news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1383/07/18

دیدار رئیس و هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  امروز در دیدار رئیس، هیأت‌رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، مجلس هفتم را مجلس کار دانستند و تأکید کردند: مجلس شورای اسلامی باید با تمام توان و بدون از دست دادن فرصت و با نگاهی عمیق و همه‌جانبه  در جهت حل مشکلات اصلی گام بردارد.
ایشان برخورد کارشناسانه و همه‌جانبه‌گری  به‌ویژه در مسائل اقتصادی و فرهنگی را بسیار مهم ارزیابی کردند و با اشاره به نقش تعامل مجلس و دولت در گشوده شدن گره‌ها افزودند: قوای سه‌گانه باید دائماً با یکدیگر گفت‌وگو داشته باشند و مجلس نیز به صورت جدی باید بر اجرای صحیح مصوبات و طرح‌ها و لوایح نظارت نماید.
رهبر معظم انقلاب  اطلاع‌رسانی بموقع از کارهای انجام‌گرفته در مجلس را ضروری برشمردند و خاطرنشان کردند: البته مجلس باید از هرگونه بزرگ‌نمایی و برخورد تبلیغاتی و ایجاد توقعات بیش از حد در جامعه پرهیز کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم فعال بودن کمیسیون‌های مجلس و انجام کارهای کارشناسی کامل در این کمیسیون‌ها به مباحث مربوط به اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کردند و افزودند: در خصوص این اصل، ضمن آن‌که هرگونه نگرش اقتصاد سرمایه‌داری به‌ خصوصی‌سازی مورد قبول نیست، دولتی کردن همه‌ی امور نیز صحیح نمی‌باشد و خصوصی‌سازی باید با رعایت نظارت و حاکمیت دولت و با توجه به اصل ۴۳ قانون اساسی انجام گیرد.
ایشان همچنین با ابراز خشنودی از حرکت مجلس هفتم در جهت اهداف انقلاب اسلامی به مقابله و مبارزه‌ای که با انقلاب جهت ناکارآمد نشان‌دادن نظام اسلامی می‌شود، اشاره و خاطرنشان کردند: مجلس شورای اسلامی همواره توجه داشته باشد که در وسط این صحنه‌ی مبارزه قرار دارد و هرگونه اشتباه یا اقدامی که موجب یأس مردم شود، به ضرر نظام خواهد بود.
 
در ابتدای این دیدار، آقای حداد عادل -رئیس مجلس شورای اسلامی- ضمن تأکید بر وجود روحیه‌ی مودّت، همکاری، همدلی، احساس مسئولیت و دیانت در مجلس هفتم، در گزارشی از اقدامات مجلس گفت: بررسی و تصویب لوایح و طرح‌های باقیمانده از مجلس ششم، برطرف کردن ایرادات شورای نگهبان به برنامه‌ی چهارم و ابلاغ این برنامه به دولت، پیگیری مشکلات معیشتی مردم -از جمله گرانی- و ارائه و تصویب برخی طرح‌ها در این خصوص، پیگیری مسائل بین‌المللی -از جمله پرونده‌ی هسته‌ای ایران- و برگزاری جلسات منظم هیأت‌رئیسه با رؤسای کمیسیون‌های مجلس، اهمّ اقدامات مجلس هفتم در چند ماه اخیر است.
در این دیدار همچنین تعدادی از رؤسای کمیسیون‌های مجلس، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات کمیسیون‌ها ارائه کردند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی