news/content
نسخه قابل چاپ
1381/05/17

دیدار جمعی از شرکت‌کنندگان در دوره طرح ولایت با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ امروز در جمع‌ هزاران‌ نفر از دانشجویان‌ و دانش‌آموزان‌، وظیفه‌ جوانان‌ پرشور، مؤمن‌ و پرنشاط کشور را در دهه‌ کنونی‌ و دهه‌ آینده‌، شکوفا کردن‌ درخت‌ پربار انقلاب‌ برشمردند و با اشاره‌ به‌ جنگ‌ روانی‌ شدید دشمن‌ تأکید کردند: برخلاف‌ تبلیغات‌ امریکا برای‌ ناامیدکردن‌ ملت‌ ایران‌، رئیس‌ جمهور، دولت‌ و دیگر مسؤولان‌ طراز اول‌ کشور با کارآیی‌ و توانایی‌ تلاش‌ خستگی‌ناپذیر، را برای‌ اداره‌ کشور، حل‌ مشکلات‌ و پیشبرد نظام‌ و جامعه‌ بکار بسته‌اند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در تبیین‌ عوامل‌ استمرار و استواری‌ انقلاب‌ اسلامی‌، حفظ صلاحیت های‌ انقلابی‌ را بسیار مهم‌ خواندند و خاطرنشان‌ کردند: امریکا در تبلیغات‌ اخیر خود کارایی‌ مسؤولان‌ قوا را زیر سؤال‌ می‌برد و برای‌ ایجاد اضطراب‌ در مردم‌ چنین‌ می‌گوید که‌ دولت‌ و رئیس‌ جمهور ایران‌ در اداره‌ کشور و انجام‌ دادن‌ وظایف‌ خود ناتوانند اما برخلاف‌ این‌ تبلیغات‌ رئیس‌ جمهور ما و دیگر مسؤولان‌ کشور با همه‌ وجود و توان‌ خود به‌ حل‌ مشکلات‌ مشغولند و کار دشوار اداره‌ کشور را سامان‌ می‌دهند. البته‌ مسؤولان‌ نظام‌ قطعا کارهای‌ ذلت‌باری‌ را که‌ امریکا اصلاحات‌ می‌نامد انجام‌ نمی‌دهند و با ایستادگی‌ در برابر دشمن‌ راه‌ تسلط دوباره‌ آمریکا بر ملت‌ ایران‌ را هموار نمی‌سازند.
ایشان‌ در همین‌ زمینه‌ خاطرنشان‌ ساختند کسانی‌ که‌ از انقلاب‌ و امام‌ ناراحتند می‌خواهند با جنجال‌ و هرج‌ و مرج‌طلبی‌ سیاسی‌، ذهن‌ مسؤولان‌ را به‌ مسائل‌ فرعی‌ بکشانند و برای‌ تحقق‌ اهداف‌ خاص‌ خود مسؤولان‌ را از وظایف‌ خویش‌ غافل‌ کنند اما در این‌ کشور هیچ کس‌ نه‌ می‌خواهد و نه‌ می‌تواند که‌ به‌ خواسته‌های‌ آمریکا عمل‌ کند چرا که‌ مردم‌ عاشق‌ اسلام‌ و انقلابند و پای‌ شعارها و اهداف‌ خود ایستاده‌اند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ علاوه‌ بر حفظ صلاحیت‌ انقلابی‌ مسؤولان‌، پایبندی‌ ملت‌ به‌ آرمان های‌ انقلاب‌ را از دیگر عوامل‌ حفظ و استمرار نظام‌ اسلامی‌ خواندند و خاطرنشان‌ کردند آگاهی‌ و هوشیاری‌ ملت‌ ایران‌ و وفاداری‌ مردم‌ به‌ اسلام‌، دنیا را متعجب‌ کرده‌ است‌ بگونه‌ای‌ که‌ هرگاه‌ دشمن‌ به‌ شرکت‌ نکردن‌ مردم‌ در انتخابات‌ طمع‌ می‌کند تا اسلام‌ را تضعیف‌ کند مردم‌ به‌ میدان‌ می‌آیند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ اینکه‌ رئیس‌ جمهور آمریکا در بیانیه‌ اخیر خود بر روی‌ مطبوعات‌ و دانشگاه ها تکیه‌ کرده‌ است‌ افزودند: دشمن‌ به‌ نسل‌ جوان‌ و دانشگاه ها امید بسته‌ اما همچون‌ 18 تیر امسال‌ در تحقق‌ این‌ هدف‌ نیز ناامید خواهد شد و از آگاهی‌ و شور و شعور جوانان‌ ما ضربه‌ اساسی‌ خواهد خورد.
ایشان‌ نقشه‌ دشمن‌ را برای‌ ایجاد آشوبی‌ بزرگ‌ در 18 تیر امسال‌ خاطرنشان‌ کردند و افزودند: قبل‌ و بعد از 18 تیر، کارهای‌ ظاهراً بی‌ارتباطی‌ در گوشه‌ و کنار کشور انجام‌ شد و روز 18 تیر نیز با جنگ‌ روانی‌ و برخی‌ کارهای‌ مطبوعاتی‌، شماری‌ از عناصر حقیر آنها به‌ خیابان‌ آمدند اما آنهمه‌ مقدمات‌ آشکار و پنهان‌ با آگاهی‌ و هوشیاری‌ نسل‌ جوان‌ بر باد رفت‌ و سر دشمن‌ به‌ سنگ‌ خورد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با توصیه‌ جوانان‌ دانشجو به‌ فعالیتهای‌ منطقی‌، متین‌ و برخاسته‌ از آگاهی‌ و معرفت‌ و نیز پرهیز از حرکات‌ تند و جنجالی‌ تأکید کردند: به‌ فضل‌ پروردگار نسل‌ جوان‌ این‌ کشور به‌ وظایف‌ تاریخی‌ خود عمل‌ خواهد کرد و با ناامید کردن‌ کامل‌ دشمن‌ وظایفی‌ دشوارتر از وظایف‌ نسل‌ اول‌ انقلاب‌ را بخوبی‌ انجام‌ خواهد داد و پایه‌های‌ انقلاب‌ را مستحکم‌تر خواهد کرد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ کسب‌ معرفت‌ دینی‌ را زمینه‌ساز اعتماد به‌ نفس‌ و ایجاد عزم‌ راسخ‌ در انسان‌ خواندند و خاطرنشان‌ کردند: معرفت‌ دینی‌ مقدمه‌ عمل‌ صالح‌ است‌ و می‌تواند با تبیین‌ ملاکهای‌ لازم‌ به‌ فعالیتهای‌ سیاسی‌ و فرهنگی‌ دانشجویان‌ جهت‌ دهد.
ایشان‌ شور و عشق‌ ناشی‌ از احساس‌ مسؤولیت‌ را مکمل‌ معرفت‌ و کسب‌ آگاهی‌ برشمردند و خاطرنشان‌ کردند: احساس‌ بدون‌ دانایی‌ به‌ افراط و تفریط منجر می‌شود و دانایی‌ بدون‌ احساس‌ نیز همچون‌ سرمایه‌ای‌ راکد است‌ اما احساس‌ و دانایی‌ به‌ کمک‌ یکدیگر انسان‌ را به‌ اوج‌ می‌رساند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ تلاش‌ سیاسی‌ را به‌ معنای‌ آگاهی‌ از واقعیات‌ و تهدیدات‌ واقعی‌، مشخص‌ کردن‌ جبهه‌ دوست‌ و دشمن‌ و موضعگیری‌ در این‌ خصوص‌ را وظیفه‌ هر فرد جامعه‌ دانستند و افزودند: اگر ملاکهای‌ فعالیت‌ سیاسی‌ ناشی‌ از معرفت‌ اسلامی‌ نباشد همچنانکه‌ در صدر اسلام‌ و در تاریخ‌ معاصر ایران‌ نیز اتفاق‌ افتاده‌ تشخیص‌ جبهه‌ حق‌ و باطل‌ مشکل‌ می‌شود و کسانی‌ که‌ روزی‌ در جبهه‌ حق‌ بودند در مقابل‌ آن‌ شمشیر می‌کشند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ با رد تبلیغات‌ دشمن‌ در مورد ضعیف‌ شدن‌ انقلاب‌ اسلامی‌ خاطرنشان‌ کردند: اگر یک‌ حرکت‌ تاریخی‌ همچون‌ انقلاب‌ اسلامی‌ شعارهایش‌ بر نیازهای‌ ذاتی‌ انسان‌ نظیر عدالت‌خواهی‌، استقلال‌، آزادی‌ واقعی‌، مبارزه‌ با فقر و فساد و تبعیض‌ و دفاع‌ از مظلوم‌ مبتنی‌ باشد به‌ شرط آنکه‌ مسؤولان‌ و مردم‌ به‌ وظایف‌ خود عمل‌ کنند هیچگاه‌ پیر نخواهد شد و همواره‌ جوان‌ و پویا و پرنشاط خواهد بود.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ تلاش‌ برای‌ تحقق‌ شعارهای‌ اصیل‌ انقلاب‌ از جمله‌ عدالت‌ اسلامی‌ را وظیفه‌ اساسی‌ نسل‌ جوان‌ خواندند و افزودند: جوانان‌ پرشور میهن‌ اسلامی‌ باید پرچم‌ برافراشته‌ شده‌ انقلاب‌ را با دانش‌اندوزی‌، معرفت‌ و آگاهی‌ و تلاش‌ همچنان‌ در اهتزاز نگه‌ دارند.
در این‌ دیدار قبل‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ سرتیپ‌ حجازی‌ فرمانده‌ نیروی‌ مقاومت‌ بسیج‌ در گزارشی‌ از اجرای‌ طرح‌ ولایت‌ اعلام‌ کرد هزاران‌ دانشجو و دانش‌آموز در این‌ طرح‌ به‌ فراگیری‌ معارف‌ و مبانی‌ اسلامی‌ پرداخته‌اند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی