news/content
نسخه قابل چاپ
1381/12/11

سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع باشکوه مردم زابل

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ صبح‌ امروز در اجتماع‌ عظیم‌ مردم‌ مؤمن‌ و خونگرم‌ زابل‌ در ورزشگاه‌ شهید طباطبائی‌ این‌ شهر تأکید کردند: اینگونه‌ اجتماعات‌ پرشور و برخاسته‌ از ایمان‌ و وفاداری‌ مردم‌، پیامهای‌ مشخصی‌ برای‌ دوستان‌ ملت‌ و دشمنان‌ نظام‌ اسلامی‌ دارد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ مشکلات‌ منطقه‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ بویژه‌ خشکسالی‌ 5 سال‌ اخیر افزودند: دوستان‌ ما در افغانستان‌ باید به‌ وظیفه‌ خودشان‌ در مورد فرستادن‌ آب‌ به‌ این‌ منطقه‌ عمل‌ کنند و توقع‌ جدی‌ ما این‌ است‌ که‌ در مسئله‌ آب‌ هیرمند حق‌ ایران‌ و مردم‌ استان‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ ضایع‌ نشود و نظام‌ اسلامی‌ این‌ توقع‌ جدی‌ را دنبال‌ خواهد کرد.
ایشان‌ با یادآوری‌ خدمات‌ گسترده‌ای‌ که‌ پس‌ از انقلاب‌ در منطقه‌ سیستان‌ صورت‌ گرفته‌ است‌ افزودند: سیستان‌ با استعدادهای‌ فراوان‌ انسانی‌ و تواناییهای‌ بالقوه‌ طبیعی‌، همچنان‌ با مشکلات‌ بزرگی‌ روبروست‌، اما با همت‌ و تلاش‌ بیشتر دولتمردان‌ و یاری‌ مردم‌ وفادار و مؤمن‌ سیستان‌، همه‌ این‌ مشکلات‌ حل‌ خواهد شد و آینده‌ بسیار درخشان‌ این‌ منطقه‌ تحقق‌ خواهد یافت‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ محبت‌ دیرینه‌ مردم‌ منطقه‌ سیستان‌ به‌ اهل‌ بیت‌ (علیهم‌ السلام‌)، حضور علمای‌ گرانقدر و شخصیتهای‌ علمی‌ ـ فرهنگی‌ در تاریخ‌ این‌ منطقه‌ را، نشاندهنده‌ عمق‌ فرهنگ‌ و آگاهی‌ و معرفت‌ مردم‌ سیستان‌ خواندند و با تجلیل‌ از شهدای‌ دلاور زابل‌ و دیگر بخشهای‌ سیستان‌ افزودند: جوانان‌ منطقه‌، همراه‌ با نشاط «علمی‌، اجتماعی‌ و سیاسی‌»، دشمن‌شناسی‌ و آگاهیهای‌ خود را روز به‌ روز افزایش‌ دهند چرا که‌ اسلام‌، انقلاب‌ و کشور به‌ آگاهی‌ - همت‌ و استمرار حضور مردم‌ در صحنه‌ نیاز دارد.
ایشان‌ با ابراز تأسف‌ از برخی‌ موانعی‌ که‌ در راه‌ سوادآموزی‌ و فعالیتهای‌ اجتماعی‌ دختران‌ و زنان‌ در بعضی‌ مناطق‌ وجود دارد افزودند: اسلام‌ در این‌ زمینه‌ها تفاوتی‌ میان‌ زن‌ و مرد قائل‌ نیست‌ و همه‌ بویژه‌ پدران‌ و مادران‌ باید به‌ سوادآموزی‌ و فعالیتهای‌ اجتماعی‌ دختران‌ و زنان‌ کمک‌ کنند تا انقلاب‌ اسلامی‌ همچنان‌ از نیروی‌ عظیم‌ حضور زنان‌ در صحنه‌ برخوردار باشد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ تنفر شدید و مخالفتهای‌ گسترده‌ ملتهای‌ خاورمیانه‌ و منطقه‌ خلیج‌ فارس‌ را با حضور نظامی‌ امریکا خاطرنشان‌ کردند و افزودند: استکبار جهانی‌ با شعار دمکراسی‌ در صدد حضور در منطقه‌ و تأمین‌ منافع‌ نامشروع‌ خود است‌ اما آیا بی‌اعتنایی‌ به‌ افکار و آرای‌ عمومی‌ مردم‌ منطقه‌، احترام‌ به‌ دمکراسی‌ است‌ یا ریاکاری‌ و دروغ‌ و فریب‌؟
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ نیروی‌ اراده‌ ملتها را تنها عامل‌ پایداری‌ در برابر دیکتاتوری‌ جهانی‌ برشمردند و تأکید کردند: ملت‌ ایران‌ با وحدت‌ کلمه‌ و ایمان‌ و استقامت‌ خود، به‌ پایداری‌ در مقابل‌ دشمن‌ ادامه‌ خواهد داد.
قبل‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، حجت‌‌الاسلام‌ والمسلمین‌ بیانی‌ امام‌ جمعه‌ زابل‌ ضمن‌ خیرمقدم‌ به‌ ایشان‌ و تأکید بر وفاداری‌ آحاد مردم‌ به‌ اسلام‌ و ولایت‌، برخی‌ مشکلات‌ موجود در منطقه‌ را تشریح‌ کرد.
گزارشهای‌ دریافتی‌ از سفر رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ زابل‌ همچنین‌ حاکیست‌ با وجود آنکه‌ مراسم‌ استقبال‌ مردمی‌ در خیابانها پیش‌بینی‌ نشده‌ بود، هزاران‌ نفر از مردم‌ این‌ شهر در حرکتی‌ خودجوش‌، در خیابانها به‌ ابراز احساسات‌ پرشور نسبت‌ به‌ ایشان‌ پرداختند.

برچسب‌ها: کرامت زن؛ آب؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی