news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1381/12/02

سخنرانی رهبر انقلاب در جمع پرشور مردم زاهدان

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در اجتماع‌ عظیم‌ مردم‌ زاهدان‌، با تشکر از استقبال‌ صمیمانه‌، گرم‌ و محبت‌آمیز آنان‌ تاکید کردند خدمت‌ به‌ این‌ مردم‌ مومن‌ و پر استعداد و تلاش‌ بیوقفه‌ برای‌ رفع‌ کامل‌ محرومیتهای‌ این‌ استان‌، وظیفه‌ سنگین‌همه‌ مسئولان‌ و دستگاههاست‌.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ تلاشهای‌ فراوانی‌ که‌ برای‌ رفع‌ محرومیت‌ از این‌ منطقه‌ صورت‌ گرفته‌ است‌، خاطر‌نشان ‌کردند دولت ‌فهرست‌ طولانی‌ از طرحهای‌ مورد نیاز این‌ استان‌ در دست‌ اقدام‌ دارد و با توجه‌ به‌ زمینه‌های‌ مساعد موجود، آینده‌ این‌ استان‌ روشن‌ و نویدبخش‌ است‌ .
حضرت‌ آیت‌‌الله‌ خامنه‌ای‌ مسئله‌ امنیت‌ را از مسائل‌ اساسی‌ استان‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ خواندند و تاکید کردند مسئولان‌ باید با کمک‌ مردم‌، با پدیده‌های‌ شومی‌ نظیر قاچاق‌ مواد مخدر، اشرار و فرصت‌ طلبان‌ و قاچاقچیان‌ که‌ تجارت‌ سالم‌ را در این‌ منطقه‌ تهدید می‌کنند، بشدت‌ مقابله‌ کنند.
ایشان‌ ایمان‌ اسلامی‌ مردم‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ اعم‌ از سنی‌ و شیعه‌ را از نقاط درخشان‌ این‌ منطقه‌ برشمردند و تصریح‌ کردند امام‌ راحل‌ عظیم‌الشان‌ با اتکای‌ به‌ ایمان‌ عمیق‌ مردم‌ این‌ منطقه‌ و دیگر مناطق‌ کشور پرچم‌ عزت‌ اسلامی‌ را در این‌ سرزمین‌ برافراشت‌ و نظام‌ اسلامی‌ نیز با تکیه‌ بر همین‌ حقیقت‌ درخشان‌، عزت‌ و قدرت‌ نبوی‌ خود را پاسداری‌ می‌کند و به‌ حیات‌ سرافرازانه‌ خود را ادامه‌ می‌دهد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ همدلی‌ و وحدت‌ شیعه‌ و سنی‌ را در مناطق‌ مختلف‌ کشور از جمله‌ سیستان‌ و بلوچستان‌، از افتخارات‌ نظام‌ خواندند و با اشاره‌ به‌ تلاش‌ بی‌ وقفه‌ دشمن‌ برای‌ ایجاد تفرقه‌ و اختلاف‌ مذهبی‌ در این‌‌گونه‌ مناطق‌ افزودند همه‌ ملت‌ ایران‌ به‌ یک‌ اسلام‌، یک‌ پیامبر، یک‌ نماز، یک‌ کعبه‌ و یک‌ جهاد معتقدند و در هم‌ آمیختن‌ خون‌ جوانان‌ شیعه‌ و سنی‌ در میدان‌ دفاع‌ از اسلام‌ و ایران‌ ثابت‌ کرده‌ است‌ که‌ همه‌ مردم‌ توطئه‌های‌ تفرقه‌انگیز را تحت‌ نظر دارند و با هوشیاری‌، وحدت‌ کلمه‌ و شجاعت‌ مثال‌ زدنی‌، از وحدت‌ خود، نظام‌ اسلامی‌ و ایران‌ عزیز که‌ امروز مظهر اسلام‌ است‌ دفاع‌ می‌کنند.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ لزوم‌ عمل‌ به‌ همه‌ مبانی‌ و مسائل‌ اسلام‌ افزودند در برخی‌ مناطق‌ کشور از جمله‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ احترام‌ و کرامت‌ زن‌ آنچنانکه‌ باید حفظ نمی‌ شود که‌ باید در این‌ زمینه‌ نیز با عمل‌ به‌ دستورات‌ اسلام‌ عزت‌ و کرامت‌ زن‌ را حفظ کرد.
حضرت‌ آیت‌‌الله‌ خامنه‌ای‌ از تبعید خود به‌ استان‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ در رژیم‌ ستم‌ شاهی‌ و نیز دیدار با مردم‌ زاهدان‌ در آغاز شکل‌گیری‌ نهضت‌ اسلامی‌ در سال‌ 1342، بعنوان‌ خاطراتی‌ حقیقا شیرین‌ و زمینه‌ ساز شناسایی‌ مردم‌ مومن‌ این‌ منطقه‌ یاد کردند و افزودند در همان‌ سال‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ با حکم‌مأموریت‌ امام‌ نسبت‌ به‌ شناسائی‌ دقیق‌تر مشکلات‌ این‌ استان‌ اقدام‌ شد و انقلاب‌ خود را در قبال‌ مسائل‌ و محرومیتهای‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ کاملا متعهد و موظف‌ دید.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، حضور قدرتهای‌ فراملیتی‌ و متجاوزان‌ بین‌‌المللی‌ را از ابتلائات‌ ملتهای‌ مسلمان‌ برشمردند و با اشاره‌ به‌ دروغ‌ پردازیهای‌ مقامات‌ امریکایی‌ در مورد صلح‌ دوستی‌ و طرفداری‌ از حقوق‌ بشر و دمکراسی‌ افزودند امریکائیها منافع‌ نامشروع‌ خود را علت‌ حمله‌ به‌ عراق‌ می‌نامند اما هیتلر هم‌ برای‌ جنگ‌ افروزی‌ در جهان‌ همین‌ حرفها را می‌زد و امروز مردم‌ جهان‌ با درک‌ حقایق‌ و واقعیتها، مسئولان‌ امریکائی‌ را همچون‌ هیتلر، عناصری‌ فاشیست‌، دروغگو، متجاوز و قلدر می‌دانند.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ تظاهرات‌ ضد جنگ‌ در 160 کشور جهان‌ افزودند: مخالفت‌ مردم‌ جهان‌ با امریکا در آغاز راه‌ است‌ و در صورت‌ حمله‌ به‌ عراق‌ مشکلات‌ آنچنان‌ امریکا را احاطه‌ خواهد کرد که‌ منافع‌ تسلط بر خلیج‌ فارس‌ و عراق‌ برای‌ آنها تبدیل‌ به‌ تهدیدهایی‌ جدی‌ خواهد شد.
در این‌ دیدار قبل‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، حجت‌‌الاسلام‌ و المسلمین‌ سلیمانی‌ نماینده‌ ولی‌ فقیه‌ در استان‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ و امام‌ جمعه‌ زاهدان‌ ضمن‌ خیر مقدم‌ به‌ حضرت‌ آیت‌‌الله‌ خامنه‌ای‌، پایبندی‌ به‌ دین‌ و خاندان‌ نبوت‌ را دو عنصر اساسی‌ الفت‌ و وحدت‌ شیعه‌ و سنی‌ در این‌ منطقه‌ خواند و افزود در این‌ استان‌ محروم‌، پس‌ از انقلاب‌ کارهای‌ فراوان‌ انجام‌ شده‌ اما گستردگی‌ محرومیتها و خشکسالی‌ 5 سال‌ اخیر، توجه‌ بیشتر دولت‌ را به‌ این‌ منطقه‌ می‌طلبد.
آقای‌ امینی‌ استاندار سیستان‌ وبلوچستان‌ نیز با اشاره‌ به‌ انتظار شوق‌ آفرین‌ مردم‌ این‌ استان‌ برای‌ دیدار با رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ گفت‌ همه‌ طایفه‌ ها و اقوام‌ استان‌ سیستان‌ و بلوچستان‌، با وحدتی‌ مثال‌ زدنی‌ از آرمانهای‌ انقلاب‌ دفاع‌ می‌کنند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی