news/content
نسخه قابل چاپ
1374/07/26

سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع عظیم‌ مردم‌ گرگان‌

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در اجتماع‌ عظیم‌ مردم‌ شهر گرگان‌ و مناطق‌ اطراف‌ آن‌، طی‌ سخنانی‌ ایستادگی‌ و صبر و مقاومت‌ ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ را موجب‌ عزت‌ اسلام‌ و افتخار مسلمین‌ در سراسر جهان‌ دانستند و بر عزم‌ راسخ‌ نظام‌ اسلامی‌ و ملت‌ ایران‌ برای‌ تأمین‌ پیشرفت‌ و سازندگی‌ کشور بدون‌ تکیه‌ بر بیگانگان‌ تأکید کردند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ دیدار، به‌ نقش‌ مهم‌ مردم‌ گرگان‌ در مبارزات‌ دشوار ملت‌ ایران‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: گرگان‌ از جمله‌ شهرهایی‌ است‌ که‌ مردم‌ آن‌ سهم‌ قابل‌ توجهی‌ در مبارزات‌ عظیم‌ و پرشور دوران‌ اختناق‌ ایفا کردند، مردم‌ این‌ شهر همچنین‌ در دوران‌ رژیم‌ ستمشاهی‌ در سال‌ 1343، مرا از دسترسی‌ مأموران‌ رژیم‌ دور کردند و امروز از این‌ برادر دوستدار خود، در خیابانهای‌ شهرستان‌ استقبال‌ می‌کنند و این‌ خود یک‌ درس‌ آموختنی‌ از حوادث‌ تاریخ‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ از انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ نهال‌ پاک‌ و مقدس‌، که‌ در سرزمینی‌ با استعداد و مطهر ایران‌ کاشته‌ شده‌ است‌ نام‌ بردند و فرمودند: تا زمانی‌‌ که‌ ایمان‌ مردم‌ پابرجا و همت‌، تلاش‌ و تصمیم‌ آنان‌ نیرومند و مستمر است‌، ریشه‌ نهال‌ انقلاب‌ اسلامی‌ روز به‌ روز گسترده‌تر و میوه‌ آن‌ بیشتر از همیشه‌ در معرض‌ دید جهانیان‌ قرار خواهد گرفت‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ زندگی‌ ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ را مبتنی‌ بر فکر، اندیشه‌ و عشق‌ و ایمان‌ دانستند و افزودند: اگر ملتی‌ در راه‌ حق‌ و حقیقت‌ ایستادگی‌ کند و از خطر و مبارزه‌ نترسد، بر دشمنان‌ خود در هر موقعیتی‌ که‌ باشند، پیروز خواهند شد و ملت‌ ایران‌ این‌ پیروزی‌ را به‌ چشم‌ خود دید و از ثمره‌ شجره‌ طیبه‌ انقلاب‌ نیز بهره‌مند شد و اکنون‌ در کمال‌ اقتدار سیاسی‌ و برخوردار از عزت‌ در چشم‌ ناظران‌ بین‌المللی‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با تأکید بر تردید‌ناپذیر بودن‌ پیامهای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ فرمودند: امام‌ بزرگوار به‌ ملت‌ ایران‌ آموختند که‌ بدون‌ تکیه‌ بر بیگانگان‌، باید این‌ کشور را بسازند و با صبر و مقاومت‌ خود، مشکلات‌ را یکی‌ پس‌ از دیگری‌ مرتفع‌ کنند و در جهت‌ تبدیل‌ ایران‌ اسلامی‌ به‌ الگویی‌ پرجاذبه‌ برای‌ جهان‌، بویژه‌ کشورهای‌ اسلامی‌، گامهایی‌ بلند به‌ جلو بردارند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ ایستادگی‌ ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ را موجب‌ عزت‌ اسلام‌ و افتخار مسلمین‌ جهان‌ را به‌ مسلمان‌ بودن‌ خود دانستند و با اشاره‌ به‌ تکرار شعارهای‌ اسلامی‌ در تظاهرات‌ میلیونی‌ سیاهپوستان‌ آمریکا فرمودند: سیاهپوستان‌ آمریکا، اعم‌ از مسلمان‌ و مسیحی‌، در این‌ تظاهرات‌ مشتهایشان‌ را گره‌ کردند و فریاد الله‌ اکبر سردادند و به‌ ترجمه‌ سوره‌ مبارکه‌ حمد گوش‌ فرادادند. این‌ پیام‌ قرآن‌ بود که‌ زیر چشم‌ رژیم‌ استکباری‌ آمریکا در دنیا پخش‌ شد و این‌ واقعیت‌ را نشان‌ داد که‌ با وجود مخالفتهای‌ آمریکا، پیام‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ مخاطبین‌ آن‌ در دورترین‌ نقطه‌ جهان‌ رسیده‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ پیشرفتهای‌ ایران‌ در سازندگی‌، تحقیقات‌، دانش‌ فنی‌، تکنولوژی‌ و تولیدات‌ صنعتی‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: ملت‌ ایران‌ به‌ رغم‌ خواست‌ استکبار و قطبهای‌ قدرت‌ در جهان‌، در بسیاری‌ از زمینه‌های‌ زندگی‌ پیش‌ رفته‌ است‌ و به‌ همه‌ نتایج‌ و اهداف‌ خود نیز دست‌ خواهد یافت‌ و تردیدی‌ نیست‌ که‌ قادر خواهد بود تمدنی‌ نوین‌ را براساس‌ اسلام‌ بنا نهاده‌ و مانند خورشیدی‌ تابناک‌ در دنیای‌ اسلام‌ بدرخشد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ ضرورت‌ حفظ ایمان‌، فراگیری‌ تعالیم‌ اسلامی‌ و تحکیم‌ پیوند مردم‌ با اسلام‌ و قرآن‌ و نیز اهمیت‌ دادن‌ به‌ نمازجمعه‌ را یادآور شدند و در پایان‌ سخنانشان‌، چشم‌‌انداز آینده‌ ایران‌ اسلامی‌ را روشن‌ و آکنده‌ از امید و موفقیت‌ توصیف‌ کردند.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌، پیش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ نورمفیدی‌ امام‌‌جمعه‌ گرگان‌ و نماینده‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در گرگان‌ و دشت‌ در اظهارات‌ کوتاهی‌ به‌ نمایندگی‌ از سوی‌ مردم‌ این‌ منطقه‌، مقدم‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ را گرامی‌ داشت‌.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی