news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1383/11/10

دیدار مردم پاکدشت و محلات با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، با تبریک عید سعید غدیر خم به عنوان عید بزرگ خداوند تأکید کردند: استمرار پایداری در مقابل تهدیدات و زورگویی‌های امریکا، حفظ مصالح ملی و اتکا بر منطق و تدبیر در مذاکرات هسته‌ای با اروپایی‌ها و حضور تعیین‌کننده و گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ریاست‌جمهوری، نمود و جلوه‌ی روشنی از عزم ملی مردم ایران است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از استقامت تحسین‌برانگیز ملت ایران در پاسداری از استقلال و عزت ملی به تهدیدات اخیر مقامات آمریکایی اشاره کردند و افزودند: دولتمردان امریکایی که زشت‌ترین نمود استکبار جهانی به شمار می‌آیند، در تصوری ابلهانه فکر می‌کنند ملت ایران در مقابل تشر و تهدید آن‌ها تسلیم می‌شود، اما این ملت امروز به‌مراتب نیرومندتر، مستحکم‌تر و مجهزتر از اول انقلاب است و با تکیه بر ایمان و اراده و اتحاد خویش و در پرتو همدلی مردم و مسئولان، در مقابل هیچ تهدیدی مرعوب نخواهد شد.
ایشان ایستادگی مسئولان نظام در برابر آمریکا را از دیگر علل دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی ایران خواندند و خاطرنشان کردند: اگر مسئولان کشور، ملت را تسلیم دشمنان کنند، دیگر از تهمت‌های آمریکایی‌ها نظیر نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم خبری نخواهد بود، اما دولتمردان نظام اسلامی می‌دانند که مشروعیت آن‌ها در گرو تکیه بر مردم است و مردم نیز مسئولان ضعیف و مرعوب را قبول ندارند. به همین علت مسئولان همچون مردم، با شجاعت، تدبیر و اعتماد به نفس در مقابل هیاهوی دشمن ایستادگی و پایداری می‌کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  اراده‌ی مشترک ملت‌ها و دولت‌ها را موجب کُند شدن تیغ استکبار دانستند و با اشاره به رعب و وحشت استکبار از ملت شجاع و رشید و پایدار ایران افزودند: همچنان که به تجربه نیز ثابت شده است، هر جا ملتی منسجم و مؤمن به میدان بیاید و دولت و ملت از عزم مشترکی برخوردار باشند، استکبار و امریکا هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اتهاماتی که آمریکایی‌ها متوجه ملت ایران می‌کنند، افزودند: دولتمردان یاوه‌گوی امریکا، ملت شریف و مؤمن ایران را به نژادپرستی، حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر متهم می‌کنند، اما همه‌ می‌دانند که این اتهامات  شایسته‌ی خود آمریکایی‌هاست، ضمن آن‌که دولت وقیح امریکا، با لکه‌های ننگی همچون ابوغریب و گوانتانامو، حق ندارد نام حقوق بشر را به زبان بیاورد.
ایشان حمایت آمریکا از تروریست‌هایی نظیر طالبان را یادآور شدند و خاطرنشان کردند: همین امروز هم آن‌ها از منافقین که منفورترین و زشت‌روترین تروریست‌ها هستند، حمایت می‌کنند و در عین حال  با اتهام حمایت از تروریسم، می‌خواهند ملت ایران را از حمایت از ملت مظلوم فلسطین بازدارند که این نیز توقعی ابلهانه است.
رهبر معظم انقلاب  در جمع‌بندی بحث تهدیدات و اتهامات اخیر آمریکا خاطرنشان کردند: استکبار بداند که ملت ایران باقدرت به راه خود ادامه می‌دهد و با حضور شورانگیز خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ریاست‌جمهوری پاسخ این یاوه‌گویی‌ها را خواهد داد.
بخش دیگری از سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار امروز، قشرهای مختلف مردم به بحث مذاکرات هسته‌ای ایران و اروپا اختصاص داشت. ایشان عقل، منطق، تدبیر و پیگیری منافع ملی را مبنای رفتار ایران در همه‌ی عرصه‌های بین‌المللی -از جمله مذاکرات هسته‌ای- اعلام کردند و افزودند: ما در مذاکرات هسته‌ای با اروپا جدی هستیم، اما اروپایی‌ها هم باید در گفت‌وگوها جدی باشند و نشان دهند که حقیقتاً به دنبال حل مسأله‌ هستند که تا امروز متأسفانه این‌گونه نبوده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ناراحتی استکبار از پیشرفت علمی ملت ایران در بحث فناوری هسته‌ای و انرژی هسته‌ای خاطرنشان کردند: ایران به نمایندگان مذاکره‌کننده‌ی خود اعتماد دارد و از آن‌ها حمایت می‌کند و طرف مقابل بداند که با ترفندهای سیاسی و تلف‌کردن وقت نمی‌تواند در عزم راسخ ملت و مسئولان ایران برای پیمودن راه فناوری انرژی هسته‌ای خلل ایجاد کند، چرا که مردم و مسئولان، این مسأله‌ را جزو مصالح ملی می‌دانند و از آن کوتاه نمی‌آیند.
ایشان با توصیه به اروپایی‌ها برای تأثیرنپذیرفتن از آمریکا و رژیم صهیونیستی افزودند: روزهایی که انگلیسی‌ها در قرن ۱۹ و ۲۰ بر خلیج فارس و ایران حکمفرمایی می‌کردند، گذشته است؛ بنابراین مذاکره‌کنندگان اروپایی متوجه باشند که با ملتی بزرگ، بیدار و با فرهنگ طرف هستند، ضمن آن‌که اگر مسئولان ایران احساس کنند که جدیتی در مذاکره‌کنندگان اروپایی وجود ندارد، روند موجود تغییر خواهد کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  همچنین در بخش دیگری از سخنانشان، انتخابات آتی ریاست‌جمهوری را آزمایشی بزرگ برای ملت برشمردند و با اشاره به آثار مبارک حضور مدیران و مسئولان دلسوز، کارآمد، مؤمن و انقلابی در روند حرکت کشور افزودند: تاکنون کارهای بسیار بزرگی در جمهوری اسلامی انجام شده است، اما هنوز در ابتدای راه هستیم و مردم باید به دنبال رئیس‌جمهوری باشند که با توانایی، شادابی، قدرت، احساس مسئولیت و آمادگی برای کار بی‌وقفه، به طور کامل و واقعی با فقر و فساد و تبعیض مبارزه کند و به طور جدی به دنبال تحقق عدالت باشد.
ایشان تجلی‌یافتن عزم عمومی ملت در انتخابات ریاست‌جمهوری را در درجه‌ی اول اهمیت برشمردند و افزودند: مهم آن است که ملت نشان دهد به مسأله‌‌ی انتخابات اهمیت می‌دهد که در آن صورت، پروردگار هم ان‌شاءالله مردم را در تشخیص صحیح هدایت خواهد کرد و حرکت عمومی کشور شتاب بیشتری خواهد گرفت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  در بخش دیگری از سخنانشان، عید مبارک غدیر را مقطعی بسیار مهم و تعیین‌کننده در تاریخ مسلمانان و نشانه‌ی اهتمام اسلام و نبی اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) به امر مدیریت جامعه دانستند و خاطرنشان کردند: مسأله‌‌ی مدیریت جزو مؤثرین عوامل پیشرفت یا عقب‌ماندگی هر جامعه است و پیامبر ختمی‌مرتبت با تعیین امیر مؤمنان -که مظهر تقوا، علم، شجاعت، فداکاری و عدالت است- درحقیقت ویژگی‌های مطلوب یک مسئول و مدیر اسلامی را تبیین و تعیین کردند.
ایشان حضور استعمارگران در کشورهای اسلامی را غالباً ناشی از ضعف مسئولان جوامع اسلامی برشمردند و افزودند: در این روند حقارت‌آمیز، ملت ایران به برکت رهبریِ شجاعانه، صادقانه و مخلصانه‌ی امام بزرگوار، پای به میدان بازیابی عزت و عظمت خویش گذاشت و در سایه‌ی ولایت امام خمینی رضوان‌الله‌علیه -که پرتوی از چشمه فروزنده‌ی خورشید غدیر بود- به بازسازی معنوی و مادی خود همت گماشت و به اقتداری شایسته‌ی این ملت کهن و بافرهنگ دست یافت.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  بیداری جهان اسلام  را از برکات بیداری ملت ایران دانستند و با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم کشورهای دیگر از مسئولان نظام جمهوری اسلامی  یادآور شدند: ملت‌ها مسئولان ایران را مظهر ملت ایران و نماد عزت و عظمت این ملت می‌دانند و به همین علت  احترام بی‌نظیری برای آنان قائل می‌شوند.
 
در این دیدار  هزاران نفر از مردم پاکدشت و صدها نفر از مردم محلات حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی