news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1384/04/08

دیدار رئیس‌جمهور مالی و هیأت همراه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای امادوتومانی‌ توره -رئیس‌جمهور مالی- و هیأت همراه، با تأکید بر این که همکاری با کشورهای آفریقایی به‌ویژه کشورهای اسلامی از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، افزودند: زمینه‌های گسترده‌ای برای گسترش همکاری‌های دو کشور موجود است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.
ایشان با اشاره به تمدن و فرهنگ غنی و همچنین مواهب طبیعی کشورهای آفریقایی خاطرنشان کردند: به‌رغم تلاش قدرت‌ها برای جلوگیری از بهره‌مندی مردم آفریقا از این مزایا، کشورهای آفریقایی با تحرک و نشاط علمی و عملی می‌توانند استعدادهای خود را به فعلیت برسانند.
مقام معظم رهبری با تأکید بر لزوم همکاری بیش از پیش کشورهای اسلامی افزودند: امروز یک اراده‌ی سیاسی و استکباری بر ضد اسلام شکل گرفته که تنها راه مقابله با آن، وحدت مسلمانان می‌باشد.
 
در این دیدار که آقای خاتمی -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، آقای امادوتومانی توره -رئیس‌جمهور مالی- با ابراز خرسندی از سفر به ایران، به جمعیت ۸۵ درصدی مسلمان کشور مالی اشاره کرد و با تأکید بر لزوم توجه ویژه‌ی سازمان کنفرانس اسلامی به مشکلات کشورهای اسلامی به‌ویژه آفریقایی افزود: در این سفر، مذاکرات خوبی در خصوص گسترش همکاری‌ها انجام گرفته که امید است با پیگیری این گفت‌وگوها، زمینه‌ی تحقق عملی توافق‌ها فراهم آید.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی