news/content
نسخه قابل چاپ
1383/04/22

دیدار نخست وزیر سنگاپور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  رهبر معظم انقلاب اسلامی  عصر امروز در دیدار آقای گوچک تنگ -نخست‌وزیر سنگاپور- و هیأت همراه، با تأکید بر سیاست جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای آسیایی و از جمله سنگاپور  خاطرنشان کردند: ایران در شرایط یکسان، روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آسیایی را بر کشورهای دیگر جهان ترجیح می‌دهد.
ایشان با اشاره به روابط خوب ایران و سنگاپور و ظرفیت‌های موجود افزودند: زمینه برای گسترش روابط و همکاریِ بیش از پیش دو کشور وجود دارد.
رهبر معظم انقلاب  همچنین با اشاره به سخنان نخست‌وزیر سنگاپور در خصوص مبارزه با تروریسم تأکید کردند: تروریسم پدیده‌ای زشت و وحشتناک است و جمهوری اسلامی ایران از سال‌ها قبل  این پدیده‌ی دهشتناک را با تمام وجود حس کرده است. بنابراین مبارزه با تروریسم را ضروری و مهم می‌داند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با یادآوری حوادث تروریستی اوایل دهه‌ی ۶۰ و ترور ۷۲ شخصیت برجسته و همچنین ترور رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ایران تصریح کردند: همان کسانی که عوامل این اقدامات تروریستی بودند، اکنون تحت حمایت کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم می‌باشند.
ایشان خاطرنشان کردند: آن زمانی که این حوادث تروریستی وحشتناک در ایران اتفاق افتاد، هیچ‌یک از کشورهای کنونیِ مدعی مبارزه با تروریسم  حتی به روی خود نیاوردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  با اشاره به اقدام تروریستی القاعده و طالبان در ترور یازده دیپلمات و خبرنگار ایرانی در افغانستان افزودند: در آن زمان نیز آمریکایی‌ها و اروپایی‌هایی که اکنون به دنبال مبارزه با القاعده به عنوان یک گروه تروریستی هستند، هیچ واکنشی نشان ندادند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به حوادث تروریستی عراق و گروگان‌گیری از ملیت‌های مختلف خاطرنشان کردند: در خصوص عاملان حوادث تروریستی عراق، ما به‌شدت به عوامل اسرائیل و آمریکا سوءظن داریم و مسلمان بودن کسانی را که مرتکب گروگان‌گیری افرادی همچون اتباع فیلیپینی و یا قتل آن‌ها -همچون تبعه‌ی آمریکایی- می‌شوند، باور نداریم.
 
در این دیدار که آقای خاتمی -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، نخست‌وزیر سنگاپور با اشاره به موقعیت مهم و ثبات خوب ایران در منطقه‌‌ی خاورمیانه و ظرفیت‌های موجود برای گسترش روابط  به‌ویژه در زمینه‌ی اقتصادی گفت: در مذاکرات خود در تهران تلاش داریم تا روابط دو کشور را بیش از پیش گسترش و تحکیم بخشیم.
آقای گوچک تنگ  تروریسم را یکی از تهدیدهای جدی برای جهان دانست و افزود: با توجه به اوضاع کنونی منطقه‌‌ی خاورمیانه و حوادث تروریستی که در عراق روی می‌دهد، سنگاپور نگران گسترش این‌گونه حوادث به دیگر نقاط جهان است.
وی خاطرنشان کرد: سنگاپور  مبارزه با تروریسم را موضوعی مهم می‌داند و تلاش دارد تا همراه کشورهای دیگر جهان در این زمینه ایفای نقش کند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی