news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1384/02/18

دیدار مردم رفسنجان با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب صبح امروز در اجتماع عظیم مردم پرشور و شوق رفسنجان تأکید کردند: مسئولان کشور باید به گونه‌ای عمل کنند که مردم عدالت را به عنوان هدف اساسی انقلاب در همه‌ی امور کشور و جامعه احساس کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش‌های امام خمینی رحمة‌الله‌علیه به عنوان رهبر، پدر و معمار انقلاب و فداکاری ملت برای برپایی نظام اسلامی و مبتنی بر عدالت افزودند: هدف نهایی اسلام آن است که مردم از معیشتی شایسته، آسودگی و امنیت خاطر و آزادی فکر و اندیشه برخوردار باشند و از طریق زندگی عادلانه به سمت تعالی روحی و معنوی حرکت کنند.
ایشان عدالت را مقوله‌ای بسیار مهم خواندند و خاطرنشان کردند: اسلام در هیچ اوضاع و شرایطی از تحقق عدالت نمی‌گذرد و مسئولان کشور نیز باید در قانون، امور قضایی، تقسیم منابع کشور، برخورداری‌های فردی و اجتماعی و دیگر امور، عدالت را همواره دنبال کنند تا ملت عزیز ایران به زندگی شایسته و توأم با پیشرفت علمی و عملی و توسعه و رفاه توأم با عدالت و معنویت دست یابند.
رهبر معظم انقلاب طرح شعار عدالت را مهم‌ترین علت جذابیت و زیبایی نظام اسلامی در ذهن ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواهان جهان برشمردند و افزودند: نباید صرفاً به تکرار این شعار جذاب دل ‌خوش کرد، بلکه همه‌ی مسئولان کشور باید در عمل، عدالت را برای مردم ایران و ملت‌های مشتاق نظام اسلامی معنا کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعتقاد عمیق به عدالت و تلاش بی‌وقفه برای پرکردن شکاف بین فقیر و غنی را شرط به‌دست‌گرفتن مسئولیت‌های اساسی کشور دانستند و با اشاره به اهمیت حضور فعالانه‌ی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری افزودند: برگزیده‌شدن صالح‌ترین و شایسته‌ترین فرد در این انتخابات، زمینه‌ی تشکیل دولتی قوی و متکی به آراء ملت را فراهم می‌آورد تا گره‌های موجود باز شود و با تلاش مضاعف مسئولان روند توسعه و پیشرفت توأم با عدالت شتاب گیرد و ایران بزرگ همچنان که در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله پیش‌بینی شده، در مسیر دست‌یابی به رتبه‌ی اول منطقه حرکت کند.
ایشان پرچم برافراشته‌شده‌ی عدالت در نظام اسلامی را علت اصلی دشمنی مستکبران با ملت ایران خواندند و افزودند: قدرت‌مندان ظالم جهان با زور و زر و تزویر درصددند بر دین و دنیا و فرهنگ ملت ایران تسلط یابند، اما ملت بیدار ایران با وحدت کلمه و همبستگی ملی، روز‌به‌روز نیرومندتر می‌شود و زیر بار چنین زورگویی‌ها و قلدرمأبی‌هایی نمی‌رود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان، از ابراز محبت صمیمانه‌ی مردم رفسنجان تشکر کردند و افزودند: مردم هوشیار و آگاه رفسنجان از دیرباز در صراط مستقیم الهی بوده‌اند و نام و یاد نیک این شهر و شخصیت‌های برجسته و ممتاز آن در کشور شناخته شده است. ایشان همچنین تلاش برای حل مشکلات مردم استان کرمان از جمله رفسنجان را وظیفه‌ی مسئولان کشوری و استانی خواندند.
 
در آغاز این دیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمیان -امام جمعه‌ی رفسنجان-، ضمن بیان گزارشی از مشکلات مردم این شهر، از جمله سرمازدگی محصولات کشاورزی و کم‌آبی اعلام کرد: رفسنجانی‌ها با تقدیم ۹۴۰ شهید، ۲۷۰۰ جانباز و ۱۸۳ آزاده همچون همیشه آماده‌ی فداکاری در راه اسلام و انقلابند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی