news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1383/11/06

دیدار الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب در دیدار الهام علی‌اف -رئیس‌جمهور آذربایجان- با ابراز خرسندی از روند گسترش مناسبات دو کشور افزودند: چشم‌انداز بلندمدت روابط دو کشور، روشن و امیدوار‌کننده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ارتباطات دیرینه‌ی مردم دو کشور خاطرنشان کردند: ما در بسیاری از زمینه‌ها، یکسان و متحد هستیم و باید ارتباطات و مناسبات را در همه‌ی عرصه‌ها، از جمله سیاسی، امنیتی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی گسترش دهیم.
ایشان توسعه‌ی روابط تهران-باکو را ضامن منافع دو کشور خواندند و با اشاره به قابل اعتماد نبودن آمریکایی‌ها افزودند: ایران و جمهوری آذربایجان همیشه در کنار یکدیگر خواهند بود و نباید اجازه داد این روابط خوب تحت تأثیر سیاست‌های بیگانگان قرار گیرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با آرزوی پیشرفت برای جمهوری آذربایجان افزودند: ما به مردم جمهوری آذربایجان به‌شدت علاقمند هستیم و معتقدیم همه‌ی مسائل موجود -از جمله مسأله خزر- را می‌توان برادرانه حل و فصل کرد.
 
در این دیدار که حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد خاتمی -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، رئیس‌جمهوری آذربایجان با ابراز خرسندی فراوان از سفر به ایران اعلام کرد: روابط دو کشور در روندی اطمینان‌بخش در حال گسترش است و هیچ جریانی نمی‌تواند به آن خللی وارد کند.
علی‌اف با اشاره به نتایج عینی و مثبت سفرهای متقابل مقامات ایران و جمهوری آذربایجان گفت: اسنادی که فردا در تهران امضا خواهد شد، توسعه‌ی مناسبات تهران-باکو را شتاب بیشتر می‌بخشد.
رئیس‌جمهور آذربایجان افزود: گسترش روابط با ایران در همه‌ی سطوح و در همه‌ی زمینه‌ها، از اصول سیاست ملی ماست.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی