news/content
نسخه قابل چاپ
1368/03/16

دیدار غلام‌اسحاق‌خان رئیس‌جمهور پاکستان با رهبر انقلاب

آقای غلام اسحاق خان رئیس جمهور پاکستان که در رأس هیئتی عالی رتبه جهت شرکت درمراسم تشییع پیکر مطهر حضرت امام خمینی وارد تهران شده است شب گذشته به محض ورود، با حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد. در این دیدار که آقای میرحسین موسوی نخست وزیر، وزیر امور خارجه و مشاور عالی ریاست جمهوری، معاون سیاسی نخست وزیر کشورمان و همچنین وزرای فرهنگ و امور مذهبی پاکستان نیز حضورداشتند آقای غلام اسحاق خان رئیس جمهوری پاکستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت این حادثه عظمی، به رهبر جمهوری اسلامی ایران و ملت غیور ایران، اظهار داشت ایران و پاکستان دو کشوری هستند که بوسیله تاریخ و مذهب پیوندهای ناگسستنی و عمیقی با هم دارند و در طول قرن ها در کنار هم بوده‌اند. وی با تجلیل از شخصیت جهانی حضرت امام خمینی افزود معظم‌له نه تنها رهبر مردم ایران بودند بلکه رهبر بزرگ جهان اسلام بودند. ایشان شخصیتی بسیار شجاع و با بینش عمیق اسلامی بودند و عز‌تی را که برای اسلام برگرداندند تا ابد باقی خواهد ماند.
رئیس جمهوری پاکستان با اشاره به توطئه‌های رسانه‌های خبری غرب علیه آینده جمهوری اسلامی ایران پس از رحلت حضرت امام خمینی گفت: ما که به جمهوری اسلامی ایران نزدیک هستیم همواره سعی می‌کردیم در ملاقات هایمان با غربی‌ها به آنها بفهمانیم آنچنان که رسانه‌ها، تحلیل و تفسیر می‌کنند نیست و ایران اسلامی همواره مستحکم و پابرجا خواهد بود.
وی افزود: خبرانتخاب شایسته‌ی جنابعالی به سمت رهبر جمهوری اسلامی ایران ما را خوشحال کرد و در این خصوص باید به اندیشه بزرگ رهبر انقلاب که این حرکت را به عنوان سنتی بنا گذاشت درود فرستاد. رئیس جمهوری پاکستان گفت: ما در اینجا فرصت را غنیمت شمرده از سوی خود، نخست وزیر، دولت و ملت پاکستان به شما تبریک می‌گوئیم. ما اطمینان داریم که با توجه به نزدیکی جنابعالی به حضرت امام خمینی و ده سال مسئولیت های بالا در طول دوران بعد از انقلاب، جمهوری اسلامی ایران همچنان به راه سازندگی و انقلابی خود ادامه خواهد داد و ما نیز صمیمانه و قاطعانه در کنار شما ایستاده‌ایم.
آنگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با تشکر از سفر رئیس جمهوری پاکستان و هیأت همراه به ایران، برای شرکت در مراسم تشییع پیکر پاک و مقدس حضرت امام خمینی اظهار داشتند: ما هیچگاه بین خود و شما برادران عزیز فاصله‌ای نمی‌بینیم و مطمئن هستیم که شما و ملت پاکستان در این غم بزرگ با ما شریک هستید. رهبر جمهوری اسلامی ایران افزودند: حقیقت اینست که خلاء وجود رهبر فقید ما به هیچ وجه پرشدنی نیست و ما همچون دیگر مسلمانان عالم احساس می‌کنیم که مراد و رهبر بزرگ خود را از دست داده‌‌ایم زیرا معظم‌ له از شخصیت هائی همچون اولیاءالله و پیامبران و امامان بودند که هدایت،‌ رهبری و نصایح پدرانه‌ی ایشان در ذره ذره‌ی بنای نظام ما حس می‌شد. رهبر جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه ما همان سیاست ها و خط‌ مشی‌هائی را که در امور بین‌المللی و داخلی داشته‌ایم ادامه خواهیم داد اظهارداشتند: حضرت امام خمینی در خصوص روابط کشور ما با کشورهای مسلمان و به ویژه همسایه تاکید زیادی داشتند و لذا ما آماده هستیم که همکاریهای خود را با کشور شما حتیقوی‌تر از گذشته ادامه دهیم. آیت الله خامنه‌ای اضافه کردند: سفر من به پاکستان از جمله سفرهائی بود که رهبر انقلاب ما را خشنود کرده بود و رئیس جمهوری فقید شما نیز از جمله شخصیت های معدودی بودند که امکان ملاقات و ادای نماز در پشت سر حضرت امام خمینی قدس سره الشریف را پیدا کرده بود.
رهبر انقلاب درپایان سخنان خود با اشاره به اینکه همیشه پیش‌بینی‌های دشمنان ما نسبت به مسائل انقلاب و کشور ما ناشی از سطحی‌نگری و ساده‌اندیشی آنان بوده است افزودند: حقیقت این است که دشمنان ما،‌ ما، انقلاب و ملت ما را به درستی نشناخته‌‌اند.
در پایان این دیدار آقای غلام اسحاق خان رئیس جمهوری پاکستان در حضور رهبر جمهوری اسلامی ایران، دفتر یادبود ارتحال حضرت امام خمینی قدس سره الشریف را امضاء کردند. درگوشه‌ای از یادداشت وی در این دفتر آمده است: نه تنها ایران بلکه امت اسلام معلم و رهبری بزرگ را از دست داده‌اند و من امیدوارم که ملت ایران این ضایعه‌ی جبران‌ناپذیر را با صبر و مقاومت خود تحمل کند. مردانی همچون امام خمینی به معنای اصلی کلمه هرگز نخواهند مرد و اثری بجای ماندنی در تاریخ به جای خواهند گذاشت چنانچه حافظ شاعر بزرگ ایرانی هم می‌گوید:
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق ـثبت است در جریده عالم دوام ما.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی