news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1384/02/14

دیدار جمعی از مردم زرند با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم مردم پرشور زرند که در ورزشگاه ۲۲ بهمن چشم‌انتظار ایشان بودند، تأکید کردند: ملت ایران از سختی‌ها و دشواری‌ها نردبانی برای پیشرفت و ترقی می‌سازد و راه آبادانی دنیا و آخرت خود را با عزم راسخ ادامه می‌دهد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر از محبت مردم مؤمن، فداکار، بافرهنگ و باصفای زرند، یاد قربانیان زلزله‌ی سال گذشته‌ی منطقه زرند و راور را گرامی داشتند و خاطرنشان کردند: مصائب و بلایای طبیعی کوچک‌تر از آن است که در عزم راسخ شما مردم برای پیشرفت مادی و معنوی خللی ایجاد کند.
ایشان اهتمام به کار مردم و پیگیری مسائل و مشکلات آنان را مهم‌ترین دغدغه‌ی نظام اسلامی برشمردند و با توصیه به مسئولان مبنی بر سرعت در تصمیم‌گیری و عمل افزودند: اتخاذ تصمیمات برای حل مشکلات مردم کافی نیست، بلکه باید این تصمیمات را با پیگیری و جدیت، کاملاً عملی ساخت تا مردم شیرینی برنامه‌ها و تلاش‌های مسئولان را احساس کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به برنامه‌ریزی انجام‌شده برای تأمین خسارات و بازسازی مناطق آسیب‌دیده از زلزله‌ی زرند افزودند: چه دولت فعلی و چه مسئولان دولت بعدی باید این کار را باجدیت دنبال کنند و رهبری نیز مراقبت خواهد کرد تا قول‌ها و برنامه‌هایی که در این زمینه اعلام می‌شود، تحقق یابد.
ایشان ضمن توصیه به مردم برای تبدیل حوادث تلخ زندگی به وسیله‌ای برای افزایش معنویت و رشد و تکامل افزودند: البته به‌موازات صبر و استقامت در برابر حوادث تلخ، باید حقوق خود را نیز پیگیری و مطالبه کرد.
ایشان بار دیگر مقاوم‌سازی را مهم‌ترین درس زلزله‌ی بم برای مسئولان و مردم خواندند و افزودند: کشور ما زلزله‌خیز است. بنابراین هم مسئولان هم مردم و هم انبوه‌سازان باید مقاوم‌سازی را بسیار جدی بگیرند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ترس دنیای استکبار از پیشرفت ملت ایران را نتیجه‌ی استقامت و برخورد صحیح ملت و نظام در برابر تنگناها و تهدیدات دشمن دانستند و افزودند: امروز هم که دشمنان ملت با بلندگوهای تبلیغاتی خود به تهدید جمهوری اسلامی ایران مشغولند، ملت ایران در پرتو اعتمادبه‌نفس، آگاهی، عزم راسخ، تقویت ایمان قلبی، همبستگی ملی و مشارکت عمومی راه پرافتخار پیشرفت علمی و مادی و معنوی را ادامه خواهد داد.
 
در این مراسم و قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام بابایی -امام جمعه‌ی زرند-، ضمن خیر مقدم به ایشان، رسیدگی سریع‌تر دستگاه‌های ذی‌ربط را به زلزله‌زدگان اسفند ۸۳ زرند و مناطق اطراف خواستار شد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی