news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1374/07/22

دیدار خانواده‌های‌ شهدا و ایثارگران مازندران با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، در اولین‌ روز سفرشان‌ به‌ استان‌ مازندران‌، عصر امروز با جمع‌ زیادی‌ از خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا، جانبازان‌ و آزادگان‌ این‌ استان‌، دیدار کردند و طی‌ سخنانی‌ از مقام‌ شامخ‌ شهیدان‌، جانبازان‌ و ایثارگران‌، تجلیل‌ به‌ عمل‌ آوردند.
در این‌ دیدار که‌ با ابراز احساسات‌ شورانگیز و خالصانه‌ دیدار‌کنندگان‌ توأم‌ بود، حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ فرمودند: کسانی‌ که‌ برای‌ سعادت‌ بشریت‌ و برای‌ تحقق‌ اراده‌ الهی‌ فداکاری‌ کردند و از سلامتی‌ جسمی‌ و منافع‌ مادی‌ خود گذشتند، برگزیده‌ترین‌ افراد جامعه‌ بشری‌ هستند و شهدا در زمره‌ آنان‌ محسوب‌ می‌شوند، زیرا زندگی‌ و رفاه‌ دنیایی‌ خود را در راه‌ دفاع‌ از کشور، ناموس‌ و ارزشهای‌ انسانی‌ فدا کردند و با رها شدن‌ از اسارت‌ جاذبه‌های‌ کوبنده‌ و شدید مادیت‌، خود را از لطف‌ و رحمت‌ بی‌پایان‌ و همیشگی‌ خداوند بهره‌مند ساختند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ برخورداری‌ بستگان‌ شهدا و جانبازان‌ از باران‌ فضل‌ الهی‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: مجروحان‌ جنگ‌ و جانبازان‌ در مقام‌ انجام‌ یک‌ امتحان‌ الهی‌ هستند و موفقیت‌ در آن‌، اجر عظیم‌ شهادت‌ را برایشان‌ به‌ ارمغان‌ می‌آورد و بستگان‌ این‌ عزیزان‌ نیز، همانند تمام‌ کسانی‌ که‌ به‌ نحوی‌ سختیهای‌ دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ را متحمل‌ شده‌اند، از سفره‌ نعمتهای‌ بی‌نهایت‌ الهی‌ در باب‌ جهاد و شهادت‌، برخوردار می‌شوند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ صبر و استقامت‌ خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا و جانبازان‌ و آزادگان‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا، از جهات‌ بسیاری‌ اجر الهی‌ را نصیب‌ خود کرده‌اند، تربیت‌ فرزندی‌ صالح‌ و اعزام‌ او به‌ رزم‌ در راه‌ خدا، تحمل‌ اضطرابهای‌ ناشی‌ از فراق‌ فرزند و بی‌تابی‌ نکردن‌ در شهادت‌ او، در دیوان‌ الهی‌ محفوظ است‌ و همین‌ صبر و استقامتها، ملت‌ ایران‌ را در دنیا به‌ مقاوم‌ بودن‌، معروف‌ کرد و سبب‌ شد که‌ شخصیتهای‌ برجسته‌ سیاسی‌ و انقلابی‌ جهان‌ با تکریم‌ و احترام‌ از ملت‌ ایران‌ یاد کنند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ درگیری‌ تاریخی‌ حق‌ و باطل‌ فرمودند:
به‌ لطف‌ و عنایت‌ پروردگار، امروز بر خلاف‌ همیشه‌، جبهه‌ حق‌ قدرتمند است‌ و جبهه‌ باطل‌، با همه‌ تظاهری‌ که‌ به‌ قدرتمندی‌ می‌کند، تا مغز استخوان‌ از جبهه‌ حق‌ می‌ترسد. ملت‌ ایران‌، پرچم‌ حق‌ را با دست‌ توانای‌ بزرگمردی‌ که‌ جزو نوادر تاریخ‌ بود به‌ اهتزاز در آورد و اکنون‌ در سایه‌ اقتدار جبهه‌ حق‌، در همه‌ جای‌ دنیای‌ اسلام‌، مسلمانان‌ بویژه‌ جوانان‌، روشنفکران‌ و قشرهای‌ برگزیده‌ ملتهای‌ مسلمان‌ به‌ نام‌ اسلام‌ افتخار می‌کنند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌، سرافرازی‌ و قدرت‌ ملت‌ و دولت‌ ایران‌ را در سایه‌ اسلام‌ ممکن‌ دانستند و فرمودند: امروز به‌ برکت‌ اسلام‌ و مجاهدتهای‌ ملت‌ ایران‌، ندای‌ انقلاب‌ در دنیا طنین‌افکن‌ شده‌ است‌ و در قلب‌ اروپا، جوانان‌ بوسنیایی‌ به‌ تأسی‌ از مبارزات‌ رزمندگان‌ اسلام‌، جهاد فی‌سبیل‌الله‌ را به‌ عنوان‌ هدف‌ دفاع‌ خود در برابر متجاوزین‌ برگزیده‌اند .
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: مبارزه‌ امروز ما در راه‌ سازندگی‌، حفظ فرهنگ‌ جهاد و شهادت‌ و برای‌ تحکیم‌ کامل‌ ارزشهای‌ اسلامی‌ به‌ ثمر می‌رسد و به‌ برکت‌ ایستادگی‌ ملت‌ ایران‌ در پناه‌ الطاف‌ الهی‌ در این‌ راه‌ نیز پیروزی‌ از آن‌ جبهه‌ حق‌ است‌.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی