news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1383/11/15

دیدار اعضای جامعه اسلامی دانشجویان با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب  ظهر امروز در دیدار جامعه‌ی اسلامی دانشجویان  تحرک و نشاط، توانایی، قدرت فراگیری و نوآوری و بهره‌مندی از پاکیزگی باطنی و درونی را از جمله ویژگی‌های جوانی برشمردند و افزودند: هنگامی که خصوصیات جوانی با ویژگی‌های دانشجویی و محیط‌های دانشگاهی و ایمان و تقوای الهی در هم آمیخته می‌شود، ترکیب بسیار ممتاز و کاملاً تأثیرگذاری به وجود می‌آید که نعمتی الهی است و باید آن را حفظ کرد.
ایشان با اشاره به مظلومیت تاریخی ملت ایران افزودند: الان هم ملت ایران و جمهوری اسلامی به علت اعلام حمایت از مظلومان و مقابله با ستمگران مورد هجوم ظالمان جهانی قرار دارد و آن‌ها در یک نبرد واقعی و غیر نظامی تلاش می‌کنند از هر راه ممکن، قدرت پیشرفت و ابتکار را از ملت بااستعداد ایران بگیرند و او را از هستی ساقط کنند، اما ملت ایران نه‌تنها با زورگویان جهانی مقابله می‌کند، بلکه دنیای اسلام را هم به این باور رسانده است که مقابله‌ی پیروزمند با استکبار امکان‌پذیر است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با اشاره به استقبال پرشور ملت‌ها از مقامات عالی‌رتبه‌ی ایران -از جمله در سفر اخیر رئیس‌جمهور به کشورهای افریقایی- افزودند: رمز استقبال به‌یادماندنی ملت‌ها از مسئولان ایرانی، جذابیت آرمان‌های انقلاب اسلامی، حمایت ملت ایران از مظلومان و پایداری این ملت در مقابل سیطره‌ی استکبار است که به یاری پروردگار، این استقامت تاریخ‌ساز به همت ملت و مسئولان کشور ادامه خواهد یافت.
رهبر معظم انقلاب  با تشریح سرنوشت ملت‌های مختلف در دوران استعمار کهنه و نو افزودند: مستکبران با ورود به مرحله‌ی استعمار فرانو با استفاده از ابزارهای تبلیغی و تأثیرگذاری روحی روانی بر روی آحاد ملت‌ها، خریدن عناصر زبده و فعال و تأثیرگذار جوامع و روش‌های پیچیده‌ی دیگر، همان اهداف استعماری قدیم را دنبال می‌کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با تشبیه آمریکا به یکی از سرهای بزرگ اژدهای هفت‌سر استکبار افزودند: مغز هدایت‌گر این اژدها کمپانی‌ها و سرمایه‌داران صهیونیست و غیر صهیونیست هستند که برای تأمین منافع خود، رئیس‌جمهور فعلی امریکا را بر سر کار آورده‌اند.
ایشان خاطرنشان کردند: بوش پنجمین رئیس‌جمهور امریکاست که می‌خواهد ملت ایران و جمهوری اسلامی را ریشه‌کن کند، اما هر قدر که کارتر، ریگان، بوش پدر و کلینتون توانستند، او هم خواهد توانست.
رهبر معظم انقلاب  پیشرفت‌های ملت ایران را در برخی عرصه‌ها واقعاً شگفت‌انگیز خواندند و افزودند: این پیشرفت‌ها حقیقتاً دنیا را متوجه ایران کرده، اما باید توجه داشت که تحقق کامل اهداف انقلاب، نیازمند کار و تلاش بی‌وقفه و همگانی چندین نسل متوالی است.
ایشان نسل جوان دانشگاهی را مدیران و سازندگان حال و آینده‌ی کشور برشمردند و افزودند: جوانان مؤمن و صالح در این راه  تکالیف سنگینی بر عهده دارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  محیط دانشجویی را محیط روشنفکری، نواندیشی و آینده‌نگری‌های آرمان‌گونه خواندند و خاطرنشان کردند: بی‌خبری از سیاست و اقتصاد و اجتماع و بی‌اطلاعی از تحولات داخلی و خارجی در محیط‌های دانشجویی بی‌معنی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  جهت‌گیری صحیح را باعث قوام، استحکام و تعمیق تشکل‌های دانشجویی خواندند و با اشاره به ضرورت حفظ انسجام، همکاری و برادری در این تشکل‌ها افزودند: علم و تحقیق، بینش سیاسی، آگاهی از وضع جامعه، تحرک و نشاط جوانی، توجه و تکیه بر پروردگار و امید به آینده، زمینه‌ساز تحقق نقش بسیار مهم دانشجویان در سرنوشت حال و آینده‌ی کشور است.
 
در این دیدار و قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب  آقای شمشیری -دبیر جامعه‌ی اسلامی دانشجویان- مطالبی بیان کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی