news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1383/08/24

اقامه‌ی نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب

ملت بزرگ و خداجوی ایران به شکرانه یک ماه روزه‌داری و عبادت امروز نماز عید سعید فطر را با شکوه هرچه تمام‌تر در سراسر کشور اقامه کرد. در تهران نیز انبوه بی‌شمار نمازگزاران مؤمن نماز عید فطر را با معنویتی وصف‌ناپذیر و به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای بزرگ تهران اقامه کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌ی اول نماز با تبریک عید سعید فطر به ملت عزیز ایران و همه‌ی مسلمانان جهان ماه مبارک رمضان را قطعه‌ای بهشتی و فرصتی استثنایی برای شتاب گرفتن در مسیر زندگی حقیقی و قرب به پروردگار خواندند و با اشاره به فراز و نشیب‌های مادی و معنوی که در زندگی انسان به وجود می‌آید افزودند: حاصل روزه‌داری و عبادات و طاعات ماه رمضان تقواست که باید این ذخیره بسیار ارزشمند را برای پیمودن صحیح راه زندگی در تمامی طول سال حفظ کرد.
ایشان در خطبه‌ی دوم نماز با اشاره به اقبال روزافزون امت اسلام بویژه ملت ایران و جوانان مؤمن کشور به مسائل معنوی خاطرنشان کردند: ملتی که رمضان را دارد خدا را دارد و ملتی که محرم را دارد مجاهدت و شهادت را دارد و چنین ملتی هرگز مغلوب نخواهد شد.
رهبر معظم انقلاب با تجلیل از راهپیمایی عظیم و پرشکوه ملت ایران در روز جهانی قدس خاطرنشان کردند: این حرکت نمادین یقیناً در عرصه‌ی سیاست جهانی و روند مقابله با استکبار تأثیر عمیقی خواهد داشت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به جنایات روزمره‌ی صهیونیست‌ها در حق ملت مظلوم فلسطین و نیز سرکوب و کشتار مردم عراق به دست نظامیان آمریکایی افزودند: این فجایع نشانه‌های جنگ اعلام نشده‌ای است که استکبار جهانی در مقابل اسلام به راه انداخته است.
ایشان مقاومت ملت فلسطین در برابر جنایات مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا را نشانه‌ای از ایستادگی امت اسلامی در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان اسلام برشمردند و افزودند: دولت‌مردان ایالات متحده آمریکا که دشمن اصلی مسلمانان محسوب می‌شوند هرجا در مقابل اسلام وارد عمل شوند با چنین مقاومت‌هایی روبرو خواهند شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تمسک به اسلام و ارزش‌های معنوی، حفظ وحدت، بصیرت و روشن‌بینی، حضور مردم در صحنه، تلاش مسئولان برای خدمت به مردم، وجود جوانان پرانگیزه و آمادگی مردم برای حرکت و قیام در راه اسلام را عوامل عزت و قدرت ملت ایران خواندند و تصریح کردند: این عوامل، استکبار را از زیاده‌خواهی و تعدی به ایران بازخواهد داشت.
رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری را بسیار مهم برشمردند و افزودند: راهبرد اساسی که باید مورد توجه و عمل همه قرار گیرد تلاش برای حضور حداکثری مردم در این انتخابات است تا به فضل الهی با برگزاری یکی از بهترین و پرشورین انتخابات بار دیگر حماسه‌ای ملی آفریده شود و دشمن از دست‌اندازی به ایران اسلامی و ملت سرافراز ایران مأیوس گردد.
ایشان با اشاره به بیداری، بصیرت و نشاط ملت در گزینش‌های ملی و انتخاب مسئولان مختلف افزودند: گروه‌ها و احزاب درباره‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری دیدگاه‌هایی دارند که مورد توجه خودشان است اما مردم در انتخابات سال آینده، رئیس‌جمهوری باکفایت، دلسوز، مؤمن و وفادار به آرمان‌های انقلاب و ملت را انتخاب می‌کنند که سطح کارآمدی نظام را روزبه‌روز ارتقا دهد و مشکلات مادی و معنوی مردم را با قدرت حل کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در زمینه‌ی انتخابات ریاست جمهوری حرف‌های فراوانی وجود دارد که در زمان خود بیان خواهد شد.

برچسب‌ها: نماز عید فطر؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی