news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1384/05/30

دیدار شرکت‌کنندگان در همایش هفته گرامی‌داشت مساجد با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با شرکت‌کنندگان در همایش هفته‌ی گرامیداشت مساجد، مساجد را جایگاه ارتباط انسان با پروردگار و از جمله مراکز تصمیم‌گیری‌های اجتماعی و سیاسی جوامع اسلامی خواندند و افزودند: باید با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از ابزارهای فرهنگی، هنری، عمران معنوی مساجد را تقویت کرد و از ظرفیت شوق‌آوری و شورآفرینی مساجد برای جذب قشرهای مختلف مردم و تبلیغ مفاهیم و معارف اسلامی، بهره‌گیری کامل کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حساسیت مقطع کنونی برای جهان اسلام، ارتباط بین مساجد کشورهای اسلامی را ضروری برشمردند و با اشاره به سالروز آتش‌زدن مسجدالأقصی به عنوان مبنای نام‌گذاری هفته‌ی مساجد افزودند: آن حادثه نشان‌دهنده‌ی جهت‌گیری همیشگی دنیای استکبار بر ضد مظاهر و جلوه‌های هویت مسلمانان است و به همین علت، باید در ذهن ملت‌های مسلمان زنده بماند.
ایشان با اشاره به شکست سیاست‌ها و تلاش‌های آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برای خنثی‌‌کردن جذابیت و قدرت نفوذ اسلام در میان ملت‌ها افزودند: دشمنان اسلام در مقابل روش‌های نشأت‌گرفته از ایمان اسلامی مردم منطقه حقیقتاً درمانده‌اند و اگر این روند با امید و ایمان و ابتکار بیشتر ملت‌های مسلمان ادامه یابد، یقیناً نصرت و یاری پروردگار بیش‌از‌پیش شامل حال مسلمانان خواهد شد.
 
در این دیدار و قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام ابراهیمی -رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد- از سومین همایش هفته‌ی گرامیداشت مساجد گزارشی بیان کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی