news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1384/02/06

دیدار کارگزاران نظام و میهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت اسلامی با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مسئولان کشور، اندیشمندان خارجی شرکت‌کننده در هجدهمین کنفرانس وحدت و سفیران کشورهای اسلامی در ایران، با تبریک میلاد مسعود خاتم‌النبین حضرت محمد مصطفی صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله و ولادت باسعادت حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام، جهان اسلام را به وحدت و هوشیاری در مقابل توطئه‌های تفرقه‌‌افکنانه‌ی استکبار فراخواندند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وحدت را یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز و همیشه امت اسلام برشمردند و خاطرنشان کردند: معیار و محور وحدت که جمهوری اسلامی ایران، دنیای اسلام را به آن فرامی‌خواند وجود مقدس نبیّ مکرّم اسلام و یاد و نام آن بزرگوار است.
ایشان سرنوشت کنونی جهان اسلام را ناشی از کم‌توجهی به «مقوله‌ی وحدت» دانستند و افزودند: برخی اختلافات قومی، مذهبی و سیاسی به طور طبیعی در جهان اسلام وجود دارد که می‌توان با تکیه بر تعالیم پیامبر خاتم بر آن‌ها غلبه کرد؛ ضمن آن‌که دست‌های توطئه‌گر دشمنان اسلام، بی‌وقفه در حال ایجاد تفرقه و خصومت در میان مسلمانان است که غلبه بر این توطئه‌ها، دشوارتر است و عقلای همه‌ی فرقه‌های اسلامی باید با هوشیاری کامل در مقابل امواج سهمگین این فتنه‌ها بایستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیداری امت اسلام را موجب افزایش و پیچیده‌تر شدن توطئه‌های تفرقه‌انگیز آمریکا، صهیونیزم و دیگر مستکبران جهان خواندند و افزودند: منابع بی‌پایان طبیعی، میراث عظیم فرهنگی، نیروی انسانی کارآمد و بازار بزرگ ۱/۵ میلیارد نفری مسلمانان، قدرت‌های سلطه‌گر را برای تسلط کامل بر جهان اسلام به طمع انداخته است، اما وحدت مسلمانان سدّی بسیار قوی در برابر این توطئه‌ها ایجاد خواهد کرد به همین علت دشمنان اسلام همه‌ی تلاش خود را برای شکستن این سد به‌کار گرفته‌اند.
ایشان انقلاب اسلامی ملت ایران را موجب بیداری، اعتمادبه‌نفس و امیدواری ملت‌های مسلمان دانستند و خاطرنشان کردند: به علت تأثیر‌پذیری امت اسلامی از ملت ایران، توطئه‌های جهان‌خواران امروز بر جمهوری اسلامی ایران متمرکز شده است، اما آن‌ها برای تسلط بر همه‌ی جهان اسلام از آفریقا گرفته تا خاورمیانه و تا شرق آسیا تلاش می‌کنند و این هشداری به دنیای اسلام است که اگر در مقابل توطئه‌های استکبار، ایستادگی نشود، هیچ کشور اسلامی درنهایت از تعرض جهان‌خواران مصون نخواهد ماند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به فقر فکری دشمنان اسلام برای ارائه‌ی مکتب و تفکراتی والا و جذاب افزودند: آن‌ها برای پوشاندن این ناتوانی و فقر اندیشه، پرچم حقوق بشر و مبارزه با تروریسم را بلند کرده‌اند، در حالی که آمریکا و صهیونیزم، خود پرچم‌دار نقض حقوق بشر و تروریست‌پروری هستند.
رهبر معظم انقلاب مسئولیت نخبگان، روشن‌فکران و سیاست‌مداران اسلامی و صاحبان قلم و بیان را در مقابله با توطئه‌های پیچیده‌ی استکبار بسیار سنگین برشمردند و تأکید کردند: باید ضمن مقابله‌ی هوشیارانه با این توطئه‌ها و افشای دشمنی عمیق امریکا و صهیونیزم با دین مبین اسلام، دل‌های مسلمانان را به آینده‌ی روشن خود امیدوار ساخت و ضمن استفاده از علم و عقل و تدبیر در جهت تقویت درونی امت اسلامی، پایداری در مقابل زورگویان جهانی را تشویق کرد تا پروردگار نیز به وعده‌ی تخلف‌ناپذیر خود عمل کند و اسلام و مسلمانان به جایگاه شایسته‌ی خویش دست یابند.
 
در آغاز این دیدار، رئیس‌جمهور با تبریک میلاد پیامبر ختمی‌مرتبت صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله و امام جعفر صادق علیه‌السلام به نیاز روزافزون جامعه‌ی بشری به تعالیم اسلام اشاره کرد و گفت در دنیایی که بی‌عدالتی، فقر و تبعیض و افزایش سلطه‌گری و جنگ، بشر را تهدید می‌کند، تعالیم اسلام می‌تواند انسان سرگشته‌ی امروز را سروسامان دهد.
آقای خاتمی ابراز امیدواری کرد که مسئولان نظام اسلامی با افزایش خدمت به مردم و تلاش برای ارتقای جایگاه امت اسلامی، بیش از پیش به مسئولیت‌های خود در قبال اسلام عزیز عمل کنند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی