news/content
نسخه قابل چاپ
1383/04/30

دیدار جمعی از دانش آموزان نخبه قرآنی و برگزیدگان المپیادها با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار با دانش‌آموزان نخبه‌ی قرآنی و جمعی از برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی، انس با قرآن را نعمت بزرگ الهی خواندند و خاطرنشان کردند: استفاده از چشمه‌ی همیشه جوشان و ظرفیت بی‌پایان قرآن کریم، نیازمند ارتباط دائم با این کتاب آسمانی و پاکیزگی روحی است.
ایشان حفظ قرآن همراه با درک معانی آن را در ایجاد انس با کلام‌الله مجید، مؤثر دانستند و با اشاره به دل‌های پاک و ذهن آماده‌ی جوانان افزودند: دوران جوانی برای ارتباط عمیق با قرآن، فهم معانی آن و تدبر در آیات الهی، بهترین دوران‌هاست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  استعدادهای درخشان جوانان ایران را نعمتی الهی و سرمایه‌ای ملی برشمردند و افزودند: نوجوانان و جوانان باهوش و خوش‌استعداد کشور، ضمن تلاش و پشت‌کار مداوم و هوشیاری در برابر وسوسه‌ها و دام‌های دشمنان این سرزمین، توان و ظرفیت خود را در راه جلب رضایت الهی  یعنی خدمت به مردم، جبران عقب‌ماندگی‌های کشور و پیشرفت ایران  به ‌کار می‌گیرند.
ایشان فراهم کردن زمینه‌ی لازم برای شکوفایی استعدادهای جوانان را وظیفه‌ی دستگاه‌های مسئول خواندند و افزودند: به یاری پروردگار و به برکت اسلام و نظام اسلامی، نسل جوان ایران  شجاعت و اعتماد به نفس لازم را به دست آورده است و بدون مرعوب شدن در برابر بیگانگان، تلاش جدی خواهد کرد تا در آینده‌ای نه‌چندان دور یافته‌های علمی دانشمندان ایرانی زبانزد همه‌ی جهانیان شود.
 
در این دیدار آقای اژه‌ای -رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان- گزارش کوتاهی از فعالیت‌های این سازمان بیان کرد.

برچسب‌ها: فرصت جوانی؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی