news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1384/03/29

دیدار آقای نبیه بری رئیس مجلس لبنان و هیئت همراه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای نبیه برّی -رئیس مجلس لبنان- و هیأت همراه، امنیت و قدرت لبنان را در گرو وحدت و انسجام ملی و ایستادگی در این کشور دانستند و خاطرنشان کردند: ملت لبنان با ایستادگی و شجاعت خود توانست اقدامی را که دولت‌های بزرگ عربی قادر به انجام آن نبودند، انجام دهد و نظامیان غربی به‌ویژه امریکا و همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی را از لبنان اخراج کند.
ایشان با تأکید بر این‌که فشارهای اخیر آمریکا بر لبنان و سوریه در چهارچوب حفظ مصالح رژیم اسرائیل است، افزودند: آن‌ها می‌خواهند قدرت مقاومت اسلامی و مردمی در لبنان از بین برود، اما قطعاً سیاست‌های امریکا در لبنان و سوریه با شکست مواجه خواهد شد.
مقام معظم رهبری با اشاره به حسن مدیریت آقای نبیه برّی در مجلس لبنان و اقدام صحیح و شجاعانه‌ی این مجلس در تمدید ریاست‌جمهوری آقای امیل لحود خاطرنشان کردند: بزرگ‌ترین گناه رئیس‌جمهور لبنان که مورد انتقاد امریکا قرار گرفته، حمایت از مقاومت اسلامی است و مجلس لبنان با تمدید ریاست‌جمهوری وی در واقع مشت محکمی بر دهان امریکا کوبید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به این‌که به‌رغم تلاش آمریکا برای اجرای طرح خاورمیانه‌ی بزرگ، نقشه‌های واشنگتن در منطقه -از جمله عراق، افغانستان و فلسطین اشغالی- با شکست مواجه شده و نفرت کم‌سابقه‌ای نسبت به آمریکا سراسر منطقه را فراگرفته است، افزودند: در قضایای ایران نیز آمریکایی‌ها کم‌عقلی خود را نشان دادند، زیرا رئیس‌جمهور امریکا یک روز قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری بیانیه می‌دهد و از مردم ایران می‌خواهد در انتخابات شرکت نکنند، اما مردم عکس آن عمل کردند و با حضور ۳۰ میلیونی خود، جواب اقدام ابلهانه‌ی جورج بوش را دادند.
ایشان با اشاره به انتقاد برخی از سیاست‌مداران و حتی رسانه‌های آمریکا از این اقدام بوش تأکید کردند: این اقدامات نشان می‌دهد جماعتی که امروز بر امریکا حکومت می‌کنند، بر خلاف جنجال‌ها و تهدیدهای خود یک گروه کم‌عقل هستند.
 
در این دیدار که آقای حداد عادل -رئیس مجلس شورای اسلامی- نیز حضور داشت، آقای نبیه برّی با تبریک حضور گسترده‌ی مردم ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری، گزارشی از آخرین تحولات و وضعیت لبنان ارائه کرد و با اشاره به فشارهای اخیر بر سوریه و لبنان گفت: برخی کشورهای غربی -از جمله امریکا- به بهانه‌های واهی همچون تمدید ریاست‌جمهوری آقای امیل لحود، تلاش دارند لبنان را تحت فشار قرار دهند تا ضمن خلع سلاح حزب‌الله، منافع و امنیت رژیم صهیونیستی تأمین شود.
وی با اشاره به انتخابات اخیر جنوب لبنان و تبدیل آن به یک رفراندوم برای حمایت از مقاومت اسلامی تأکید کرد: به‌رغم تمام فشارها، ملت لبنان مصمّم به ایستادگی و مقاومت است.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی