news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1379/09/03

دیدار آقای‌ مصطفی‌ میرو نخست‌ وزیر سوریه‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در دیدار آقای‌ مصطفی‌ میرو نخست‌ وزیر سوریه‌ با تأکید بر لزوم‌ گسترش‌ بیش‌ از پیش‌ روابط دو کشور، وظیفه‌ اسلامی‌، وجدانی‌ و تاریخی‌ کشورهای‌ اسلامی‌ بخصوص‌ کشورهای‌ عربی‌ را حمایت‌ از انتفاضه‌ مردم‌ مسلمان‌ فلسطین‌ دانستند و تصریح‌ کردند، این‌ منطقه‌ قطعا روزی‌ را خواهد دید که‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ دیگر وجود ندارد.
ایشان‌ جنایات‌ کنونی‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ را در فلسطین‌ در طول‌ پنجاه‌ سال‌ گذشته‌ بی‌سابقه‌ ارزیابی‌ و تأکید کردند: رژیم‌ غاصب‌ صهیونیستی‌ نیز از ابتدای‌ تشکیل‌ تا کنون‌، با چنین‌ مشکل‌ جدی‌ و بن‌ بستی‌ مواجه‌ نشده‌ بود و در این‌ شرایط هرگونه‌ اقدام‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ و همچنین‌ آمریکا به‌ عنوان‌ حامی‌ اصلی‌ این‌ رژیم‌ به‌ ضرر آنها تمام‌ خواهد شد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ لزوم‌ هوشمندی‌، اتخاذ موضع‌ مناسب‌ و اقدام‌ عملی‌ قوی‌ را از جانب‌ کشورهای‌ منطقه‌ خاطر نشان‌ کردند و افزودند، امروز منطقه‌ در مقابل‌ آزمایش‌ جدید و مهمی‌ قرار گرفته‌ است‌ و کشورهای‌ منطقه‌ و کنفرانسهای‌ مختلف‌ باید از حد حرف‌ خارج‌ شوند و بصورت‌ جدی‌ و عملی‌ از مردم‌ مظلوم‌ و صاحب‌ حق‌ فلسطین‌ حمایت‌ نمایند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ تأکید کردند حرکت‌ و انتفاضه‌ جدید مردم‌ فلسطین‌ در صورت‌ سرکوب‌ نیز متوقف‌ نخواهد شد و همانگونه‌ که‌ بسیاری‌ از مسایل‌ در ظاهر بعید، اکنون‌ تحقق‌ یافته‌ است‌، تشکیل‌ کشور فلسطین‌ و نابودی‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ هم‌ قطعا تحقق‌ خواهد یافت‌.
ایشان‌ هماهنگی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و سوریه‌ را در شرایط کنونی‌ منطقه‌ ضروری‌ دانستند و افزودند دو کشور سوریه‌ و ایران‌، هر یک‌ عمق‌ استراتژیک‌ دیگری‌ است‌، و جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ قطعا در همه‌ شرایط از سوریه‌ حمایت‌ و دفاع‌ خواهد کرد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با تجلیل‌ از شخصیت‌ آقای‌ حافظ اسد، از مواضع‌ آقای‌ بشار اسد رئیس‌ جمهور سوریه‌ مبنی‌ بر ادامه‌ و گسترش‌ همکاریهای‌ ایران‌ و سوریه‌ قدردانی‌ و تأکید کردند: دو کشور در طول‌ 21 سال‌ گذشته‌، به‌ لحاظ مبانی‌ نزدیک‌ فکری‌ در بسیاری‌ از مسایل‌ مهم‌ بین‌المللی‌ و منطقه‌ای‌ همکاری‌ خوبی‌ داشته‌اند که‌ این‌ همکاری‌ باید در تمام‌ ابعاد گسترش‌ و ادامه‌ یابد.
در این‌ دیدار که‌ آقای‌ حبیبی‌ معاون‌ اول‌ رئیس‌ جمهور نیز حضور داشت‌، آقای‌ مصطفی‌ میرو، نخست‌ وزیر سوریه‌ با قدردانی‌ از مواضع‌ رهبری‌، دولت‌ و ملت‌ ایران‌ در حمایت‌ از سوریه‌، روابط دو کشور را عمیق‌ و دوستانه‌ خواند و افزود: آقای‌ بشار اسد رئیس‌ جمهور سوریه‌ بر گسترش‌ بیش‌ از پیش‌ این‌ روابط تأکید دارد.
وی‌ با اشاره‌ به‌ تأثیر همکاری‌ ایران‌ و سوریه‌ و مواضع‌ مشترک‌ دو کشور در مقابل‌ تهدیدها و مداخلات‌ آمریکا و همچنین‌ تأثیر آن‌ در پیروزی‌ ملت‌ و مقاومت‌ اسلامی‌ لبنان‌ بر رژیم‌ صهیونیستی‌ تأکید کرد: ادامه‌ این‌ همکاری‌ قطعا در حمایت‌ از انتفاضه‌ مردم‌ فلسطین‌ و آزادسازی‌ سرزمینهای‌ اشغالی‌ نقش‌ بسزایی‌ خواهد داشت‌.
نخست‌ وزیر سوریه‌ خطاب‌ به‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ تأکید کرد: همانگونه‌ که‌ شما فرمودید ما نیز ایمان‌ داریم‌ که‌ پیروزی‌ مردم‌ فلسطین‌ و نابودی‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ قطعی‌ است‌.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی