news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1384/03/08

دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از مجلس به عنوان مرکز تدوین نرم‌افزار مدیریت کشور و دستگاه‌های اجرایی نام بردند و با تأکید بر لزوم تصویب قوانین باثبات، مستحکم و همراه با کار کارشناسی در مجلس تصریح کردند: حفظ فضای محبت، همدلی و همکاری باید اولویت اصلی مجلس شورای اسلامی باشد.
ایشان با تشکر از زحمات و تلاش‌های مجلس هفتم در جهت تصویب قوانین سودمند برای کشور و مردم به‌ویژه موضع‌گیری نمایندگان درباره‌ی سیاست خارجی و انرژی هسته‌ای، لزوم قدرشناسی مسئولیت سنگین نمایندگی مردم را یادآور شدند و افزودند: نمایندگان مجلس هفتم که با شعارهای حفظ مبانی انقلاب و امام رحمه‌الله‌ رأی مردم را به دست آوردند، مسئولیتی مضاعف دارند، زیرا مردم با رأی به این نمایندگان، جهت واقعی حرکت کشور را نشان دادند و بر ادعای کسانی که مدعی پایان‌یافتن دوران ارزش‌های انقلاب و راه امام رحمه‌الله‌ بودند، خط بطلان کشیدند.
ایشان با تأکید بر لزوم آمادگی قبلی نمایندگان برای بررسی لوایح و طرح‌ها و مشورت با افراد آگاه، کارشناس و نخبه، نقش مرکز پژوهش‌های مجلس را در این خصوص، مهم ارزیابی و خاطرنشان کردند: تصویب و ابلاغ اصل ۴۴ قانون اساسی فرصت مناسبی را به وجود آورده است که نمایندگان با تصویب قوانین جامع و مستحکم، یک نظام اقتصادی باثبات را طراحی نمایند.
مقام معظم رهبری لزوم وجود ارتباط منطقی، قانونی و انسانی میان قوه‌ی مقننه و دستگاه‌های اجرایی را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: انسجام، اتحاد کلمه و همدلی موجب عزت و قدرت کشور در مسائل خارجی و همچنین زمینه‌سازی برای اجرای مقررات لازم در داخل خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به این‌که دشمن طراحی کلانی همراه با اجزاء گوناگون برای مقابله با نظام اسلامی دارد، تأکید کردند: مسئولان کشور و عناصر سیاسی باید به گونه‌ای حرکت و رفتار نمایند که ناخواسته، تکمیل‌کننده‌ی اجزاء مهندسی کلان دشمن نباشند.
ایشان ایجاد اختلاف میان مسئولان، رواج بی‌ایمانی و فساد، زمینه‌سازی برای حل‌نشدن مشکلات مردم، ایجاد بدبینی میان مردم و مسئولان و از حیثیت انداختن دستگاه‌های ضابط و انضباط بخش همچون قوه‌ی قضاییه، شورای نگهبان و مجلس را از جمله اجزاء طراحی کلان دشمن برشمردند و افزودند: متأسفانه برخی به دلیل عدم بصیرت، به پرشدن خانه‌های خالیِ جدول طراحی‌شده‌ی دشمن کمک می‌کنند، لذا همه‌ی دستگاه‌ها و مسئولان باید مراقب رفتارها و موضع‌گیری‌های خود باشند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به هوشیاری در خصوص برخی تحریک‌ها برای ایجاد بستر تشنج و نزاع در مجلس فراخواندند و با تأکید بر لزوم حفظ فضای ادب، متانت و وقار خاطرنشان کردند: جهت‌گیری کلی انسان در زندگی باید همواره رعایت تقوا و امر و نهی الهی باشد و نمایندگان مجلس نیز باید با رعایت مضاعف این خط کلی، خود را در چهار سال نمایندگی وقف خدمت به مردم نمایند.
 
در این دیدار، آقای حداد عادل -رئیس مجلس شورای اسلامی-، ضمن ارائه‌ی گزارشی از عملکرد یک‌ساله‌ی مجلس هفتم، پاسداری از استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت و همچنین دفاع از عزت و سربلندی ملت ایران را جهت‌گیری کلی منتخبان مردم در مجلس بیان کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی در یک سال گذشته با تصویب برخی قوانین، از جمله انجام اصلاحات در برنامه‌ی چهارم توسعه، الزام دولت به اجرای نظام هماهنگ پرداخت، طرح تثبیت قیمت‌ها و جابه‌جایی ۲۰ درصد بودجه‌ی پیشنهادی دولت برای سال ۸۴ تلاش کرد در جهت توسعه‌ی عدالت، توجه به قشرهای محروم و همچنین جوانان و معلمان و حل مشکلات معیشتی مردم حرکت نماید.
وی با اشاره به پیگیری وظیفه‌ی نظارتی مجلس از جانب نمایندگان و رعایت احترام، منطق و استدلال در تعامل با دستگاه‌های دیگر تأکید کرد: در آستانه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری، نمایندگان مجلس تمام همت خود را برای برگزاری باشکوه این انتخابات به کار خواهند گرفت.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی