news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1384/02/15

حضور فرمانده کل قوا در مراسم مشترک یگان‌های نظامی کرمان

مراسم مشترک یگان‌های نظامی و انتظامی استان کرمان صبح امروز در حضور فرمانده کل قوا حضرت برگزار شد.
در ابتدای این مراسم و هنگام ورود رهبر انقلاب به میدان صبحگاه پادگان لشکر ۴۱ ثارالله، سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته شد و فرمانده کل قوا با حضور در برابر یادمان شهدا و قرائت فاتحه، برای شهیدان دفاع مقدس، علو درجات را مسألت کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس از یگان‌های نمونه‌ی سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی سان دیدند.
رهبر معظم انقلاب همچنین چند تن از جانبازان پرافتخار شرکت‌کننده در مراسم را مورد تفقد قرار دادند.
در این مراسم، فرمانده کل قوا نیروهای مسلح را مدافعان امنیت ملی ملت بزرگ و کشور عزیز ایران خواندند و تأکید کردند: مقوله‌ی بسیار مهم امنیت، پیش‌نیاز اساسی هرگونه پیشرفت علمی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است و سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی به تناسب وظایف خود در تأمین این نیاز فوق‌العاده مهم ملت و کشور، نقشی بی‌نظیر بر عهده دارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امنیت مرزی را از جمله ابعاد امنیت خواندند و با اشاره به دفاع جانانه‌ی ملت و نیروهای مسلح ایران در برابر رژیم متجاوز بعثی و حامیان جهانی و منطقه‌ای صدام افزودند: در ۸ سال جنگ تحمیلی ملت ایران و نیروهای مسلح به برکت اسلام و انقلاب، اولین بار در ۲۰۰ سال اخیر در برابر تجاوز بیگانه، فاتح و سربلند بیرون آمدند و امنیت پایدار مرزهای ایران را تأمین کردند.
فرمانده کل قوا افزودند: امروز هم سران استکبار با همه‌ی زیاده‌گویی‌ها خود در برابر عزم پولادین ملت و نیروهای مسلح ایران دچار تزلزل‌اند و می‌دانند که هرگونه تهاجم نظامی به ایران برای آنان بسیار گران تمام می‌شود و آرزوهای خود را به گور خواهند برد.
رهبر معظم انقلاب امنیت شهروندی را یکی دیگر از ابعاد بسیار مهم امنیت برشمردند و خاطرنشان کردند: مردم می‌خواهند در خانه، محیط کسب و کار، محیط تحصیل و هر محیط دیگر از آرامش و امنیت برخوردار باشند و آشوبگران و ستون‌های پنجم دشمن، فضای امن و آرام زندگی آنان را به هم نزنند که در زمینه‌ی تأمین امنیت شهروندی نیز نیروی انتظامی، بسیج و سپاه نقش مهمی بر عهده دارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امنیت فرهنگی و اخلاقی را سومین بُعد امنیت دانستند و با اشاره به دغدغه و تلاش مردم برای دورماندن فرزندانشان از اعتیاد و فساد و ناهنجاری‌های اخلاقی افزودند: در تأمین امنیت فرهنگی و اخلاقی جامعه، نیروهای مؤمن و جان‌برکف بسیج و نیروی انتظامی نقش مؤثری دارند.
ایشان امنیت کامل و همه‌جانبه را دغدغه و نیاز مردم خواندند و افزودند: مسئولان نیز باید همین دغدغه را داشته باشند که این مسأله‌ می‌تواند معیار بسیار مهمی برای تعیین دولت آینده باشد، زیرا متصدیان امور کشور باید معنا، اهمیت و راه‌های برقراری امنیت همه‌جانبه را به‌درستی بدانند.
فرمانده کل قوا همچنین آمادگی علمی و عملی نظم و انضباط، برخورداری از تجهیزات لازم و بازنگری مستمر در برنامه‌ها برای انطباق آن‌ها با نیازهای جدید کشور را برای اقتدار نیروهای مسلح و تأمین امنیت جامعه ضروری خواندند.
ایشان با تجلیل از رشادت و حماسه‌آفرینی‌های نیروی به یادماندنی نظامی و انتظامی استان کرمان به‌ویژه لشکر خط‌شکن و پیروز ۴۱ ثارالله و فرماندهان لایق و اندیشمند این لشکر افزودند: آمادگی نیروهای مسلح، ابتکار عمل آنان در صحنه‌های گوناگون و وحدت کلمه‌ی آن‌ها از نعمت‌های الهی است و باید حفظ بشود.
 
در این مراسم، سرلشکر رحیم صفوی -فرمانده کل سپاه پاسداران- اعلام کرد: ارتش، ‌ سپاه و بسیج با وحدت و همدلی، اقتدار و بصیرت، تحرکات جاری در منطقه را زیر نظر دارند.
سرتیپ ۲ پاسدار غلامرضا سلیمانی -فرمانده ارشد سپاه در استان کرمان و فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله- نیز گزارشی از فعالیت‌های لشکر ۴۱ ثارالله را بیان کرد.
در پایان مراسم، یگان‌های حاضر در میدان از مقابل فرمانده معظم کل قوا رژه رفتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی