news/content
نسخه قابل چاپ
1377/12/06

دیدار اعضای هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس خبرگان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار اعضای هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس خبرگان با ایشان، طی سخنانی برخی از نعمتهای متوالی و متواتر خداوند متعال را که نصیب نظام اسلامی و ملت مسلمان ایران شده است، برشمردند و بر ضرورت شکر واقعی این نعمتها و پرهیز از کفران نعمت الهی تأکید کردند.
مقام معظم رهبری از نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان بنایی رفیع، غیر قابل تزلزل و بسیار ریشه‌دار یاد کردند و فرمودند: حکومت اسلامی در ایران، نظامی عمیق، راسخ و مستقر است و بنده به عنوان کسی که با مسائل کشور و انقلاب و امواج دشمنیهای استکبار آشنایی پیدا کرده‌ام، هیچ بیمی نسبت به تلاشهای گوناگون دشمن در مورد آینده انقلاب ندارم، اما آنچه که نسبت به آن نگران هستم، به خود ما مربوط می‌شود و آن کفران نعمتهای بیشماری است که خداوند متعال نصیب ایران اسلامی کرده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزایش نعمت براثر شکر واقعی و از دست رفتن آن براثر کفران نعمت را یک تقسیم‌بندی قطعی دانستند و فرمودند: اگر کفران الهی نکنیم، حتی تهاجم فرهنگی دشمن و موج رسانی مخالف که به طور شبانه روزی در این کشور دنبال می‌شود، قادر به ایجاد اندک تعللی در حرکت ملت مسلمان ایران نخواهد بود، کما این که طی 20 سال گذشته، این ملت توانست با قدرت، استحکام و استقامت در برابر قدرتمندان و زورگویان جهان بایستد و اکنون نیز بزرگترین قدرتهای سیاسی و نظامی عالم، قادر به هیچ زورآزمایی واقعی در برابر نظام اسلامی ایران نیستند.
مقام معظم رهبری، شکرگزاری را موجب جلب رحمت الهی دانستند و فرمودند: قوم بنی اسرائیل براثر کفران نعمتهای خداوند، بدبخت دنیا و آخرت شدند و با عملی شدن همین تهدید در صدر اسلام، مسلمین برای قرنهای متمادی به خاک مذلت نشستند و اکنون جمهوری اسلامی ایران به عنوان جوانه تازه‌ای از یک درخت کهن در معرض همین امتحان قرار دارد، که اگر شکر واقعی به جای آورده شود، به درخت تناور و عظیمی تبدیل خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن برشمردن برخی از نعمتهای خداوند متعال که به ملت ایران ارزانی شده است، فرمودند: امکان عمل به احکام اسلامی در امور حکومتی، از جمله در مسایل مالی، معاملات، سیاست، جنگ و صلح، نعمت بسیار بزرگی است که خداوند متعال به ملت ایران داده است. در همه ادوار تاریخ و پس از بعثت نبوی، اسلام بزرگترین نعمت الهی برای کل بشریت است و این توفیق و لطف بزرگی است که بتوانیم معیارهای اسلامی را در تمامی شئون زندگی فردی و اجتماعی خویش بکار بندیم.
رهبر معظم انقلاب اسلامی از وجود ملتی مؤمن، با اخلاص، علاقه‌مند، عاطفی و با ایمان و همچنین از بروز استعدادهای طبیعی و انسانی در بخشهای مختلف به عنوان دو نعمت بزرگ الهی یاد کردند و فرمودند: جوانان، مبتکرین، مخترعین، سازندگان و نوآوران ما در وادی دین، قرآن و علم و در وادی مسائل سیاسی و اجتماعی، استعدادهای عجیب و فوق‌العاده خود را بروز می‌دهند و این سرمایه اصلی می‌تواند هر ملتی را به اوج برساند.
مقام معظم رهبری تمسک به اسلام و عمل به تمامیت قرآن را شکرگزاری واقعی نعمتهای خداوند دانستند و فرمودند: به رغم خواست دشمن، ما باید صراحتا، علنا و مفتخرا از اسلام همانگونه که آن را شناخته‌ایم، دفاع کنیم و با صدای بلند، طرفداری خود را از اسلام ناب به گوش جهانیان برسانیم. شکرگزاری نعمتهای خداوند در این است که نظر اسلام را در مورد نقش مردم در حکومت، جایگاه زن، انواع آزادیها، تحصیل علم، تمدن، مجازات و قضا، حقوق بشر، موسیقی، حجاب و مسائل دیگر زندگی انسان، صریحا بیان کنیم و به هیچ وجه از مواضع معقول و منطقی خویش به خاطر به دست آوردن دل دشمن، عقب ننشینیم، و این است که روحیه مردم را تقویت و روحیه دشمن را تضعیف می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از اسلام به عنوان ستون فقرات حیات سیاسی ملت ایران یاد کردند و فرمودند: ما حق نداریم به بهای این که می‌خواهیم دشمن را نسبت به خود خوش بین و ملایم کنیم، دست از اسلام برداریم. این کفران نعمت حق است، زیرا روحیه دشمن را افزایش می‌دهد و او را برای پیشروی گام به گام و احتمالا حمله و تهاجم، تشویق می‌کند. ما مطلقا حق نداریم از مواضع اسلامی خویش عقب نشینی کنیم. اینجا جای تقیه نیست و مواضع را باید با صراحت به دنیا اعلام نماییم. ما به کسی توهین نمی‌کنیم برخورد تنگ نظرانه و توأم با خشک فکری با مسائل جهانی رویگردانیم، اما به رسالت خود در دفاع از اسلام، قاطعانه عمل می‌کنیم.
رهبر معظم انقلاب اسلامی جداکردن ملت ایران از اسلام ناب را مهمترین هدف امروز دشمن دانستند و فرمودند: قصد و هدف اصلی دشمن این است که ملت ما را در اعتقاد خود و عمل به اساس اسلام دچار تزلزل کند و البته از تأثیر کسانی که در تعریف دشمن بودن قرار نمی‌گیرند ولی به علت ایمانهای ناقص و بی‌استدلال دچار شبهه و تردید هستند نباید غافل بود. گله‌مندی ما از برخی مطبوعات نیز ناشی از آن است که این افراد از طریق مطبوعات، تردید، شک، بی‌ایمانی و بریدگی خود را تعمیم می‌دهند و فضای جامعه را خراب می‌کنند.
مقام معظم رهبری توجه عناصر بریده از اصول و نادم از مجاهدت در راه خدا را به عواقب خطرناک قرار گرفتن در مسیر انحراف جلب کردند و فرمودند: کسانی در جامعه ما هستند که نمی‌توان آنها را دشمن نامید. آنها کسانی هستند که از مسلمانی خود و گام برداشتن در راه خدا خیلی خشنود نیستند. آنها بریده‌های از اصول و ریشه هستند که خداوند متعال سر انجام دلهای آنان را به کلی وارونه خواهد کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از نمایندگان مجلس خبرگان به عنوان مجموعه‌ای از فضلا، علما، صاحب‌نظران و اندیشمندان یاد کردند و در پایان سخنانشان فرمودند: این مجموعه ارزشمند علمی و فکری می‌تواند منشاء آثار بسیار مهمی باشد و تلاش دشمن را برای تضعیف ایمان مردم و ایجاد تردید و اختلال در فکر و تصمیم آنان بی‌اثر سازد.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، آیت‌الله مشکینی رئیس مجلس خبرگان، با تشکر از پیام رهبر معظم انقلاب به اولین اجلاس سومین دوره مجلس خبرگان، نتایج مثبت این نشست را بیان کرد.
آیت‌الله مشکینی با اشاره به روحیه حاکم بر اجلاس خبرگان، تصریح کرد نمایندگان مجلس خبرگان مصممند با تلاش و فعالیتی افزونتر وظائف حساس خود را پیگیری کنند و به یاری پروردگار، شکر نعمات بیدریغ الهی را با تمسک کامل به اسلام بجای آورند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی