news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1383/12/19

بازدید فرمانده کل قوا از ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  رهبر معظم انقلاب اسلامی  با حضور در محل ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران،  از نزدیک در جریان توانمندی‌ها و پیشرفت‌های این نیرو قرار گرفتند.
فرمانده کل قوا  پس از ورود به میدان در مقابل مقبره‌ی شهدای گمنام حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند و سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  ضمن سخنانی در این مراسم، از ایمان، انگیزه، روحیه و همچنین آموزش، سازماندهی و امکانات و تجهیزات به عنوان عوامل اساسی برای قدرتمندی و کارآیی مجموعه‌ی نیروهای مسلح یاد و تأکید کردند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  امروز از این عوامل اساسی برخوردار است و باید هویت اصلی سپاه که همان عشق و ایمان و معرفت است، همچنان حفظ و تقویت شود.
ایشان با اشاره به این‌که همواره در طول تاریخ  انگیزه‌های قدرت‌طلبانه و تجاوزکارانه‌ی قدرت‌های فزون‌خواه وجود داشته و امروز نیز قدرت‌ها با نادیده‌گرفتن تاریخ و هویت و منافع ملت‌ها درصدد به دست آوردن منافع نامشروع خود هستند، افزودند: در چنین شرایطی و بر اساس دستورات اسلام  باید همواره قوی بود و قدرت دفاعی را بیش از پیش تقویت کرد.
رهبر معظم انقلاب  با تأکید بر این‌که عدم آمادگی دفاعی و عدم تحمل سختی‌ها، دو عامل اصلی ضعف و ناتوانی یک ملت است، خاطرنشان کردند: ملت ایران با برخورداری از جوانان و فرماندهان مؤمن و شجاع و آمادگی بالای رزمی و دفاعی، قدرت‌مندانه در مقابل زورگویی‌های قدرت‌مندان ایستاده است.
 
در این مراسم همچنین سردار سرلشگر رحیم صفوی -فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی- در گزارشی از آمادگی‌های دفاعی نیروهای پنج‌گانه‌ی سپاه برای مقابله با هرگونه تهدیدی گفت: سپاه پاسداران اکنون به یک نیروی بی‌انتها همراه با تحرک‌پذیری و توان نظامی بالا و دارای تاکتیک‌های سیال تبدیل شده و با استراتژی جنگ نامتقارن و فرمول‌های جدید، آماده‌ی دفاع از انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران است.
سردار سرتیپ جعفری -فرمانده نیروی زمینی سپاه- نیز گزارشی از آمادگی‌های رزمی یگان‌های مختلف این نیرو ارائه کرد.
در این مراسم  همچنین یگان‌های مختلف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.
فرمانده کل قوا در ادامه‌ی این مراسم از نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی و توانمندی‌های نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازدید کردند. در این نمایشگاه، ضمن ارائه‌ی سازماندهی جدید رزم یگان‌های نیروی زمینی سپاه، برخی تجهیزات رزمی سبک و سنگین پیشرفته، نفربرهای زرهی، موشک‌های دوربرد و تجهیزات لجستیکی و مهندسی که به دست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است، به نمایش گذاشته شده بود.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در جمع فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران، ضمن ابراز رضایت از توانمندی‌ها و دستاوردهای این نیرو، عامل پیروزی ملت ایران در ۲۵ سال گذشته در رویارویی با چالش‌های مختلف را عنصر معنویت دانستند و خاطرنشان کردند: البته این به معنای نفی نقش عنصر مادی و تجهیزات و امکانات نیست، بلکه اراده و ایمان نیروی انسانی نقش تعیین‌کننده دارد.
ایشان با اشاره به نقش فرماندهان در حفظ و تقویت روحیه‌ی ایمان و خلوص در مجموعه‌های نظامی خاطرنشان کردند: فرماندهان سپاه باید آن انگیزه، ایمان و باوری را که در دوران حماسه‌ی دفاع مقدس به دست آورده‌اند، به نیروهای جوان منتقل نمایند.
فرمانده کل قوا  ضمن تأکید بر حفظ روحیه‌ی بسیجی در مجموعه‌ی سپاه، لزوم تقویت بیش از پیش نیروی مقاومت بسیج را خاطرنشان کردند.
 
قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب،  سردار سرتیپ جعفری -فرمانده نیروی زمینی سپاه- گزارشی از سازماندهی جدید، بازسازی و نوسازی تجهیزات و آمادگی‌های رزمی یگان‌های مختلف نیروی زمینی ارائه کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی