news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1379/08/27

دیدار مردم تفرش با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در چهارمین‌ روز از سفر به‌ استان‌ مرکزی‌، امروز با حضور در شهر تفرش‌ با مردم‌ مؤمن‌ این‌ شهر دیدار کردند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ دیدار از مردم‌ منطقه‌ تفرش‌، آشتیان‌ و فراهان‌ به‌ عنوان‌ مردمی‌ مؤمن‌، شجاع‌، بلند‌نظر و دوستدار ولایت‌ و اهل‌ بیت‌ علیهم‌ السلام‌ یاد کردند و منطقه‌ را سرشار از استعدادهای‌ بزرگ‌ انسانی‌ و پرورش‌ دهنده‌ شخصیتهای‌ فرهنگی‌، علمی‌ و سیاسی‌ دانستند و افزودند: از جمله‌ شخصیتهای‌ بزرگ‌ این‌ منطقه‌ میرزا تقی‌ خان‌ امیر کبیر و قائم‌ مقام‌ فراهانی‌ هستند که‌ شجاعانه‌ در مقابل‌ سلطه‌ بیگانه‌ که‌ مشکل‌ اساسی‌ کشور در زمان‌ قاجار بود، ایستادند.
ایشان‌ همچنین‌ با تجلیل‌ از نقش‌ دو عالم‌ بزرگ‌ و مرجع‌ تقلید، میرزای‌ شیرازی‌ و میرزا حسن‌ آشتیانی‌ در مقابله‌ با نفوذ بیگانه‌ تأکید کردند روحانیت‌ آزاده‌، آگاه‌، هوشیار و شجاع‌ همواره‌ در طول‌ تاریخ‌ با سلطه‌ بیگانه‌ مبارزه‌ کرده‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ برنامه‌ رژیم‌ پهلوی‌ برای‌ مبارزه‌ با روحانیت‌ و جدایی‌ میان‌ مردم‌ و، روحانیت‌ و دین‌، و تسلط بیگانگان‌ بر کشور، تصریح‌ کردند: دشمن‌ نتوانسته‌ است‌ ملت‌ ایران‌ را از دین‌ و روحانیت‌ جدا کند زیرا این‌ ملت‌ هیچگاه‌ سلطه‌ بیگانه‌ را نمی‌پذیرد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با تأکید بر این‌ که‌ هر کسی‌ که‌ دلسوز کشور است‌ باید در مقابل‌ سلطه‌ و نفوذ اقتصادی‌، سیاسی‌ و فرهنگی‌ رژیم‌ ظالم‌ آمریکا هوشیار و آگاه‌ باشد، افزودند: افرادی‌ که‌ سعی‌ می‌کنند با گفتار، رفتار، حرکات‌ سیاسی‌ و کارهای‌ ناشیانه‌ خود امید دشمن‌ را به‌ بازگشت‌ به‌ ایران‌ برانگیزند، در حق‌ ملت‌ و کشور خیانت‌ می‌کنند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ تصریح‌ کردند: نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ مصمم‌ است‌، با تکیه‌ بر اسلام‌ و ایمان‌، عواطف‌ و اخلاص‌ مردم‌ در مقابل‌ هر دشمنی‌ بایستد و این‌ ملت‌ و کشور را تا قله‌ تعالی‌ و ترقی‌ پیش‌ برد.
ایشان‌ همچنین‌ با اشاره‌ به‌ مشکلات‌ و کمبودهای‌ این‌ منطقه‌ خاطر نشان‌ کردند: مسؤولان‌ و برنامه‌ریزان‌ کشور در حد توان‌ خود برای‌ برطرف‌ کردن‌ این‌ مشکلات‌ تلاش‌ خواهند کرد.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ رحیمی‌، امام‌ جمعه‌ تفرش‌ ضمن‌ خیر‌‌مقدم‌، مطالبی‌ را در خصوص‌ برخی‌ مسایل‌ و مشکلات‌ این‌ منطقه‌، از جمله‌ آب‌ آشامیدنی‌ و کشاورزی‌، راه‌ ارتباطی‌ و بیکاری‌، بیان‌ کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی