news/content
نسخه قابل چاپ
1381/07/29

دیدار رئیس‌جمهور ویتنام با رهبر انقلاب

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی امروز در دیدار رئیس‌ جمهور ویتنام‌ با تجلیل‌ از مبارزات‌ و پیروزی تاریخی ملت‌ ویتنام‌ در برابر آمریکا، تأکید کردند: ایران‌ و ویتنام‌ با توجه‌ به‌ مشترکات‌ و امکانات‌ متقابل‌ میتوانند روابط خود را در همه‌ زمینه‌ها گسترش‌ دهند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای، مقاومت‌ و پیروزی ملت‌ ویتنام‌ را مایه‌ امید ملتها در مبارزه‌ با سلطه‌ گران‌ جهانی برشمردند و افزودند: این‌ حادثه‌ بزرگ‌ اثبات‌ کرد که‌ ملتها با تکیه‌ بر شجاعت‌، ایستادگی، اعتماد به‌ نفس‌ و تکیه‌ بر ارزشها و اصول‌ خود قادرند مستکبران‌ جهانی را شکست‌ دهند.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی امریکا برای سیطره‌ بر جهان‌ خاطرنشان‌ کردند: تجهیزات‌ نظامی امریکاییها امروز بیشتر شده‌ است‌ اما قدرت‌ حقیقی آنها از دوران‌ جنگ‌ ویتنام‌ بیشتر نشده‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای افزودند: ممکن‌ است‌ این‌ رژیم‌ در یک تحرک نظامی، در جنجالی که‌ بر سر مسئله‌ عراق‌ براه‌ انداخته‌ به‌ اهدافی برسد اما این‌ گونه‌ اقدامات‌ در نهایت‌ بضرر امریکاییها تمام‌ میشود چرا که‌ نفرت‌ روزافزون‌ ملتها از آنها، پایه‌های اقتدار مورد نظر امریکا را سست‌ و منهدم‌ میکند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی حفظ هویت‌ ملی را مهمترین‌ وظیفه‌ ملتها خواندند و با اشاره‌ به‌ تلاش‌ قدرتهای سلطه‌گر برای نابودی هویت‌ ملتها تأکید کردند: در موقعیت‌ کنونی، همکاری و وحدت‌ کشورهای استقلال‌طلب‌، کاملا ضروری است‌.
ایشان‌ با ابراز خرسندی از مذاکرات‌ مفید رؤسای جمهور ایران‌ و ویتنام‌ خاطرنشان‌ کردند: دو کشور امکانات‌ خوبی دارند و میتوانند ضمن‌ گسترش‌ همکاری در مجامع‌ منطقه‌ای و بین‌المللی سطح‌ روابط اقتصادی، بازرگانی، فنی و فرهنگی را به‌ سطح‌ روابط بسیار خوب‌ سیاسی برسانند.
در این‌ دیدار که‌ آقای خاتمی نیز حضور داشت‌ رئیس‌ جمهور ویتنام‌ با ابراز خرسندی از ملاقات‌ با مقام‌ معظم‌ رهبری، از پیروزی انقلاب‌ اسلامی و دستاوردهای ملت‌ ایران‌ تجلیل‌ کرد و گفت‌: دو ملت‌ ایران‌ و ویتنام‌ با تأکید بر استقلال‌ ملی خود، مخالف‌ هرگونه‌ سلطه‌طلبی قدرتها هستند و این‌ اشتراکات‌ زمینه‌ گسترش‌ همه‌ جانبه‌ روابط را فراهم‌ میکند.
آقای چان‌ دوک لونگ‌ وحدت‌ و معنویت‌ را دو عامل‌ پیروزی ملتها برشمرد و با اشاره‌ به‌ پیروزی ملت‌ ویتنام‌ در جنگ‌ با امریکا در دهه‌ 60 و 70 میلادی گفت‌: آرمانهای برحق‌، همواره‌ حمایت‌ وجدانهای بیدار جهان‌ را جلب‌ میکند.
رئیس‌ جمهور ویتنام‌ مذاکرات‌ خود با آقای خاتمی را بسیار خوب‌ ارزیابی کرد و گفت‌: مصممیم‌ روابط خود با جمهوری اسلامی ایران‌ را در تمام‌ زمینه‌ها گسترش‌ دهیم‌.

در این رابطه بخوانید :
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی