news/content
نسخه قابل چاپ
1381/12/11

دیدار خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا و جانبازان‌ و آزادگان‌ و مسئولین‌ اجرایی‌ و استادان‌ و دانشجویان سیستان با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ عصر امروز در زابل‌، در دیدار خانواده‌های‌ معظم‌ شهیدان‌، جانبازان‌ و آزادگان‌، و جمعی‌ از مسئولین‌ اجرایی‌ و استادان‌، دانشجویان‌ و برگزیدگان‌ منطقه‌ سیستان‌ تأکید کردند: ملت‌ ایران‌ از لحاظ نیروی‌ انسانی‌، دارای‌ ویژگی‌های‌ بسیار تحسین‌برانگیز جهانی‌ است‌ که‌ مردم‌ و مسؤولان‌ باید با حفظ و بهره‌برداری‌ صحیح‌ از این‌ ویژگی‌ها، قدر این‌ نعمت‌ الهی‌ را بدانند.
ایشان‌ شهادت‌ را آمیخته‌ای‌ از ارزشهای‌ والا از جمله‌ ایمان‌ و شجاعت‌ برشمردند و افزودند: صبر و ایمان‌ و استقامت‌ بی‌بدیل‌ خانواده‌های‌ شهدا و دیگر ایثارگران‌ از ستونهای‌ مستحکم‌ نظام‌ اسلامی‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ دلاوری‌، غیرت‌ دینی‌، تدین‌ و صفا و صداقت‌ را ویژگیهای‌ تاریخی‌ مردم‌ سیستان‌ خواندند و با اشاره‌ به‌ ضریب‌ هوشی‌ بالای‌ جوانان‌ این‌ منطقه‌ افزودند: ساکنان‌ هر گوشه‌ ایران‌ بزرگ‌ اسلامی‌ ،دارای‌ ویژگی‌هایی‌ هستند که‌ مواجهه‌ با آنها احساس‌ عظمت‌ را در انسان‌ ایجاد می‌کند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، مواضع‌ مستقل‌ و شجاعانه‌ ایران‌ در مسائل‌ منطقه‌ای‌ و بین‌المللی‌ از جمله‌ مخالفت‌ با قلدرمابی‌ استکبار در هر نقطه‌ جهان‌ را، شاخص‌هایی‌ برای‌ هدایت‌ دیگر ملتها ارزیابی‌ کردند و افزودند: عمل‌ صحیح‌ جمهوری‌ اسلامی‌ در داخل‌ کشور و در عرصه‌ زندگی‌ مردم‌ می‌تواند باعث‌ تحکیم‌ این‌ مواضع‌ شود.
ایشان‌ رشد مادی‌ و معنوی‌ و بهره‌مندی‌ کامل‌ مردم‌ از نعمتهای‌ الهی‌ را جزو برنامه‌های‌ اصلی‌ نظام‌ اسلامی‌ برشمردند و افزودند: برغم‌ توفیقات‌ بزرگ‌، ما در میانه‌ راه‌ هستیم‌ و باید با همت‌ و تلاش‌، این‌ راه‌ طولانی‌ را بپیمائیم‌.
ایشان‌ با توصیه‌ به‌ جوانان‌ برای‌ خودسازی‌ علمی‌ و اخلاقی‌ افزودند: به‌ همت‌ مسؤولان‌ و همه‌ ملت‌ بویژه‌ جوانان‌، ایران‌ اسلامی‌ باید به‌ الگوی‌ کاملی‌ برای‌ دیگر ملتها، بویژه‌ ملتهای‌ مسلمان‌ تبدیل‌ شود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ تماس‌ عوامل‌ استکبار با اشرار مناطق‌ شرقی‌ و جنوب‌ شرقی‌ کشور، تحرکات‌ اشرار در این‌ مناطق‌ را دارای‌ ریشه‌ سیاسی‌ خواندند و افزودند: دشمن‌ از هر طریق‌ درصدد مانع‌تراشی‌ در راه‌ پیشرفت‌ و آبادانی‌ ایران‌ است‌، البته‌ این‌ تلاشها همچنان‌ که‌ تا کنون‌ بی‌نتیجه‌ مانده‌، بعد از این‌ هم‌ به‌ نتیجه‌ خاصی‌ نخواهد رسید اما ما باید خود را قوی‌ کنیم‌.
ایشان‌ بیداری‌، هوشیاری‌ و فهم‌ سیاسی‌ ملت‌ ایران‌ را یادآور شدند و افزودند: برغم‌ همه‌ تلاشها برای‌ ایجاد اختلافات‌ سیاسی‌ و تحمیل‌ جناح‌ بازی‌ و خط بازی‌ به‌ جامعه‌، مردم‌، «دین‌ و ایمان‌ اسلامی‌» را نقطه‌ تعلق‌، تمرکز و وحدت‌ خود قرار داده‌اند به‌ همین‌ علت‌، امریکا در کار مردم‌ ایران‌ و نظام‌ اسلامی‌، واقعا در مانده‌ است‌.
ایشان‌، جوانان‌ ایران‌ را بهترین‌ و مؤمن‌ترین‌ جوانان‌ جهان‌ خواندند و با اشاره‌ به‌ استقبال‌ نسل‌ جوان‌ از مجالس‌ و جاذبه‌های‌ دینی‌ افزودند: تلاش‌ دشمنان‌ برای‌ ترویج‌ بی‌بندوباری‌ و اباحه‌گری‌ در جامعه‌، همچون‌ دیگر طرحهای‌ آنان‌ به‌ نتیجه‌ای‌ نخواهد رسید و ما بخاطر برخورداری‌ از مردم‌ و جوانانی‌ چنین‌ مؤمن‌، باهوش‌، روشن‌بین‌ و آگاه‌، خدای‌ متعال‌ را سپاس‌ می‌گوئیم‌ .
در این‌ دیدار قبل‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌، آقای‌ میرشکاری‌ فرماندار شهرستان‌ زابل‌ ـ آقای‌ جهان‌تاب‌ مسؤل‌ بنیاد شهید این‌ شهر ـ حجت‌‌الاسلام‌ لشکری‌ امام‌ جمعه‌ زهک‌ و دکتر ده‌مرده‌ رئیس‌ دانشگاه‌ زابل‌ در گزارشهایی‌ جداگانه‌، غیرت‌ دینی‌، وفاداری‌ به‌ اسلام‌ و انقلاب‌، شجاعت‌ تاریخی‌ ، ضریب‌ هوشی‌ بالا و سادگی‌ و صمیمیت‌ را از ویژگی‌های‌ مردم‌ منطقه‌ سیستان‌ برشمردند و با تشکر از فعالیتهای‌ که‌ در جهت‌ رفع‌ محرومیتهای‌ این‌ منطقه‌ صورت‌ گرفته‌، تلاش‌ بیشتر در این‌ زمینه‌ را خواستار شدند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی