news/content
نسخه قابل چاپ
1368/02/06

دیدار سید عباس موسوی یکی از رهبران حزب‌الله لبنان با آیت‌الله خامنه‌ای

آقای سیدعباس موسوی یکی از رهبران حزب ا... لبنان که در رأس هیأتی از برادران حزب ا... لبنان در تهران به سر می برد شب گذشته به حضور حجةالاسلام والمسلمین سیدعلی خامنه ای رئیس جمهوری رسید و گزارشی از آخرین وضعیت سیاسی و نظامی لبنان را به اطلاع ایشان رساند. وی با تأکید بر اینکه مردم لبنان در زیر گلوله باران سبعانه ی مزدوران صهیونیستی و استکبار علی‌رغم تحمل تلفات و خسارات فراوان به شدت مقاومت می کنند گفت: نیروی اسلامی و ملی با وحدت و هماهنگی علیه توطئه های صهیونیستی در حال مبارزه هستند. آقای موسوی در پایان سخنان خود مراتب تشکر و تقدیر مسلمانان لبنان را از کوشش های جمهوری اسلامی ایران در ایجاد مصالحه بین حزب ا... و جنبش امل اعلام کرد.
آنگاه آقای خامنه ای با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حقوق مسلمانان، بر لزوم دفاع جدی در مقابل طرح های آمریکایی علیه مسلمانان منطقه و بخصوص مسلمین فلسطین و لبنان تأکید کردند و افزودند ما نیز بر این باوریم که درحال حاضر کوشش وسیعی از جانب قدرتهای اسکتباری و دول ارتجاعی منطقه صورت می گیرد که هدف نهایی آنها مقابله با مبارزات ملل مسلمان منطقه می باشد. و لذا طبیعی است که نیروهای مبارز و مسلمان منطقه مانند گذشته در مقابل تهاجمات روز افزون وابستگان استکباری مقاومت کرده و طرح های آنان را با شکست مواجه سازند. رئیس جمهور در پایان سخنان خود افزود ما از ایجاد مصالحه بین برادران مسلمان در لبنان و توقف برادرکشی بسیار خرسندیم و امیدواریم برادران حزب ا... و جنبش امل در مقابل دشمنان اسلام ید واحده باشند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی