news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتفيلمفيلم
نسخه قابل چاپ
1381/08/04

دیدار جمعی از دانش‌آموزان‌ برگزیده‌ المپیادها با رهبر انقلاب

جمعی از دانش‌آموزان‌ برگزیده‌ المپیادهای علمی ملی و جهانی امروز ۱۴ نشان‌ خود را تقدیم‌ مقام‌ معظم‌ رهبری کردند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی در این‌ دیدار با ابراز خرسندی از موفقیتهای علمی جوانان‌ ایرانی در المپیادهای ملی و جهانی، افزودند: این‌ نشانها سند افتخارات‌ علمی جوانان‌ ایران‌ است‌ و یکی از ارزشمندترین‌ هدایا به‌ شما میرود. ایشان‌ با اشاره‌ به‌ گرایشهای معنوی، اسلامی و انقلابی در میان‌ جوانان‌ خاطرنشان‌ کردند: برغم‌ تلاش‌ برخی برای انکار این‌ مسئله‌ اما رابطه‌ جوانان‌ با اسلام‌ و انقلاب‌ بسیار مستحکم‌ است‌. مقام‌ معظم‌ رهبری با تأکید بر اینکه‌ همه‌ مدیون‌ کشور و انقلاب‌ میباشند افزودند: نوجوانان‌ و جوانان‌ در راه‌ پیشرفتهای معنوی و علمی نباید به‌ هیچ‌ حدی قانع‌ باشند بلکه‌ باید تلاش‌ نمایند تا با موفقیتهای علمی سهم‌ بیشتری از دین‌ بزرگ‌ خود را اداء نمایند. حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای در پایان‌ خاطرنشان‌ کردند: این‌ نشانها را به‌ موزه‌ آستان‌ قدس‌ رضوی ارسال‌ خواهند کرد.

در این‌ دیدار همچنین‌ آقای حداد عادل‌عضو هیات‌ امناء باشگاه‌ دانش‌ پژوهان‌ جوان‌ با اشاره‌ به‌ اینکه‌ این‌ دانش‌ آموزان‌ عمدتا از مناطق‌ جنوب‌ تهران‌ هستند، گزارشی از نحوه‌ فعالیت‌ این‌ دانش‌آموزان‌ و شکل‌گیری کانونهای نخبه‌ مناطق‌ ۱۶ و ۱۹ تهران‌ ارائه‌ کرد و گفت‌: این‌ دانش‌آموزان‌ نشانهای خود را به‌ عنوان‌ اعتقاد به‌ اسلام‌ و انقلاب‌ تقدیم‌ مقام‌ معظم‌ رهبری کرده‌اند.

در این‌ دیدار یکی از دست‌اندرکاران‌ کانونهای نخبه‌ با اشاره‌ به‌ استعدادهای فراوانی که‌ در مناطق‌ محروم‌ کشور و مناطق‌ جنوبی تهران‌ وجود دارد، پیام‌ امام‌ (ره‌) در سال‌ ۶۷ مبنی بر جهاد علمی را الهام‌بخش‌ شکل‌گیری کانونهای نخبه‌ در تهران‌ دانست‌ و گفت‌: تمام‌ اعضای این‌ کانونها بسیجی میباشند و در مساجد نیز به‌ فعالتهای علمی مشغول‌ هستند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی