news/content
نسخه قابل چاپ
1374/07/26

برگزاری مراسم‌ مشترک‌ نظامی‌ در پادگان‌ لشکر 30 گرگان در حضور فرمانده کل قوا

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا، عصر امروز در مراسم‌ مشترک‌ نظامی‌ که‌ در پادگان‌ لشکر 30 گرگان‌ برگزار شد، طی‌ سخنانی‌ از ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ به‌ عنوان‌ یکی‌ از سازمانهای‌ کارآمد نظامی‌ در مقیاس‌ جهانی‌ و از سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ عنوان‌ سازمان‌ رزمی‌، اسلامی‌ و انقلابی‌ یاد کردند و نیروهای‌ مسلح‌ را در چشم‌ مردم‌ عزیز و محبوب‌ دانستند.
فرمانده‌ کل‌ قوا در این‌ مراسم‌ مجموعه‌ ارتش‌، سپاه‌ و بسیج‌ مردمی‌ را ترکیبی‌ کارآمد و موفق‌ خواندند و فرمودند: نیروهای‌ مسلح‌ ایران‌ اسلامی‌، آمیزه‌ای‌ از ایمان‌، اخلاق‌ و تجارب‌ ارزشمند هستند و مردم‌ به‌ مدافعان‌ از آب‌، خاک‌، ناموس‌ و ارزشهای‌ مقدس‌ خود عشق‌ می‌ورزند و برای‌ آحاد نیروهای‌ مسلح‌، احترامی‌ خاص‌ قائل‌ هستند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ افزایش‌ سطح‌ کارآیی‌ نیروهای‌ مسلح‌ فرمودند: پیشرفت‌ نظامی‌ و ارتقاء سطح‌ دانش‌ رزمی‌ نیروهای‌ مسلح‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ به‌ هیچ‌‌وجه‌ قابل‌ مقایسه‌ با گذشته‌ نیست‌. ارتش‌ و سپاه‌ دو سازمان‌ قدرتمند نظامی‌ و برخوردار از توانایی‌ دفاع‌ نیرومندانه‌ از منافع‌ ملت‌ ایران‌ هستند که‌ در خدمت‌ مردم‌ و آرمانهای‌ بلند اسلامی‌ قرار دارند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ از صلح‌، برادری‌ انسانها، گسترش‌ عدل‌ در سطح‌ جهان‌ به‌ عنوان‌ علائق‌ نظام‌ اسلامی‌ ایران‌ نام‌ بردند و فرمودند: ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ به‌ ارزشهای‌ اسلامی‌ و الهی‌ احترام‌ می‌کند و سودای‌ تجاوز به‌ هیچ‌ کشوری‌ را نیز در سر نمی‌پروراند و از جنگ‌ و خون‌ریزی‌ میان‌ انسانها نیز بیزار است‌، اما در عین‌ حال‌ در مقابل‌ تجاوز و افزون‌طلبی‌ قدرتهای‌ مستکبر به‌ مانند کوهی‌ مقاوم‌ و پابرجا می‌ایستند و مقاومت‌ می‌کنند.
فرمانده‌ کل‌ قوا توجه‌ هر چه‌ بیشتر نیروهای‌ مسلح‌ را به‌ امر آموزش‌ و انضباط، سازماندهی‌ مستحکم‌، تعمیر و نگهداری‌ و سازندگی‌ و تولید جلب‌ کردند و در پایان‌ سخنانشان‌ این‌ نکته‌ را یادآور شدند که‌ تمام‌ نیروهای‌ ارتش‌ و سپاه‌ باید با تقویت‌ روح‌ تقوا و پرهیزکاری‌ در خود، در میان‌ مردم‌ معلمان‌ دین‌ و اخلاق‌ نیز باشند.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ فرمانده‌ کل‌ قوا پیش‌ از سخنانشان‌ از واحدهای‌ نظامی‌ مستقر در میدان‌ سان‌ دیدند و در برابر یادواره‌ شهداء، نسبت‌ به‌ مقام‌ رفیع‌ شهدای‌ انقلاب‌ و جنگ‌ تحمیلی‌ با قرائت‌ فاتحه‌ ادای‌ احترام‌ کردند.
یگانهای‌ مستقر در این‌ محل‌ همچنین‌ از مقابل‌ کلام‌‌الله‌ مجید و فرمانده‌ کل‌ قوا رژه‌ رفتند. در این‌ مراسم‌ سردار سرلشکر فیروزآبادی‌ رئیس‌ ستاد فرماندهی‌ کل‌ قوا، سردار سرلشکر محسن‌ رضایی‌ فرمانده‌ کل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و سرلشکر شهبازی‌ رئیس‌ ستاد مشترک‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی