news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1383/09/18

برگزاری آخرین مرحله رزمایش پیروان ولایت در حضور فرمانده کل قوا

آخرین مرحله از رزمایش پیروان ولایت صبح امروز در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در یکی از مناطق عمومی رزمایش در جنوب کشور برگزار شد...
در این مرحله از رزمایش پس از شناسایی تحرکات دشمن فرضی و اقدام آن در هلیبرن نیرو، یگان‌های واکنش سریع ارتش جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شدند و ضمن انجام عملیات کمین و ضدزره، نیروها و مواضع دشمن فرضی هدف آتش سنگین و پر حجم توپخانه، ادوات و زرهی نیروی زمینی ارتش که در پوشش و استتار کامل بودند قرار گرفت و همزمان جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش نیز اقدام به بمباران مواضع آنان کردند. همچنین موشکهای دوش پرتاب ارتش مواضع و تجهیزات و بالگرد‌های دشمن فرضی را هدف قرار دادند.
در این مرحله از رزمایش ضمن اجرای تاکتیکهای مختلف جنگ نامتقارن چندین فروند موشک زمین به هوا و همچنین موشکهای زمین به زمین نازعات نیز شلیک شد.
همزمان با اجرای مرحله پایانی رزمایش پیروان ولایت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با حضور در دیدگاه از نزدیک در جریان رزمایش قرار گرفتند و فرماندۀ نیروی زمینی ارتش و فرماندۀ رزمایش توضیحات لازم را ارائه کردند.
قبل از شروع مرحله پایانی رزمایش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اتاق توجیه رزمایش حضور یافتند و امیر سرلشگر سلیمی فرمانده کل ارتش با بیان گزارشی از اهداف برگزاری رزمایش پیروان ولایت گفت:‌ در این رزمایش که بزرگترین رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران است ضمن طراحی و اجرای عملیات جنگ نامتقارن، تلفیق جنگ‌های منظم و غیرمنظم، انجام جنگ ضد زره و اجرای آموزش‌های نوین بر اساس شیوه جنگی جدید ارتش، میزان ورزیدگی فرماندهان و کیفیت اجرای آموزش‌ها از جانب یگان‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت.
امیر سرتیپ محمدی فر و امیر سرتیپ قوامی فرماندهان نیروهای زمینی و هوایی ارتش نیز به هنگام اجرای مرحله پایانی رزمایش چگونگی عملیات یگان‌های مختلف زمینی و هوایی را در این رزمایش بیان کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از پایان مراحل مختلف رزمایش پیروان ولایت در سخنان کوتاهی، ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع)، ایشان را محور و کانون دانش و همچنین ایستادگی در راه خدا توصیف و خاطرنشان کردند: این دو ویژگی در مسائل نظام و چنین رزمایش عظیمی نقش زیادی دارند و باید همواره مورد اهتمام باشند.
فرمانده کل قوا رزمایش پیروان ولایت را از ابعاد مختلف، در مجموع خوب و قابل تقدیر دانستند و افزودند: برگزاری این گونه رزمایش‌ها موجب تحرک، نشاط و آمادگی بیش از پیش نیروها و یگان‌های مختلف میشود و سپاه و ارتش باید برگزاری چنین رزمایش‌هایی را در برنامه کاری خود داشته باشند.
ایشان با اشاره به تاکیتکهای بکارگیری شده در این رزمایش بر لزوم حفظ ارتباطات یگان‌ها و سرعت عمل در شیوه نوین جنگی و همچنین استفاده از ابتکارات و روش‌های جدید تاکید کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز همچنین در منطقه رزمایش از برخی تجهیزات و ادوات زرهی و رزمی یک بیمارستان صحرایی مجهز به تمام امکانات پزشکی که به دست متخصصان ارتش جمهور اسلامی ایران طراحی و ساخته شده بازدید کردند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی