news/content
نسخه قابل چاپ
1369/06/22

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمع زیادی ازطبقات مختلف مردم با ایشان طی سخنان مبسوطی به بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران درقبال تحولات خلیج فارس پرداختند و طی آن آمریکا را به خاطر تلاش در جهت ایجاد سیستم دفاعی و امنیتی و نیز گسترش دامنه ی حضور و نفوذ خود در این منطقه شدیداً مورد حمله قرار دادند.
ایشان در بیاناتشان همچنین با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس خبرگان اهمیت شرکت آگاهانه و گسترده ی مردم در این انتخابات رایادآور شدند و مصوبات مجلس خبرگان در مورد مقررات و آئین نامه ها را از لحاظ شکلی مورد تأیید قرار دادند.
در این دیدار که با شعارها و ابراز احساسات پرشور دیدارکنندگان در تبعیت و پیروی از مقام معظم رهبری توأم بود حضرت آیت الله خامنه‌ای نجات بشریت را در ایثار و گذشت و نیز مبارزه با شهوات، منیت ها، خودپرستی، خودخواهی، حرض، حسد و بخل ممکن دانستند و فرمودند: اسلام به ملتهای طرفدار خود توان هدایت بشر را میدهد و ملت ما به برکت اسلام عزیز توانست پرچمی را به اهتزاز در آورد که ملتهای مظلوم آن را پرچم نجات خود میدانند. چهره ی امام، شخصیت ملت،‌انقلاب و نظام اسلامی ایران علی‌رغم تبلیغات مسموم استکبار جهانی همواره مایه ی امید ملتها بوده و به آنان نشاط و حرکت داده است.
رهبر انقلاب اسلامی به اعتراف دولتها، قدرتها و سازمانهای بین المللی مبنی بر علل کمک آنها به رژیم عراق در طول جنگ تحمیلی اشاره کردند و فرمودند: قدرتهای سلطه گر جهانی که امروز در برابر عراق قرار گرفته اند هدف اصلی کمکهای گذشته خود به آن کشور را کوبیدن اسلام و انقلاب اسلامی ایران و خصومت با حرکت اسلامی مردم ما اعلام میکنند زیرا اسلام و بیداری اسلامی را مزاحم غارت ملتها میدانستند و امروز نیز اسلام با قدرت و صلابت در برابر هرگونه سلطه گری قدرتهای استکباری ایستاده است.
ولی امر مسلمین به بیان این مطلب که مسلمانان، حساسترین نقاط جهان از لحاظ اقتصادی، منابع، سوق الجیشی و وضعیت اجتماعی را دراختیار خود دارند پرداختند و افزودند: واهمه و هراس استکبار جهانی از انقلاب اسلامی به خاطر آن است که مسلمانان نقاط التقاء سه قاره ی آسیا، آفریقا و اروپا و نیز مهمترین منابع طبیعی جهان را در اختیار خود دارند. امروز امپراطوری های زر و زور میدانند که حیات مجدد اسلام و بیداری مسلمانان و جوامع اسلامی منافع متکی به سلطه، زورگوئی و دوقطبی آنها را در معرض خطر قرار داده است لذا مخالفت و دشمنی عمیق آمریکا با اسلام و انقلاب اسلامی از همین امر ناشی میشود و این دشمنی تمام شدنی نیست.
مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان به اوضاع بحرانی خلیج فارس اشاره کردند و خطاب به ملتهای منطقه فرمودند: ما با حضور، طمع ورزی های فزاینده و سیاست و قیحانه آمریکا در منطقه ی خلیج فارس به شدت مخالفیم و اعتقاد داریم که حفظ امنیت منطقه قبل از همه بر عهده ی ملتهای این منطقه است. ما همانند گذشته آمادگی خود را برای همکاری با کشورهای حوزه ی خلیج فارس جهت برقراری امنیت و کوتاه کردن دست متجاوزین به حقوق دیگران اعلام میداریم.
ایشان ضمن سرزنش و تقبیح دولتهائی که پای آمریکای متجاوز را به کشورهای خود و منطقه ی خلیج فارس باز کرده اند فرمودند: ملتهای مسلمان به آمریکا اجازه ی ایجاد سیستم امنیتی و دفاعی در منطقه را نخواهند داد. مبارزه و مقابله با تجاوز، طمع کاریها، نقشه ها و سیاست های آمریکا برای دست اندازی به خلیج فارس به عنوان جهاد فی سبیل الله محسوب میشود و هر کس در این راه کشته شود شهید است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر مقابله جمهوری اسلامی باحضور آمریکا در منطقه فرمودند: در منطقه ای که ما حضور و نفوذ داریم و در هرنقطه‌ای که سخن ما به عنوان ندای اسلام به گوش مسلمانان برسد اجازه نخواهیم داد آمریکا برای خود جای پائی درست کند و آنجا رابه منطقه ی اقتدار خویش تبدیل نماید و تدبیر امور مسلمانان بویژه تدبیر مناطق مقدس و حرمین شریفین را بر عهده گیرد. آمریکا باید از وقایع گذشته و حضور آسیب پذیر خود درس عبرت گرفته باشد.
(آمریکائی ها نباید فراموش کرده باشند که چگونه عده ای جوانان مؤمن و مسلمانآنها را وادار به خروج از لبنان کردند.)
رهبر انقلاب اسلامی با ذکر پیروزی قطعی و آسیب ناپذیری قدرت انسانهای متکی به ایمان الهی فرمودند: ملت ایران سرانجام پس از تحمل مشقات، ایستادگی و صبر در برابر تمامی دشمنان خود پیروز شد و با سربلندی به خواسته های خود رسید و اکنون از یک حیثیت سیاسی بالائی در جهان برخودار است وامروز همه ی دنیا شهادت میدهند که ایران پیروز شده است.
مقام معظم رهبری دفاع بیگانگان از دولتهای منطقه را موجب سرافکندگی و شرمندگی این دولتها دانستند وفرمودند: این دولتها اگر به ملت هایشان تکیه میکردند، آنها با اراده، مقاومت وایثار خویش به دفاع از آبروی ملی، حیثیت و شرف خود بر می خاستند. دولتهائی که توسط بیگانگان از خود دفاع میکنند ملت خود را تحقیر کرده اند و لکه ی این تحقیر تا سالهای طولانی پاک نخواهد شد.
ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس خبرگان فرمودند: مجلس خبرگان که پایگاه و جایگاه بسیار رفیع و با عظمتی دارد دین خود را در حساسترین و خطرناکترین لحظات به ملت ادا میکند. انتخاب رهبر مسئله ای مهم، اساسی و بسیار تعیین کننده است که مجلس خبرگان عهده دار آن میباشد لذا تمامی آحاد مردم ایران باید در فرستادن افراد صالح به این مجلس احساس وظیفه کنند و همانند گذشته تکلیف خود را به خوبی انجام دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای به بیان آمادگی، هوشیاری، وقت شناسی و وظیفه شناسی مردم پرداختند و اظهار نظرات پراکنده در مورد مجلس خبرگان و زیر سؤال بردن مصوبات آنرا خلاف واقع و ناشی از عدم احساس مسئولیت دانستند.
ایشان به ترکیب مجلس خبرگان که جمع زیادی از علمای بزرگ، مجتهدین عالی مقام و شخصیتهای انقلابی خوش سابقه و بعضاً مورد تمجید امام را شامل میشود اشاره کردند و فرمودند: چگونه میتوان در مورد مصوبات چنین شخصیتهای بزرگی تردید کرد.
کسانیکه سخنی را بر زبان جاری میکنند باید متوجه تبعات و لوازم سخن خود باشند و دشمنان را شاد و دوستان را افسرده وملت را آزرده خاطر نسازند.
مقام معظم رهبری صحت مصوبات خبرگان را مورد تأکیدقرار دادند و فرمودند: مصوبات مجلس خبرگان و مقررات و آئین نامه های تصویب شده همه از لحاظ شکلی درست است و هنگامی که موضوعی به تصویب رسید حتی مخالفین نیزباید در عمل از آن مصوبه دفاع کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان مردم را به انتخاب افراد عالم، متقی، صالح،‌ مؤمن، لایق و انقلابی برای مجلس خبرگان فراخواندند و برای حفظ صفا، یکپارچگی و وحدت جامعه ضرورت پرهیز ازاهانت ونفی افراد را ضروری دانستند.
بنا بر این گزارش در این دیدار فرزندان ممتاز شاهد از سراسر کشور به همراه قائم مقام و معاونت فرهنگی بنیاد شهید انقلاب اسلامی، جانبازان شهرهای مشهد و تهران و استان کردستان به همراه جمعی از مسئولین بنیادمستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، جمعی از دانش آموزان عضو اتحادیه ی انجمن های اسلامی دانش آموزان و مدارس تهران، مدرسین مراکز تربیت معلم سراسر کشور، جمعی از برادران بسیج شهرستان قزوین و همچنین کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به مسابقات بازیهای آسیائی پکن بهمراه مسئولین سازمان تربیت بدنی کشور حضور داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی