news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1383/05/21

دیدار شورای عالـی و مدیران‌‌ سازمان فرهنگ‌ و ارتباطات‌ اسلامـی و رایزنان‌‌ فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  امروز در دیدار شورای عالـی و مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامـی و رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بزرگ‌ترین عرصه‌ی تقابل و زورآزمایی در دنیای کنونی را چالش فکری فرهـنگـی و سیـاسـی دانستند و با اشاره به دروغ و مزوّرانه بودن شعارهای تفکر لیبرال‌دموکراسی تصریح کردند: امروز با نام لیبرال‌دموکراسی، یکـی از سیاه‌ترین جنایت‌های بشریت در عـراق و به‌ویژه شهر مقدس نجف در حال رخ دادن اسـت و آمریکا با شعار دموکراسی و لیبرالیسم، یکـی از مقدس‌ترین شهرهای مسلمانان را به خاک و خون می‌کشد و قطعاً امت اسلامی و ملـت عـراق از این جنایات نخواهند گذشت و قطعاً مردم عراق پاسخ سختی به امریکا خواهند داد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، ایشان افزودند: رئیس‌جمهور آمریکا به رغم قتـل عـام مـردم عراق و شهر مقدس نجف و بعد از رسوایـی و فضاحت زندان ابوغریـب و اخـلال در تشـکیـل کنگره‌ی ملی عراق و دخالت در حکومت این کشور، باز هم ادعای دموکراسـی می‌کند کـه ایـن نهایت بی‌شرمی است.
رهبر معظم انقلاب با تأکید بر این‌که جنایاتی که اکنون در شهر مقدس نجف روی می‌دهد، دل همه‌ی مسلمانان و شیعیان را به لرزه درآورده، خاطرنشان کردند: این اقدامات استـکبـار جهانی و در رأس آن آمریکا  موجـب تـنفـر و انزجار بیش از پیش امت اسلامی از آمـریکـا خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  همچنین با انتقاد شدید از سکوت و بی‌تفـاوتـی مجـامـع بین‌المللی در قبال جنایات آمریکا در عـراق و شهر مقدس نجف تصریح کردند: فضای کنونـی بین‌المللی نشان‌دهنده‌ی سلطه‌ی یک اسـتبـداد سیاه در سطح دنیا است که البته دوران این استبداد جهانی نیز همانند دیگر استبدادهـا در کشورها به سر خواهد آمد و نشانه‌های آن آشکار شده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  در تبیین چالش عظیم فکری و فرهنگی در دنیای امروز افزودند: تفکر اسلامی و جبهه‌ی اسلام در مقابل تفکر مادی لیبرال‌دموکراسی قرار گرفته که این تفکـر مادی از پشتیبانی عظیم تبلیغاتی، سیاسی، اقتصادی و نظامی برخوردار است.
رهبر معظم انقلاب  نزاع و درگیری مادی‌گری محض، از بین رفتن حریم‌ها و ارزش‌های اخلاقی، نبود عدالت اجتماعـی، از بیـن رفتن آرامش روحی بشر و حاکمیت امپـراطوری زر و زور را نتیجه‌ی تفکر لیبرال‌دموکراسـی دانستند و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامـی ایران در صحنه‌ی عمل نشان داد که می‌توان ضمن حفظ معنویت و بنای ساختار اصلی زندگی مردم بر اساس معنویت، یک جامعه‌ی فعـال و پرنشاط داشت و در راه علم و پیشرفت مادی گام برداشت.
ایشان تأکید کردند: مهم‌ترین حقیقت ایـن است که جمهوری اسلامی ایران با حرف و سخنی نو که امکان و ضرورت همراه‌شدن پـیشـرفـت مادی با معنویت است، در قلب جبهه‌ی اسلام در مقابل لیبرال‌دموکراسی قرار گرفته است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با تأکید بر این‌که جبهه‌ی تفکر لیبـرال‌دمـوکـراسـی از طرح یـک نمونه‌ی عملی و موفق همراه شدن معنـویـت و پیشرفت مادی در ایران، هراس دارد افزودند: دشمنان ملت ایران  بسیار تلاش کردنـد با ترفندهای گوناگون -از جمله معرفـی ایـن نظام به عنوان یک نظام بنیادگرا که دارای جمود است- از طرح واقـعیـت سخـن جـدیـد جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کننـد، ولی به موفقیت دست نیافتـه‌اند و مهم‌ترین وظیفه‌ی نمایندگان فرهنگی جـمهـوری اسـلامـی ایران  معرفی ابعاد و واقعیات این سخـن نو است.
ایشان نمایندگان فرهنگی جـمهـوری اسـلامـی ایران در جهان را به تلاش و کوشش مضـاعـف توصیه و تأکید کردند: باید با اقدامـات فرهنگی جذاب و در عین حـال مـتفـاوت بـرای مخاطب‌های گوناگون و معرفی شخصیت‌های برجسته‌ی علمی، فرهنگی و سیاسی ایـران -به‌ویژه امام خمینی رحمه‌الله‌علیه و تبـییـن ابعـاد شخصیت ایشان- چهره‌ی واقعی نظام اسلامـی و پیشرفت‌های شگرف آن را به جهـانیـان ارائه کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  همچـنیـن بـر لـزوم ارزیابی دقیق فعالیت‌های نمایندگان فرهنگی ایران تأکید و خاطرنشان کردند: دستگاه‌های مختلف باید از مجموعه‌ی فعال سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پشتیبانی کـننـد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز لازم است هماهنگی با دستگاه‌ها -از جمله وزارت امور خـارجـه- را انجام دهد و در جهت تأمین بـودجـه‌ی مـورد نیاز این سازمان تلاش نماید.
 
در این دیدار و پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آقای مسجد جامعی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامـی- گزارشی از فعالیت‌های شورای عالی سازمـان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارائه کرد و گفـت: مهم‌ترین مباحث در ایـن شـورا، تـطبیـق برنامه‌های سـازمـان فـرهنـگ و ارتبـاطات اسلامی با اهداف چشم‌انداز بیست‌ساله‌ی کشـور بوده است، ضمن آن‌که این شورا نقش مؤثری در هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی در خـارج از کشور داشته است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی عـراقـی -رئیـس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی- نیـز ضمن ارائه‌ی گزارشی از پنجمین گردهمایی رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد به برکت انقلاب اسلامی و به رغـم توانایی‌های گسترده‌ی تبلیغاتـی جهـان غـرب، رویکرد به دین، معنویت و فرهنگ اسلامی در جهان افزایش چشمگیری یافته است.

برچسب‌ها: معنویت‎گرایی؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی