلم
نسخه قابل چاپ
1384/07/27

دیدار شعرا با رهبر انقلاب

همزمان با خجسته‌سالروز میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، جمعی از شاعران و ادیبان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
در این دیدار صمیمانه، تعدادی از شاعران سروده‌های خود را در مدح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، عدالت‌خواهی امیر مؤمنان علیه‌السلام، انتظار ظهور حضرت صاحب‌الزمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه، وصف ماه مبارک رمضان، عرفان، پایداری، تجلیل از شهیدان و جانبازان و چند موضوع دیگر قرائت کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، اهتمام به ترویج و تعمیق زبان و ادبیات فارسی را ضروری برشمردند و از ظهور استعدادهای نو در جوانان به‌خصوص بعد از انقلاب ابراز خرسندی کردند.
ایشان بر مضمون‌یابی و خلق و ابداع تعبیرات شعری نو تأکید کردند و افزودند: ذهن جوان و خلاق شاعران ما می‌تواند از مضامین نو برای ابداع مفاهیم سیاسی، عرفانی و اجتماعی استفاده کند.
مقام معظم رهبری همچنین به استفاده از لفظ قوی و روان در شعر و استفاده‌ی شاعران جوان از اصطلاحات و مفاهیم روز تأکید کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر استفاده از تعبیرات زیبا و قابل فهم بودن اشعار افزودند: شعر حتی اگر نمادین باشد، باید برای مخاطب قابل فهم باشد.
 
در ابتدای این مراسم، نماز مغرب و عشاء به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد و شعرا روزه‌ی خود را به همراه ایشان افطار کردند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی