news/content
نسخه قابل چاپ
1378/11/30

پیام تشکر در پی حضور پرشور ملت ایران در پای صندوق‌های رأی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، طی پیامی حضور پرشور و آگاهانه ملت ایران را در پای صندوقهای رأی، آیات نصرت الهی دانستند و از ملت مسلمان ایران تشکر کردند.
متن پیام مقام معظم رهبری بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم‌
حضور پرشور و آگاهانه‌ی ملت ایران در پای صندوقهای رأی، یکبار دیگر آیات نصرت الهی و عنایت ویژه‌ی حضرت بقیة‌الله ارواحنا فداه را آشکار ساخت و دفاع جانانه‌ی مردم از نظام اسلامی را در منظر جهانیان نهاد. بیست و نهم بهمن با این نمایش عظیم به یوم‌الله و روز حماسه‌ی ملی تبدیل شد. همه‌ی ناظران جهانی با شگفتی دیدند که ملت ایران پس از بیست و یکمین جشن بزرگداشت انقلاب، با چه گرمی و نشاطی بیست و یکمین حضور فعالانه‌ی خود برای شرکت در سرنوشت کشور را ثبت کرد، و خط بطلان بر توهمِ جدایی مردم از اسلام و انقلاب کشید. بی‌گمان پیروز و برنده‌ی این انتخابات، ملتِ بزرگ و با اراده‌ی ایران است و موفقیتهای فردی و جناحیِ نامزدها در برابر این پیروزی بزرگ، چیزی نیست.
اینجانب ناصیه‌ی شکر و خشوع بر درگاه الهی می‌سایم و پروردگار را، بر توفیقی که به مردم خداجوی ارزانی فرمود، سپاس می‌گویم. از ملت زنده و پرنشاط ایران که به ندای وظیفه پاسخ گفته و سفارشی را که امام همیشه پایدار در وصیتنامه‌ی خود به همه‌ی نسلها داده است، پاس داشتند، با همه‌ی دل، تشکر می‌کنم و امیدوارم که مجلس ششم بتواند مجاهدت فراگیر ملت را به نیکوترین وجه پاسخ گوید و وظائف بزرگی را که بر عهده‌ی اوست به ملت مؤمن و انقلابی تقدیم دارد.
وظیفه‌ی خود می‌دانم: اولاً از همه‌ی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، و نیز از همه‌ی دستگاههایی که در کمک به آنان و شورآفرینی در فضای اجتماعی کشور، نقش شایسته‌ی خود را ایفا کردند، و نیز از شخصیتهای برجسته‌ای که به هدایت افکار در این حرکت عمومی یاری رساندند بویژه مراجع معظم تقلید و مسؤولان عالیرتبه کشور و علمای اعلام صمیمانه تشکر کنم.
و ثانیاً از آنجا که در بعضی حوزه‌های انتخاباتی، مرحله‌ی دوم انتخابات نیز در پیش است، از همه آحاد مردم عزیز در آن حوزه‌ها درخواست کنم که کار بزرگ خود را با شرکت در آن مرحله کامل سازند و برای ایجاد مجلسی با پشتوانه‌ی عظیم مردمی، قدم آخر را نیز بردارند.
از خداوند متعال عزت اسلام و سربلندی و بهروزی ملت بزرگ ایران را مسألت می‌کنم.
والسلام علی عبادالله الصالحین‌
سید علی خامنه‌ای‌
 30 بهمن 78

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی