news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1384/01/30

دیدار مخترعان و نوآوران جوان کشور با رهبر انقلاب

مخترعان و نوآوران جوان کشور که موفق به کسب رتبه و مدال جهانی در سی‌و‌سومین نمایشگاه اختراعات و نوآوری‌های ژنو شدند، امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن ابراز خرسندی از دیدار با جوانان بااستعدادی که برای کشور افتخار کسب کرده‌اند، این جوانان و استعدادها را متعلق به ملت و هویت عظیم و تاریخی ایران دانستند و با اشاره به ظلم و ستمی که طی ده‌ها سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بر ملت ایران به‌ویژه نسل جوان شده است، افزودند: اکنون به برکت انقلاب اسلامی زمینه‌ی رشد و شکوفایی استعدادهای جوان فراهم شده که حمایت دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی از این استعدادها و هدایت آن‌ها نقش بسزایی در بروز خلاقیت‌ها و موفقیت‌های علمی این جوانان مستعد خواهد داشت.
ایشان یکی دیگر از عوامل و زمینه‌های موفقیت جوانان کشور را تقویت روح امید، جویندگی و پژوهندگی برشمردند و تأکید کردند: باید خودباوری و روحیه‌ی «ما می‌توانیم را» بیش از پیش افزایش داد و در این مسیر هرگونه منفی‌بافی و این‌که «ایرانی نمی‌تواند» سم مهلک است که باید از آن پرهیز شود.
مقام معظم رهبری موفقیت‌های علمی جوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف را آغاز راه خواندند و خاطرنشان کردند: نسل جوان امروز باید همچون کوهنوردی که در دامنه‌ی کوه است، با ایمان راسخ و علم، حرکت خود را به سوی قله‌ی افتخارات علمی ادامه دهد و این آرزو و هدف بزرگ با برنامه‌ریزی بلندمدت و کار و تلاش بی‌وقفه امکان‌پذیر است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این‌که فضای امن کشور برای فعالیت‌های علمی مرهون جهاد و از خودگذشتگی جوانانی است که در دوران دفاع مقدس از جان خود گذشتند، لزوم قدرشناسی و تکریم این اسطوره‌های جهاد و شهادت را یادآور شدند.
 
در این دیدار آقای راستگار -مسئول گروه اعزامی- در سخنانی با اشاره به کسب پانزده مدال طلا، ۲۶ مدال نقره، ۷ مدال برنز و چهار جایزه‌ی ویژه در نمایشگاه ژنو و درخشش جوانان ایرانی در میان ۷۰۰ نماینده‌ از ۴۲ کشور جهان، بر لزوم حمایت بیش از پیش مادی و معنوی از استعدادهای جوان و شناسایی افراد گمنام در کشور و پشتیبانی از مالکیت فکری و معنوی مخترعین تأکید کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی