news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1383/06/26

دیدار جمعی از قاریان با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب در مراسم اختتامیه‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفتند: درک مفاهیم قرآن و عمل به تعالیم این کتاب الهی  موجب عزت و پیشرفت امت اسلامی است
مراسم اختتامیه‌ی بیست‌و‌یکمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم  صبح امروز در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم که استادان و قاریان ممتاز بین‌المللی نیز در آن شرکت داشتند، توجه به قرآن، درک مفاهیم آن و عمل به تعالیم این کتاب الهی را موجب عزت و پیشرفت امت اسلامی برشمردند و افزودند: اگر ملت‌های مسلمان قرآن را محور اجتماعات خود قرار دهند، وضع امت اسلام و اوضاع جهان دگرگون خواهد شد.
ایشان با اشاره به جنگ اقتصادی، سیاسی، تبلیغاتی، فرهنگی، نظامی و امنیتی استکبار با مجموعه‌ی امت اسلامی خاطرنشان کردند: آن‌چه در فلسطین، عراق و افغانستان می‌گذرد، نمونه‌هایی از تلاش مراکز قدرت جهانی برای تسلط بر تمامی جهان اسلام و سرکوب بیداری اسلامی است و تنها راه مقابله با این جنگ همه‌جانبه، محور قرارگرفتن قرآن در مجموعه‌ی بزرگ امت اسلامی و زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  درک مفاهیم قرآن را در افزایش تأثیر و زیبایی تلاوت آیات قرآنی مؤثر خواندند و افزودند: قاریانی که با تلاوت خوب قرآن مفاهیم کتاب الهی را برای انسان‌ها مجسم می‌کنند، قهرمانان قرآنی هستند.
ایشان توجه عمومی به قرآن و ترویج تلاوت قرآن در ایران را هدیه‌ی الهی و از برکات انقلاب اسلامی برشمردند و از زحمات سازمان اوقاف و دیگر دستگاه‌های فعال در برپایی مسابقات قرآنی تشکر کردند.
 
در این مراسم  حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظام‌زاده -نماینده‌ی ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه- در گزارشی از مسابقات بین‌المللی قرآن در تهران اعلام کرد: قاریان ۴۴ کشور، شامل ۲۴ کشور آسیایی، ۹ کشور اروپایی، ۹ کشور آفریقایی، یک کشور از آمریکای جنوبی و استرالیا  در بیست‌و‌یکمین دور مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و درک مفاهیم قرآنی شرکت داشتند.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی